Gå til innhold

Hva blir rimeligst : Bytte motor eller sette i Turbo


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Når vi først snakker om at det er dyrt å bygge turbo motor, så hørte jeg rykte om en her i området som nettopp fikk bygd opp en motor hos KRB trading, til ca 200 lapper.. Den skal yte ca 450til 500 hester når han får den ned i E30'n sin ganske snart. Dette var visst blokka fra en 4-sylindret Cosworth motor.. Her vil jeg tro at alle delene er av dyreste sort..? D var i hvertfall data sprut til ca. 15k.. :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke en som heter backis som hadde 5oo hk med org neddreide stempler og org råder i en m2o motor?

Joda, men det var jo selvsagt ikke de orginale som sto i. Han hadde jo anskaffet de orginale BMW/Mahle stemplene som er smidde, og bearbeidet dem... :wink:

Men veivstakene var orginale, ja. Kun vektjustert. Veivakselen var en nitrert 324td veiv.

Det er en low-budget motor, men hva er egentlig "low-budget" når en har kunnskap og verktøy til å lage mange ting som de fleste andre må kjøpe, samt at de har gode priser på deler via sitt eget trimmingsfirma. Samme motor hadde blitt ganske dyr hadde en annen person bygget den.

Den bilen til Bäckis går nå i Danmark mener jeg på. Motoren ble bygget for tett under 400 hk, men så jusset han opp trykket på turboen og havnet rundt 500.... Men hvor holdbar den motoren er med 500, er det jo ingen som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om at det er dyrt å bygge turbo motor, så hørte jeg rykte om en her i området som nettopp fikk bygd opp en motor hos KRB trading, til ca 200 lapper.. Den skal yte ca 450til 500 hester når han får den ned i E30'n sin ganske snart. Dette var visst blokka fra en 4-sylindret Cosworth motor.. Her vil jeg tro at alle delene er av dyreste sort..? D var i hvertfall data sprut til ca. 15k.. :P:D

:shock: Detta har ikkje eg fått me meg!! Kim e detta for ein?? Pm pm pm........... :!::!::!::!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...