Gå til innhold

Litt kjedelig... :(


Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Har opplevd noe litt kjedelig med min nyinnkjøpte 95mod 525td.. Når klimaanlegget står på og jeg trykker inn clutchen og skal gire ned har jeg opplevd et par ganger at motoren bare stopper. Dette har ikke skjedd uten at klimaanlegget har vært på.. Noen som vet hva som kan være årsaken..?

Et spørsmål til; går det å bestille instruksjonsbok til E34 på norsk gjennom BMW-forhandlere? Litt dumt med tysk bok når jeg ikke kan tysk.

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe litt kjedelig med min nyinnkjøpte 95mod 525td.. Når klimaanlegget står på og jeg trykker inn clutchen og skal gire ned har jeg opplevd et par ganger at motoren bare stopper. Dette har ikke skjedd uten at klimaanlegget har vært på.. Noen som vet hva som kan være årsaken..?

Et spørsmål til; går det å bestille instruksjonsbok til E34 på norsk gjennom BMW-forhandlere? Litt dumt med tysk bok når jeg ikke kan tysk.

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen :D

Har noe lignende selv, om en ikke så galt enda. Jeg har Automat, men merker godt at klima slår inn, samt at vindu blir kjørt. Det var iflg GS diesel pumpen som var sliten. Denne koster skjorta, og det har derfor dradd ut på tid. For få dager siden snakket jeg med en annen som nylig har skiftet pumpen, men problemet er fortsatt tilstede.

Han/vi mener nå at det kan være lekasje rundt dyse 4 m sensor som forårsaker problemet. Vi har begge litt lekasje rundt denne dysen. Dette skal jeg inn til Reitan bil i Molde og sjekke ut i forbindelse med EU neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i instruksjonsbok på dansk :) Forøvrig stoppet bilen igjen idag, og det var UTEN klima.. :( Kjørte bare helt vanlig og så sluttet den å dra. Trampet inn clutchen og ga gass, men den fikk ikke opp turtallet, bare fortsatte å synke ganske sakte helt til den stoppet. Startet igjen med èn gang etterpå.. Rart.. Sinnsykt irriterende når jeg nettopp har kjøpt bilen :cry: Forøvrig er tilførselspumpa skiftet rett før jeg kjøpte bilen.. Er stygt redd for at det er dieselpumpa som fusker.. huff! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm minner meg om et problem som jeg hadde med en Ford. Er det kjede eller reim på registeret? På Forden så var det reima som hoppet over noen tenner = dårlig/ingen drag. Fikk startet den så vidt, den hompet på 200-300 rpm, noen ganger fikk jeg gassset den opp til 500-600 rpm før den igjen slokket. Fant faen ikke ut hva det var før jeg sendte den på verksted. Kjipe greier det der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i instruksjonsbok på dansk :) Forøvrig stoppet bilen igjen idag, og det var UTEN klima.. :( Kjørte bare helt vanlig og så sluttet den å dra. Trampet inn clutchen og ga gass, men den fikk ikke opp turtallet, bare fortsatte å synke ganske sakte helt til den stoppet. Startet igjen med èn gang etterpå.. Rart.. Sinnsykt irriterende når jeg nettopp har kjøpt bilen :cry: Forøvrig er tilførselspumpa skiftet rett før jeg kjøpte bilen.. Er stygt redd for at det er dieselpumpa som fusker.. huff! :x

Huff da. Leie greier det der. Men vi har nok ikke samme problemet lell skjønner jeg nå. Hørtes veldig tilførsel ut det der ja, desverre 8-[

Min reagerer på brå endringer i belastning på motor. Problemet har bare vært tilstede ved lavt turtall(tomgang), samt at jeg må gløde 3 ganger for lett start av kald motor(glødeplugger er skiftet).

Økte derfor tomgangsturtallet med ca 100-120o/min for ihvertfall å slippe å kvele motoren. Fra 8-900o/min og oppover merkes ikke problemet i det hele tatt.

Har også litt for høyt forbruk, 0,2-0,3 over normalen. Så jeg får bare krysse fingra og [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med min er at den er utrolig lettstartet, og motoren går jevnt og fint på de fleste turtall. Høres rart ut at det skal være dieselpumpa som er årsaken da. Mer sannsynlig at det er en føler som får feil signal, slik at den motoren rett og slett kutter drivstofftilførselen, for det er slik det føles. Har lett litt her på forumet og funnet endel eldre interressante tråder om liknende problem, bla. har Tore Diesel bra peiling på dette området etter mye trøbbel.

Så da håper jeg at det er solenoidventilen (en magnetventil som sitter på dieselpumpa) som "føler" på turtallet, eller releèt til denne ventilen.

Utrolig rart hvis det skal være dieselpumpa.. Bilen har tross alt ikke gått mer enn 191.000km..

Her er et par innlegg som beskriver et problem i samme bane:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3496&highlight=dieselpumpe

og

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7827&highlight=dieselpumpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...