Gå til innhold

BMW E30 325 Turbo


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det var en orginal manifold til bmw 524td. Den er produsert av BMW, har et eget delenummer og "BMW" printet på seg.

Er usikker på ossen det er med tilpassing, hvor var det du leste om det forresten?

Jan Erik: Hadde vært flott det, men trenger dyser med egen tilkobling for bensin ( ikke rail ). Kai har ei, kunne du hatt noe slikt tror du?

mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bekreftet, dette er IKKE bolt on :x

Men visst man snur manifolden slik at flensen står opp, så kan man sveise igjen de nederste hullene på manifolden, og legge på litt ekstra gods og borre nye huller , så passer den. Da får man også turboen opp :D

For å få dette til må man lage 2 ekstra flenser (som er like tykke som manifold flensen) i svart stål (eventuelt) + at man må sveise inn et rør mellom disse flensene (tykkvegget) for å løfte turboen slik at den ikke stanger i toppen.

Jah, så det så.. ingen som kan påstå at det er bolt on å bygge turbo på bimmers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bekreftet, dette er IKKE bolt on :x

Men visst man snur manifolden slik at flensen står opp, så kan man sveise igjen de nederste hullene på manifolden, og legge på litt ekstra gods og borre nye huller , så passer den. Da får man også turboen opp :D

For å få dette til må man lage 2 ekstra flenser (som er like tykke som manifold flensen) i svart stål (eventuelt) + at man må sveise inn et rør mellom disse flensene (tykkvegget) for å løfte turboen slik at den ikke stanger i toppen.

Jah, så det så.. ingen som kan påstå at det er bolt on å bygge turbo på bimmers :P

For å få sagt det.Det går IKKE å sveise opp støpe gods for så å borre!

Du så manifolden min her om dagen?Kodeord-det herder seg ved sveising!

Jeg skal forklare deg en dag jeg ser deg,men ja jeg har slike dyser!

Fikk med 4stk med tilleggsprutet jeg kjøpte av kai,men har bare behov for to. ring meg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
høres pokker så artig ut :D hvor mye har dette kommet på alt i alt ? 20k?

Vel, dette er det jeg kaller for et "lærling-type-lavbudsjetts-prosjekt"

Lite overslag:

Intercooler - 500,-

Tilleggsprut - 2800,-

Turbo - 2000,-

Rør/Slanger - 1000,-

Manifold - 1500,- (viste seg å ikke passe dessverre )

Det jeg mangler er dette:

Manifold - ( er en i skien som lager til meg nuh, tar litt tid )

Eksosanlegg - Bilmateriell i skien skal mekke til meg så fort jeg får på plass turbo, noe jeg må vente på til jeg får manifolden.)

Regner dessverre med at jeg ei blir ferdig før vinteren, derfor vurderer jeg å ta ut motoren for dekomp og oringer.

Ekke noen som har en driftsikker billig japse til meg vel? ( type vinterbil) :P

Men alt i alt så havner jeg opp i rundt 20 000 regner jeg med.

+ masse arbeid.

Men, jeg må si det, det er faenmeg verdt det, for meg så er det ikke mye som overgår lyden av en overlada Sekser :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt han som kjørte ut der! hehe... "Mercedes Benz Ladies" står det i ruta på bilen, hehe... Det skjedde ingenting galt med bilen, ikke en forbanna bulk! Litt imponerende, to meter tidligere så hadde det ikke gått like bra, hehe!

Det var helt sprøtt å se på bilen etterpå ja... blei en del overrasket.

Men ingen skal påstå at Lars kan kjøre bil da...for det der var midt på en slette...

Btw. det var på hovet/stridsklev. Ved rimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...