Gå til innhold

Tenningsproblem på BMW 325


apriliamann
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt fortvila nå.. Skulle til å selge bilen min, men så fikk jeg plutselig problemer med tenninga. Det er en BMW 325 86mod. Coilen gnistrer innimellom (sjeldent)?!?

Har bytta coil og styreenheten, men ingenting hjalp. Har også målt motstanden på den givern som sitter på svinghjulet. Da fikk jeg 1030 ohm mellom stikke 1 og 2. Fikk ingenting når jeg målte mellom stikke 1 og 3 (fikk samme verdi når jeg målte på en 325 som fungerte). Noen som har noen ide om hva som kan være galt? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte de to kontaktene med 3 stikkere per kontakt, som sitter ved siden av hverandre like ved startern. Er vel de som går til givern på svinghjulet.. Man må vel ikke ha på tenninga når man måler?

Nei, tenninga skal være av når en måler ohm. Hadde de to kontaktene ca lik ohm-motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en kompis som har en samme bil er det jo bare å bytte ut deler og sjekke en etter en,når bilen går vet dere feilen..

Men alt tyder på at det er følerene på kassa... Helt sikker?

Jeg har faktisk vært borti at magnetene på svinghjulet har falt av også..

-eller de var slitt ned el no-husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også... Snakk om at det skapte hodegrubbleri !!!!!

Jepp,vi holdt på å feilsøkte i flere dager!

Alt av deler var i orden,så når alt det logiske er i orden er det det en minst tenker på som er galt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier følerene på kassa, mener dere da givern på svinghjulet eller?

Panasync: Skal ha 30000 for bilen. Det er en Rød BMW 325 IM Coupe 86mod m/ el.vinduer, el.takluke, største kjørekomputern, justerbare gule koni, M3 diff.sperre. Utenom denne tennings-feilen har den ingen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier følerene på kassa, mener dere da givern på svinghjulet eller?

det er 2 følere/sensorer på kassa. TDC-sensor og SPEED-sensor. De er identiske og passer dessuten om en annen i stikke oppe på blokka. Står de feil (byttet om), starter heller ikke bilen. Dette er en like typisk feil som det å bytte om på bensin tur/retur når enkelte har "mekket selv" - og bilen ikke starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bytta om på de nei, så det er ikke det som er feilen.. hadde det bare vært så enkelt.

Nei, jeg vet at du ikke har gjort det - for da hadde du IKKE hatt gnist i det hele tatt. Har du sjekka rotor og fordelerlokk??? (ehh... la meg tenke tilbake til bgynnelsen av denne tråden... var det UT av coil som du sjekket gnist, eller var det ute på pluggene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...