Gå til innhold

Vaske greenfilter *oppskrift*


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Ser at green filteret mitt begynner å miste grønn fargen til fordel for svart.... hvordan skal jeg vaske dette? bare spyle det? hørt noe snakk om å ha på noe spes etter skylling?

*

Fant det ut.. var hos Mekonomen i dag å kjøpte et rensesett, kostet 160.-

1.ta ut filteret

2. blås rent filteret forsiktig (15-20cm fra filteret)

3. fukt filteret med GREEN CLEANER

4.La det trekke inn ca. 15min

5. Skyll filteret med varmt vann. Først på innsiden, deretter på utsiden

6.Rist filteret godt

7.Tørk filteret i romtemp. (IKKE BRUK NOEN VARMEKILDER) Dette tar ca

4timer.

8.Spray inn filteret med GREEN FILTER OIL så du ser at filteret har olje

over alt (innvendig og utvendig)

Ihvertfall dette som står på innpakningen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei hehe.

Man vasker det først raskt i vann(i vasken eller noe), så bruker du et såkalt "filter-cleaner"-middel. Du får kjøpt dette rundt omkring der de selger filter.

var liksom noe som det her jeg mente ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører KingDragon-filter (KD-filter) på min 5-serie. Gir en veldig fin lyd i rekkesekseren. Til dette filteret er det mulig å kjøpe rensesett. Man bruker en pensel til å smøre oljen fra rensesettet på filteret. Deretter lar man dette virke i 15 minutt. Så spyler man filteret fra innsiden og ut med vann, til alle partiklene i filteret er borte. Filteret tørkes deretter ved f.eks å bruke en hårføner i 15 minutt, eller la det tørke naturlig (tar lang tid). Når filteret er tørt, sprayer man filteret inn med den andre oljeen fra rensesettet. Man sprayer filteret på utsiden, til det får en jevn, gul farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Jeg har ett slik S-Spec filter liggende, alu-filter, som skal gi en utrolig rå lyd, (kjøpte det til 528'n min men har ikke brukt det enda). Er det noen som har brukt slik filter på bilen sin? Har fått beskjed om at de ikke er noe særlige, at de ikke tar opp støvet noe særlig.. Har litt lyst til å sette på dette pga lyden, men vet ikke om jeg vil det ettersom det kanskje ikke er så bra..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...