Gå til innhold

HJELP, starter ikke.


Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Idag når jeg kom ut for å starte bilen min, så var den heeelt død!

Har søkt i forumet men ikke funnet lignende. Når jeg skrur på tenningen så lyser de lysene som skal, stereo,n spiller vanlig osvosv. Ikke tegn til for lite strøm. MEn, når jeg skal starte, så er det ikke noe som helst reaksjon!! Null, nada, niks! Fikk problemet igår også, men da startet den etter et par min. Noen som har noe som helst peiling på hva dette kan være? Har ikke fiklet borti noe med motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter går ikke eller bilen vil ikke starte?

Starter:startsperre eller innslag på starter. kortslutt starter for å sjekke,går den rundt da så er det tenninga/startsperre...

Ps:hvis ikke du skjønner hva jeg mener med å "kortslutte" starter så ikke gjør det heller-få noen som har peil til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis starter er defekt, høres klikk fra innslag. Er det bare det at bendix-drevet ikke slår inn, så kan starteren gå rundt. Hvis ikke han helt vet hva som skjer nede i motorrommet, så kan det være litt innviklet? (selv om det ikke er det....) No offence her altså.

Ta gjerne kontakt med en som har litt peil, så ordner dette seg nok lett...

Har du prøvd å renne bilen i gang? starter den da?

Og ps! Har du automatgir, husk at girvelgeren må stå i "P" eller "N" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, har nå fikset problemet. I vinter røk DEFA alarmen min, så jeg måtte koble om slik at jeg fikk ordnet startsperra. Denne "tjvukoblingen" hadde nå løsnet, uten at jeg i det hele tatt hadde tanken på det. Løsningen skjedde slik: Fikk ikke start etter mange antall forsøk. Sparket frustert forsiktig i rommet under rattet. Prøvde en siste gang, og, VOILA! Den startet.

Og, Pedi. En liten ting

Siterer: Og ps! Har du automatgir, husk at girvelgeren må stå i "P" eller "N" !!

Seriøst? hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter røk DEFA alarmen min, så ....

Ehhh.. Hadde vært greit med info om at det var alarm i bilen ja.. :wink:

Og, Pedi. En liten ting

Siterer: Og ps! Har du automatgir, husk at girvelgeren må stå i "P" eller "N" !!

Seriøst? hehehe....

Yezz! Har du automat, må den stå i park eller nøytral for å starte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

renne bilen i gang? da er d kanskje trillestarte han mener?

Å da virker det sikkert naturlig for mange at den må stå i et av gir programmene for å få kontakt mellom bakhjul og motor, , men skal vel tydligvis stå i P eller N da!

Godt du fikk orden på det uansett da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...