Hhenrik Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 muhaha, var ute og kjørte litt med en kamerat som har en mr2 gti, da vi fant ut av vi skulle se hvem som tok 0 til et ca. punkt som var på 500 meter vekke. Kjørte to ganger, å min 325 var litt raskere. Ikke mye, men nok til at det var lett å se hvem som tok den raskest. Nå kan alle argumentere i at det kommer på hvem som kjører bilen, giring osv. Men beine fakta er jo at mr2 har 156 spreke gti hester på 1000 kg, mens min bmw 325i har 173 litt eldre hester på en 1200 kg tung bil. Jeg er rimelig fornøyd hehe, mr2 er jo "sportsbil"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 92 mr2 veier da mer enn 1000kg? Er vel over 1100kg. Det er raske biler, men er vel ikke ikke på strekkene de har sin styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 92 mr2 veier da mer enn 1000kg? Er vel over 1100kg. Det er raske biler, men er vel ikke ikke på strekkene de har sin styrke. Nei, går ut ifra at de absolutt har sin styrke i svingene. Ligger som klint til veien. Tror ikke de er så enkle å knekke der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Jeg regner med at dere fikk veldig høy hastighet på de 500 meterene. Det er der MR2'en taper, den har ikke like mye HK. Ved en viss hastighet så vil bilen begynne å miste akselerasjon. Akkurat som Lotus Elise, hk 130, vekt ca. 600. Den tar 0-100 på 5 sek (p.g.a. lav vekt), men den har ikke høyere topphastighet enn 200 km/h (for lite HK). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2005 jeg lå hele tiden litt forran mr2en, men det var ikke enormt mye. Vi fikk vel dratt ut på 3. giret eller noe så hastighetene var relativt høye, me så ikke på speedo. Han som eier mr2en sa at bilen veide litt under 1000 kg...men jeg aner ikke, så jeg tar bare han på ordet... Mr2 ligger jo som en drøm i svingene i forrhold til min bmw(uten senkesett, stabilisatorstag, breie dekk osv.) Det skal ogå bli sagt, mr2en hadde effektanlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Jeg har kjørt Mr2 mange ganger og syns d er en artig bil å kjøre men det er alt annet enn en bruks bil. Ikkje har de servo og bare plass til en tannbørste i "bagasjerommet" når du skal på tur. Mener å huske at den veide nesten 1200kg i vognkortet hvertfall.. Har ingen problem med å merke at min e36 325 går mye bedre, på rette strekket vel og merke.. Men tror nok eg skulle ha fått slitt litt i svingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Vel, servo ble fast fra 92 eller noe sånt. Men ja det er litt dårlig å lag en sånn bil og ikke har servo på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2005 Share Skrevet Juli 9, 2005 Kamerat har en slik ('91) og den er uten servo, men så vidt jeg vet så ville han ha den slik. Trene armene kanskje. Sittet i den i hele dag, og en ting er sikkert, 30 grader og svarte skinnseter er ingen fin kombinasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå