Gå til innhold

Da var nye felger innkjøpt, men de var kanskje litt breide


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte 8,5x17" felger til bimmeren min, men de passer bare akkurat. Han eg kjøpte de med sa de hadde stått på ein senka e28 med 245 dekk. Prøvde felgene uten dekk i går og og de går så å si jevnt med innsiden hjulbuen. Og fra felgen og opp til hjulbuen er det bare 6 cm. Så eg har litt problem med å vite hvilken dekk jeg skal sette på felgene. Bilen min er senka 40/40, så en enkel løsning er å sette på noen fjører som bare senker 15 millimeter eller noe i den dur. Men jeg må nok ha noen dekk som skråer ganske mye innover. Felgene måler 23,5cm på breidden.

For at det skal gå klar hjulbuen uten å skifte fjører har jeg 2 valg (tror jeg):

Sette på 215 dekk slik at det skråer nok innover. Problemet da er at felgen blir ytterste punktet uten at det egentlig gjør noe siden jeg ikkje har planer om å kantkjøre.

Alternativ 2 er å sette på 225 dekk med 35 profil. Hvor høyt er et 35 profil dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 8,5*17 på e 28 som jeg hadde før,den var senket 40-40 og etter en runde med slipemaskin så fungerte det bare fint!(fjærnet ca 2-3mm av kanten på ene siden!)

men har felgen ikke rett innpress så er det som oftest bare å glemme å bruke dem!

hva slags innpress har du på dine?

hadde foresten 225,45-17 dekk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positivt svar bmwe34, men jeg veit at felgene ikkje passer perfekt. Vel de tar seg perfekt ut på bilen ,men passer ikke slik det er nå. Dersom eg setter på dekk som går loddrett med felgen så vil det subbe noe forferdelig bak. Ser det er mange som kjører med 215 dekk på 8,5" felger, så da bestiller jeg 215/45 framme og 215/40 bak så sporer det sikkert ikkje så gale heller. Så får jeg justere fjørene dersom det trengs.

han har jo fått det til så det er fint mulig:

http://www.dirtroot-pajero.ch/bereifung ... _mit_8.htm

MERK: ET 13

Men du kan ikkje rekne ut dekk høyde ved å gange bredd med profilen. Da ville jo 17" med 225 dekk med 45 profil bli 10.1cm+10,1cm+48cm = 68,2 cm høyt, mens jeg har målt de på ein bil og da var de 62 cm tilsammen altså er eit 45 profilen på eit 225 dekk circa 7 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men visst du he prøvd felgane uten dekk for eg håpe han har stått oppjekka, å då vil dei uansett stå mykje meir utover enn ka den gjer når du får den på hjula ijenn.. har forresten en kompis som har kjøpt seg 10" og 8,5" rondell til e28 det måtte valsast litt bak einaste, so ditte burde vell gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...