Gå til innhold

Hvordan er dysegalleriet innvendig?


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Har da enda ikke fått fiksa problemet med rekkeseksern som ville være 5sylindret :P Noen som _vet_ hvordan dysegalleriet er innvendig? Er det masse rør, eller er det bare bensin som fosser fritt inni dær? Er det mulighet for at dysegalleriet går tett?

I samme slengen har jeg et anna, viktig spørsmål; Er det farlig å prøve en styringsboks fra en bil over på en anna? Kan noe ta skade av dette, om det er helt samme motor? f.eks om min har en feilmelding på lambasonden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en BMW forhandler i nærheten da? Isåfall ville jeg iallefall tatt meg en tur dit for å sjekke om det ligger noen feilmeldinger inne. Koster kanskje noen kroner, men er vel endel bedre enn å kjøre på 5 sylindrer.

Ja, men dem har 3ukers +++ ventetid ... Bilen står bare i ro, jeg kjører ikke når den bare går på 5 ...

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... er/849.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vere en av coilene som er defekt.

Vist du får "tenning" på ein av dei andre tennpluggene er det ikkje coilen som er defekt.

Min BMW kutta ut sylinder nr 5 i dag. Far min er mekanikar, så han fant fort ut at det vart brenstoffventilen som var gåen.

Det han gjorde var først å sjekka alle tennpluggane (målte dei) og når han kom til tennplugg nr 5 var den full i bensin. Det var då "lettelsen" kom. Så sjekka han det med å kople ut denne tennpluggen mens motoren var igang og me merka ingenting på motoren. Men når han kopla ut for eksempel tennplugg nr 4 gjekk motoren ujamt.

Prøv det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vere en av coilene som er defekt.

Vist du får "tenning" på ein av dei andre tennpluggene er det ikkje coilen som er defekt.

Min BMW kutta ut sylinder nr 5 i dag. Far min er mekanikar, så han fant fort ut at det vart brenstoffventilen som var gåen.

Det han gjorde var først å sjekka alle tennpluggane (målte dei) og når han kom til tennplugg nr 5 var den full i bensin. Det var då "lettelsen" kom. Så sjekka han det med å kople ut denne tennpluggen mens motoren var igang og me merka ingenting på motoren. Men når han kopla ut for eksempel tennplugg nr 4 gjekk motoren ujamt.

Prøv det :D

Jepp, akkurat det har vi gjort, det var slik vi fant ut av at det var det fremste sylinderet som ikke går ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du koblet fra styreenheten?? hvis ikke kan du gjøre det , vent i 10 min så kobler du den på. Da kan den 0 stille seg for det kan hende den ligger i nød modus. Du kan også koble bort batteriet i 10 min for å 0 stille den.... det er verd å prøve :D

Hva mener du med dysegalleriet??? tett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vere en av coilene som er defekt.

Vist du får "tenning" på ein av dei andre tennpluggene er det ikkje coilen som er defekt.

Min BMW kutta ut sylinder nr 5 i dag. Far min er mekanikar, så han fant fort ut at det vart brenstoffventilen som var gåen.

Det han gjorde var først å sjekka alle tennpluggane (målte dei) og når han kom til tennplugg nr 5 var den full i bensin. Det var då "lettelsen" kom. Så sjekka han det med å kople ut denne tennpluggen mens motoren var igang og me merka ingenting på motoren. Men når han kopla ut for eksempel tennplugg nr 4 gjekk motoren ujamt.

Prøv det :D

Arimanni: du har en 520i-89 ser jeg. Den har bare EN coil, mens Power sin bil har 24v-motor - han har 6 coiler.

Ang. din bil: (generell tanke:) når du napper av pluggledn. 5 og ingen respons, da er det enten pluggledning eller plugg. Kan selvsagt være i fordelerlokk, men sjeldent.. Iogmed at pluggen er full av bensin, så får den iallefall bensin. Jeg ville ha gjort følgende: Sjekk med en ny/annen plugg på ledning nr 5 mot gods, og se om det er gnist. Er det gnist, så hiv den i (og kast den gamle plugg nummer 5). Skal nesten vedde på at feilen ikke er dysa (brennstoffventilen..), men plugg eller pluggledning. Sjekk også inni fordelerlokk visuellt for sikkerhets skyld.

Har skrudd på de 12v-motorene i årevis, men har ennå til gode å finne en dyse som er defekt. Men selvsagt - det er jo mulig. Men ta mitt tips, og sjekk. Koster ingenting..... og dysene er dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arimanni: du har en 520i-89 ser jeg. Den har bare EN coil, mens Power sin bil har 24v-motor - han har 6 coiler.

Ang. din bil: (generell tanke:) når du napper av pluggledn. 5 og ingen respons, da er det enten pluggledning eller plugg. Kan selvsagt være i fordelerlokk, men sjeldent.. Iogmed at pluggen er full av bensin, så får den iallefall bensin. Jeg ville ha gjort følgende: Sjekk med en ny/annen plugg på ledning nr 5 mot gods, og se om det er gnist. Er det gnist, så hiv den i (og kast den gamle plugg nummer 5). Skal nesten vedde på at feilen ikke er dysa (brennstoffventilen..), men plugg eller pluggledning. Sjekk også inni fordelerlokk visuellt for sikkerhets skyld.

Har skrudd på de 12v-motorene i årevis, men har ennå til gode å finne en dyse som er defekt. Men selvsagt - det er jo mulig. Men ta mitt tips, og sjekk. Koster ingenting..... og dysene er dyre...

Hei

Har testa det om det var det. Det vart gnist på tenpluggen uansett kva slags tennplugg som vart satt inni. Det var også gnist på tennplugg nr 5. Har sjekka fordelerlokket i dag. Var ikkje det heller. Så det ser ut til at det er dysa. Det er dyrt, men det er no greit å finna feilen istaden får å leita etter den i mange dagar....

6 coiler? Steike... Trur ikkje eg har vore borte i ein bil med 6 coiler.

Dei fleste har jo berre 1. Har alle 24v motorer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det avgjort. Jeg får vente en mnd til i venteliste på service hos det lokale bmw-verkstedet ... ;( Da har den vel stådd i ro i en halvannen månede når jeg leverer den inn ;( Alt pga det ubrukelige verkstedet jeg leverte inn på først som gjorde alt annet en hva dem skulle gjøre %#"(¤=)"#(% Heldigvis har dem ikke turt å ringe opp igjen å fortelle meg hva dem skal ha for det. Dem gjorde INGENTING anna en å kjøre med bilen (kjørte faktisk opp masse av min bensin) å etterpå nulstille triptelleren! Tvilsomme folk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...