Bmw323i Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 jeg har en kompis som lurer voldsomt på hvor mange hk han kan hente ut av sin 150 hesters 2l. jeg har forklart han om kam og slikt, men han lurer på hvilke tider han kan håpe på. mener da 0 - 100, - 150. en kompis av han igjen, hadde en 320 med alpina kammer, chip, effektanlegg og luftfilter. dette gav visst rett i underkant av 190 hk. (målt). han har samme chip. hvis han hiver i en kam som er litt grommere enn alpina kammen (denne er vell 280 grader?), vil målet om 200 hk være langt vekke? er det forresten noen her som vet hvor mange grader som er org på 320? jeg ser det at turnermotorsport selger høykomp stempler (ett sett) til disse motorene til rett rundt 699 dollar.(ca 4500 kr) http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =921644061 vil dette hjelpe på? er klar over at disse er til 325. Ps, det er bare tanker forløbig. han er ikke sikker på om han vil utføre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 jeg lurer også på det samme.. hva jeg kan hente ut av min 320 motor... men.. vil det lønne seg å heller finne seg en 325 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2005 spørs jo litt om det vil lønne å hive i en 325 motor. du må ut med omtrent 10-15k for en slik motor. for så masse penger så kommer du ganske langt med trimming på 320en. da får en kjøpt kam, effektanlegg, kon filter. kanskje litt mer og, alt etter hvor en handler det ifra. har hørt at en 320 med 170 hk går det samme 0 - 100 som 325 pga utvekslingen? det eneste som holder han igjen er faren hans. faren liker ikke trimming og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeyvindt Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 M50 uten vanos har innsugskam med duration på 240 grader og på ventilløft på 9,7mm. Mens med vanos har 228 grader og 9 mm i løft. Eksosanlegget , spjelhus og LMM fra 325, eventuelt bensin trykkregulator , kan være en fin oppgradering på 2 literen. gjerne i kombinasjon med chip med flyttet turtallssperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2005 hmm ok, takker for tipset. han har chip, så han kan dra motoren helt til 85oo om han ønsker det. er det noen her som vet hvor mange grader Alpina kammene er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 325 motoren har vel ca 200 hester orginalt. Jeg ville satset på motorbytte i stedet. Og senere trimme den eller sette på turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 eg ville satset på turbo trimming, og det er tvilsomt at han kompissen din hadde 190 hester med di modsene du nevnte, det er begrensninger for slike motorer, med vanlig na opsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 eg ville satset på turbo trimming, og det er tvilsomt at han kompissen din hadde 190 hester med di modsene du nevnte, det er begrensninger for slike motorer, med vanlig na opsett jeg skurra på det jeg og, men han sa nå det. bilen gikk uhyre godt! tok en 325ia. er det ingen her som vet hvor mange grader alpina kammene er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå