Gå til innhold

For smale dempere på E34?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Driver og monterer nye fjærer og dempere fra AP på femmeren, er ferdig bak, men foran er det desverre noe rart på gang.. Settet skal visst nok være riktig, men se her:

ATT00057.jpg

Toppen på den svarte som stod på er videre enn den gule nye, noe som gjør at den gule ikke sitter fast i fjærbeinet, mens den svarte går akkurat i. I følge en hos Schmiedmann skulle det være slik, og fjærbeinet skulle fylles med olje for å sentrere demperen - men hvordan i svarte skal litt olje klare å holde demperen på plass? Det er jo ikke noe trykkammer. Noen andre som har montert slikt sett? Hvordan var det hos dere?

Velvel.. ellers gleder jeg meg ihvertfall til å få alt på.

ATT00069.jpg

"Litt" lengdeforskjell på ny og gammel fremfjær... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike faen så lav den ble foran da den ble satt ned på garasjegulvet igjen.. Har ikke trilla den noe, så kan være hjulene setter seg litt mer riktig da, men blir vel neppe høyere.. og siger vel litt over tid også. Dette blir skummelt inn til dama sitt hus... :roll::o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har samme på min. der passet dempern perfekt. verre med dempertårnlagrene som fulgte med. di var ikke i nærheten av å passe.. sentrere dempern med olje?? ehh javel.. :roll: syns du ikke bilen ble litt for høy bak? ble min i affal, 1cm lavere å det ville blitt perfekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har samme på min. der passet dempern perfekt. verre med dempertårnlagrene som fulgte med. di var ikke i nærheten av å passe.. sentrere dempern med olje?? ehh javel.. :roll: syns du ikke bilen ble litt for høy bak? ble min i affal, 1cm lavere å det ville blitt perfekt..

Dempertårnlagrene og koppene var helt identiske med det som stod på min fra før av, så det gikk flott. Det jeg ikke likte så godt var at det ikke fulgte med nye "dempertopper" bak, foringen til å ha rundt toppen på demperen nedi fjærbeinet burde også vært med, og heller ikke disse gummistopperne og slikt var med. Det burde vært med i ethvert slikt "komplett" sett. Ellers var det rimelig kurrante greier.

Ser ikke ut som den er lavere enn før bak. Kanskje bittelitt høyere. Men må få trillet den litt før den setter seg. Har jo stått oppheist, så hjulvinklene blir jo kødda til når den bare blir satt rett ned på garasjegulvet.

hagenisse, har ikke kjørt den enda. :? Fattern har ferie, og skrur mens jeg er på jobb.. mangler vel egentlig bare å finne utav avgassen nå.. HC-greia som var for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde Gunnar bilde :!::!::D

Har ikke noen gode, bare et snapshot-sneak-peak-preview fra mobilen:

ATT00176.jpg

Litt vanskelig å se hvor lav den faktisk er der, siden det er litt mørkt, men det er knapt plass til en finger mellom dekk og hjulbue slik den står nå. Meeen, venter med å trekke konklusjoner til jeg får kjørt den litt slik at den "setter seg" skikkelig. Da kommer det nok skikkelige bilder også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...