Gå til innhold

BMW E30 325 Turbo


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå gått til innkjøp av en del stæsh jeg skal putte på 325`n min.

Planen er å lade 0.6 bar på en orginal motor, jeg skal altså ikke åpne den, ei heller dekomprimere.

Har kjøpt tillegssprut av typen MF2 ( www.powerpage.dk ) 4500,-

Turbo grenrør med T2 flens ( www.powerpage.dk ) 1500,-

Nissan 200sx S14 Turbo ( usikker på type )

Orgnial Sierra Cosworth intercooler. 500,-

Sveiset eget eksosanllegg 2.5" Downpipe

2 x 2" bakover som deler seg i 2 eksospotter bak, en på hver side.

Vanninnsprøytning.

Håper på å legge meg på ca 230 + - hk. Veldig usikker på effekt. Mulig jeg også justere opp trykket noe.

Hva trur folket, andre erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mf tilleggsprutet funker det, men det er ikke vanninnsprøytning da :P det holder til 200 hk ekstra :)

0,6 på org motor er kanskje litt i det meste laget, 0.4-5 tror jeg hadde vært bedre. gi oss bilder og oppdateringer, så blir det bra! kanskje du burde ha postet denne i prosjekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fres spor til pianotråd i blokka og bruk original toppakning! dette fungerer hvertfall!

Eller prøv å få tak i skjærekantpakning, dette holdt hvertfall 1,2 bar på m10`n min og i sverige kjørte en fyr med 500hk og 2 kg trykk på en slik pakning! Dette var en volvo b23 da.

Hvordan fungerer en sånn skjærekantpakning, og hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ferie til danmark torsdag i neste uke, skal innom århus å hente delene da, så regner med at jeg kommer i gang når jeg kommer hjem :D

Har foreløpig ikke tenkt å gjøre noe med toppakningen, eneste jeg vurderer å gjøre med selve motoren er å bytte til en annen kam, dog usikker på ossen type.

Vurderte å frese spor i blokka, men det eneste er at det drar med seg så mye, da bytter man gjerne stempelringer, veiv/råde lager ++ toppakning toppbolt osv. mens man har det oppe, og da flyr pengene fort.

Meningen er at det skal være litt lavbudsjett, litt prøving, feiling og eksperementering :) Jeg har en annen motor liggende`s som jeg kan sette i visst alt skulle skjære seg.

Gleder meg vertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i kontakt med GIK her forleden, der solgte de komplett sett for turbokonvertering av denne motoren, dette skulle de ha 40.000 for.

Eneste de gjorde med selve motoren var å bytte kam. De beholdt også motoren med orginalt komp forhold. Ellers fulgte det med alt man trengte.

Med et ladetrykk på 0.4 kunne de garantere at motoren og toppakning holdt, og da mente de jeg kune legge meg på et sted mellom 230 - 240 hk. Kommer veldig ann på tilstanden på motoren i utgangspunktet.

Noen som forøvrig har fått prøvd MF tilleggsprutet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann!

Har montert intercooler i dag ( ikke verdens største, men den duger 25 x 30cm) Så i morgen skal jeg punkte opp rør ( rustfritt 50mm ) ut og inn fra cooleren til turbo/innsug. Også skal jeg få helsveiset det på freddan. Rimelig møysommelig jobb.

Fyren fra powerpage.dk var utrolig hyggelig, han kom hele veien fra aarhus til aalborg for å selge meg manifold + innsprut.

Han hadde også "tilfeldig" med seg en cooler og noen pop off ventiler, så det blei litt ekstra ja :)

Regner med å montere manifolden i begynnelsen av neste uke, har tatt noen bilder av det jeg har gjort til nå, skal ta flere i morgen og legge de ut i løpet av i morgen kveld.

Eneste jeg mangler er 2 ekstra dyser, lurer på å ta noen kadstartsdyser å bruke de. Er avhengig av å ha egen tilkobling for bensin, kan ikke bruke fuelrail. Usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres flott ut, og bilder liker vi!!! :)

Fikk kanskje ikke all verdens inntrykk av karen, men virket han som en mann som var trygg å forhåndsbetale til?

Og grenrøret (til 1500?), var det ferdig sveiset? Kun å montere det på bilen? Høres jo nesten for godt ut til å være sant! :shock:

Lurer litt på om vi blir nødt til å bestille oss et slikt, ja! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grenrøret (til 1500?), var det ferdig sveiset? Kun å montere det på bilen? Høres jo nesten for godt ut til å være sant! :shock:

Lurer litt på om vi blir nødt til å bestille oss et slikt, ja! 8)

Det er en turbo manifold fra 524td,ikke grenrør.

Helstøpt i støpejern sådan...

Men virker sikkert helt greit til det bruket han skal ha!

Lars-Du kan sikkert få noen dyser av meg eller Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jo selvfølgelig TURBOgrenrør. Men var det et originalt 524 (turbo)grenrør? Fikk inntrykk av at det var grenrør tilpasset M20. På det grenrøret fra 524 må det vel files til en del, for å få det til å passe helt? Leste noe om det på Autopower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...