-Bmw e36- Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 Ingen her på forumet som har testa ut fjernstart til bil. Ser det er mett av de på ebay. Hadde vært fryklig kjekt å starte bilen fra inne når det er 25 minus ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ight=alarm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 HVordan funker det å starte bilen når bilen står i 1. gir? Sitter i stua og trykker på knappen, og plutselig kommer den gjennom veggen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 En kompis av meg satte det på e 30 sin her for noen år siden,han var stolt som en hane og dura ned til naboen for å vise det til faren som var der en tur.Sto i stua og sa så kjekt,SE NÅ!! Trykte på knappen,gikk så to sekunder før bilen hoppa tre meter fram og rett i trappa til naboen!!!Bilen ble ikke pen,og det ble heller ikke trappa! Boksen var koblet slik at når håndbrekket var på kunne man aktivere fjernstart før man gikk ut. Men det er jo ikke noen føler som sier at nå står den i gir så ikke start nå!!! Anbefales til automat,da den føleren som var koblet til håndbrekket skal kobles til Nøytral... Det skal sies at han solgte den fjernstarten etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 En god kompis av meg med en stor gammel Mitsubishi Pajero fikk dette på en billig alarm han kjøpte, og installerte selvsagt dette selv om jeg sa at det nok ikke var en kjempebra ide... Så etter 7 mnds bruk, skulle han varme opp bilen sin en kald vinterdag før han dro på jobb. Han trykket på knappen fra leiligheten og bilen som sto i fellesgarasjen starta opp. Vel ferdig med frokost og tannpuss, gikk han ned til bilen. Den putra og gikk som den skulle, men tilfeldigvis sto bilen i lavgir med 4-hjulstrekk og i første gir. Så bilen sto 2,5 meter vekk fra sin vanlige plass, og hadde rett og slett kjørt gjennom boden hans og sto med 4 spinnende hjul og ville helst gjennom murveggen også..... Så det kosta litt snowboard, slalomski, masse gipsplater, utallige skruer og mange rare blikk fra naboene som skulle på jobb og fikk se maltrakteringa. Rart ingen rapporterte fra om promillekjøring til politiet. Noe senere var vi på en jakthytte inne i de svenske skoger for å se på WRC-rally i Sverige. Og siden det var -15 grader ute, så skulle bilen være varm før vi dro ut tenkte han. Så han tok hånda ut av soveposen og trykka på fjernstarten han. Bilen ble nok en gang varm, men kjørte 100 meter over plassen og oppå en snøfonn hvor den satt godt fast. Men vi var hvertfall gode og varme der vi satt inni bilen og lo mens han strevde med å få bilen tilbake på veien igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Hehe! Ikke så lurt med fjernstart nei! Men tenkte jeg skulle montere det på min bil også faktisk, men regner med at jeg kommer til å være noe forsiktig med dette ja. og kanskje montere noen brytere som signaliseres når bilen er i fri og uten at bilen er i fri så vil den ikke kunne startes (håper jeg)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 vel, kompisen min var også forsiktig og nøye med å sette bilen i fri lenge.... Har du manuell kasse, så blir det håpløst å få noe signal om at bilen står i fri. Bedre med automatisk motorvarmer pakke fra defa også. BMW anbefaler ikke at bilen går på tomgang til den blir varm. Det tar lenger tid å få motoren varm på tomgang og er således ikke bra. Ikke at du greier å slite ut en M30 motor med det første da... Full defapakke er billigere i lengden. Ellers må du huske å poste både tekst og bilder den dagen selvstarten tar med seg bilen din på nye eventyr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Bmw e36- Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2005 Takk for mange svar!! ser det er litt forskell på typene i forhold til sentrallåsen.. noen trigger på minus og andre på pluss. men hva har e36?? Blir nok til jeg bestiller en. skal prøve å få tatt noe bilder under monteringen8) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Hvis hele poenget med fjernstarteren er å komme ut til varm bil om vinteren, ville jeg valgt en annen løsning. Som nevnt over, er Defa et godt alternativ. Ellers har jo Webasto noen ganske fancy løsninger da, med bensindrevet varmer osv. Tror du får like mye "kredd" for et bra Webastoanlegg, som for fjernstarter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå