Gå til innhold

En hèlt annen opplevelse!

Gizle
 Share

Anbefalte innlegg

min e30 325 fikk mye bedre bunndrag, var fra før av helt død inntil 4000 rpm, på min bil var det positivt med et jevnere drag, vanskelig å si om den ble bedre på høyt turtall, virker ikke slik siden den ble sterkere på lavt... min bil bruker 1 liter på mila, vet ikkje ka den brukte før, chippet den etter 2 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

garretTurboClose.jpg

IM000015.jpg

Siden det er ikke allverden å hente på rene sugemotorer, kansje dere skulle være interessert i noen enkle turbo-kit til motorene?

Hva er interessen for Torbo-kit til BMW? Ett enkelt sett bestående av modda manifold, ny turbo, intercooler, slanger, klemmer og e.v.t dyser/sprut/styring.

Hva vil dere at det skal være i ett slikt sett?

Hva forventer dere av support av leverandøren?

Hva tror dere en "grei" pris på settet er?

Jeg snakker her om sett til M20,M30

Hva med sett til M40/42/43/44?

Interessant?

Forventa pris?

Til dere med M50 & M52?

Interessant?

Forventa pris?

Gi meg tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garretTurboClose.jpg

IM000015.jpg

Siden det er ikke allverden å hente på rene sugemotorer, kansje dere skulle være interessert i noen enkle turbo-kit til motorene?

Hva er interessen for Torbo-kit til BMW? Ett enkelt sett bestående av modda manifold, ny turbo, intercooler, slanger, klemmer og e.v.t dyser/sprut/styring.

Hva vil dere at det skal være i ett slikt sett?

Hva forventer dere av support av leverandøren?

Hva tror dere en "grei" pris på settet er?

Jeg snakker her om sett til M20,M30

Hva med sett til M40/42/43/44?

Interessant?

Forventa pris?

Til dere med M50 & M52?

Interessant?

Forventa pris?

Gi meg tilbakemelding!

Er jo spennende det! Men som sagt tidligere det kommer ann på prisen.

Men jobber du hos Normann eller er du bare en veldig god kamerat av han. Denne tråden lukter jo smugreklame lang vei. No offence...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Jeg jobber IKKE hos Norman. Smugreklame? :? Skal det ikke være lov å spørre om hva folk vil ha her, siden mesteparten her IKKE kjører turbo-motorer? Hvis du leser tråden her og andre steder, er det jo tusenvis av spørsmål om hva koster hva!!! Så i stedet å svare alle, så spør jeg på vegne av meg selv: Hva vil dere ha da? Jeg har kjøpt ett produkt av Norman som jeg er meget godt fornøyd med og vil gjerne dele det med andre. Hvorfor er det ikke kunder av andre trimmingsfirmaer som skriver det samme. Fordi de kansje ikke er fornøyd? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt noe av Norman enda, men når og hvis jeg skal kjøpe noe som han har i sitt "sortiment", så blir det kjøpt av ham. Grunnen er enkelt og greit at han har peiling på hva han driver med, og i tillegg er en trivelig kar (En kamerat hjalp ham på et treff, en gang han hadde ett lite havari, og det gikk ikke upåaktet hen fra hans side for å si det sånn). Jeg vet om flere biler som har fått chip fra ham, og de VIRKET! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte opplevd at det kommer innlegg fra selgere av produkter som dekker seg under andre brukernavn og later som de er en "happy" kunde på forum på nettet, det er akkurat sånt jeg kaller smugreklame.

På alt arbeidet du har lagt ned å skrive denne artikkelen virker det som du har mer enn en fot innenfor døra. Og når du i tillegg begynner å drive markedsundersøkelse for Normann begynner ting å virke litt rart.

Regner med at du får noe igjen for dette i hvertfall!

Vanligvis skriver folk 2 linjer om slike ting som dette her og ikke med flere bilder og en full artikkel. Hvis ikke dette er reklame vet ikke jeg.

Kan dere levere Turbokit til en fornuftig pris så er det mange som er interisert. Men desverre lever vi i overprisingens land. Etter min mening burde det lett være mulig å selge slike kit til under 20 000 kr.

For noen er det viktig å få en hvis kompetanse og support fra forhandler men mange som monterer slikt er bare ute etter å få tak i delene til en fornuftig pris og vet hvordan slike ting fungerer. Men de fleste trenger nok hjelp til å mappe innsprøytingen riktig etterpå. Bør følge med datasprut i kittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt noe av Norman enda, men når og hvis jeg skal kjøpe noe som han har i sitt "sortiment", så blir det kjøpt av ham. Grunnen er enkelt og greit at han har peiling på hva han driver med, og i tillegg er en trivelig kar (En kamerat hjalp ham på et treff, en gang han hadde ett lite havari, og det gikk ikke upåaktet hen fra hans side for å si det sånn). Jeg vet om flere biler som har fått chip fra ham, og de VIRKET! :D

Hvis du chipper en bil med sugemotor så får du kanskje en 2-3 hester ekstra! Er det verdt 6000 kr? Er det det du kaller å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du chipper en bil med sugemotor så får du kanskje en 2-3 hester ekstra! Er det verdt 6000 kr? Er det det du kaller å virke?

Hvem i allverden har betalt 6000.- for en 2-3 hester, ikke jeg ihvertfall.

Da jeg chippet en e30 325 hos Normann sa han rett ut det ikke var mye å hente, særlig når man ser på hva man betaler for gildet (da var det snakk om langt mindre enn 6000) Det vi gjorde da var å teste ut forskjellige chipper fra ulike leverandører, og man merker utvilsomt forskjell med og uten chip og mellom ulik levrandører. Den jeg endte opp med flyttet turtalssperren noe oppover og ga bedre respons samt at man mistet skyvet ved noe høyere turtall.

Men her er det selvsakt snakk om små marginer, som du sier selv chip på bil uten turbo gir lite valutta for pengene. Turbodiesel derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe i mitt innlegg om at dette nødvendigvis er sugemotorer?? :?: ?? De jeg har sittet på med/prøvd, er alle dieselbiler som 318TDS, 320D og 325TDS....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dramatisert innlegg av deg Gizle :D

Kult å lese andres erfaringer. '525DA' her inne på forumet har nettopp chippet sin 2001 525da og den gikk sykt mye bedre etter chippen..

Forresten et fint bilde av bilen "din" på Løfallstrand kai Gizle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...