M6 Bjørn Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Noen som har handlet her: http://www.dekkonline.com/start.html Erfaringer mottas med takk. Hvordan er prisnivået? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Har ikke handlet der men har merket meg at det er meget billig der... ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apshai@chello.no Skrevet Juli 21, 2005 Share Skrevet Juli 21, 2005 Handlet 4 stk. 215/45/17 dekk (Hankook Ventus Sport 104) hos dekkonline.com for ca. 1 mnd. siden. De kostet kr. 860.- pr. stk, noe som sannsynligvis er veldig billig (jeg har ikke funnet tilsvarende dekk i nærheten av den prisen andre steder). Dekkene ankom ca. 10 dager etter bestilling med Tollpost til valgfritt sted (de ringer først). Mulig prisforskjellene er mindre på merkedekk så som Bridgestone, Michelin og Goodyear. Prisene endrer seg fra dag til dag, samt etter valutakursene, så det lønner seg å sjekke i noen dager før man slår til. Mvh apshai@chello.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2005 Handlet 4 stk. 215/45/17 dekk (Hankook Ventus Sport 104) hos dekkonline.com for ca. 1 mnd. siden. De kostet kr. 860.- pr. stk, noe som sannsynligvis er veldig billig (jeg har ikke funnet tilsvarende dekk i nærheten av den prisen andre steder). Dekkene ankom ca. 10 dager etter bestilling med Tollpost til valgfritt sted (de ringer først). Mulig prisforskjellene er mindre på merkedekk så som Bridgestone, Michelin og Goodyear. Prisene endrer seg fra dag til dag, samt etter valutakursene, så det lønner seg å sjekke i noen dager før man slår til.Mvh apshai@chello.no Det høres jo bra ut,hvor mye betalte du for å få lagt om dekkene? Ser du bor i Oslo som meg,hvilken dekksjappe brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apshai@chello.no Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 Har ikke fått lagt dem på felg ennå (har bestilt felger et annet sted som jeg ikke har fått ennå), men priser jeg har fått er mellom 600 og 960 kr for pålegging og balansering. Statoil på Nordstrand er billigst foreløpig med 600, men da legger de bare på dekkene på løse felger (dvs. de tar ikke av evt. dekk som måtte sitte der fra før). Synes det er dyrt uansett ... Mvh apshai@chello.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 Ja d syns jeg var en råtten pris for å få lagt på noen dekk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2005 Ja det var det,er det noen som vet om dekksjapper som legger om dekk til en rimelig pris i Oslo/omegn så skrik ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Har noen erfaring med desse dekka? Hankook Ventus Sport 104? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 www.dekkonline.com anbefales på d sterkeste, har handla dekk der 3 ganger nå, siste gangen tok d kun 4 dager før dekkene var i mine hender. \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Litt OT. men, ofte er det sånn at viss du ikke enten kjøper felger eller dekk hos forhandleren som skal legge det på er prisen pr hjul ca. 100,- over hva de tar viss du handler en av delene der. Ved kjøp hos forhandleren som legger om koster jobben ca. 45,- til 70,- pr. hjul og 140,- til 180,- pr. hjul viss du har med allt selv. Husk å ta med dette også i beregningen på hvor det er billigst å handle. Er ikke sikkert forskjellen mellom butikk og nettet blir så stor innen allt er ferdig montert. Er jo også flere nettforhandlere som selger komplette pakker ferdig monterte og disse pakkene er nok en del rimligere enn i butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 MEN har noen av dere sjekket at dette ikke er "billige østen dekk" (made in taiwan ol.) sjekket opp med et sett med continental sport contact 2 på dekkonline, contra hva de kostet på jobben (møller gruppen) å fordi om vi la in 50% rabatt, på prisene vi har på jobben, så var dekkonline fremdeles 700.- dekket billigere, å det vil tilsi at er det tyskproduserte dekk dem selger, så selger de dem med minst 500.- pr. dekk i tap, å det går det ikke an å drive butikk på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 MEN har noen av dere sjekket at dette ikke er "billige østen dekk" (made in taiwan ol.) sjekket opp med et sett med continental sport contact 2 på dekkonline, contra hva de kostet på jobben (møller gruppen) å fordi om vi la in 50% rabatt, på prisene vi har på jobben, så var dekkonline fremdeles 700.- dekket billigere, å det vil tilsi at er det tyskproduserte dekk dem selger, så selger de dem med minst 500.- pr. dekk i tap, å det går det ikke an å drive butikk på. Ja dette har eg også lurt på. Fikk pris på noen dekk hos en forhandler på 10000kr for 4stk og det var inkl 45% personalrabatt. Dekkonline kunne selge meg disse for ca 7300.. Må jo være noe merkelig her.....??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Bror kjøpte seg noen vnterdekk der, og de fungerte helt ypperlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Bror kjøpte seg noen vnterdekk der, og de fungerte helt ypperlig! Har han sjekket om de er beregnet på "europeisk vinter" eller på "nordisk vinter" det er stor forskjell på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 MEN har noen av dere sjekket at dette ikke er "billige østen dekk" (made in taiwan ol.) sjekket opp med et sett med continental sport contact 2 på dekkonline, contra hva de kostet på jobben (møller gruppen) å fordi om vi la in 50% rabatt, på prisene vi har på jobben, så var dekkonline fremdeles 700.- dekket billigere, å det vil tilsi at er det tyskproduserte dekk dem selger, så selger de dem med minst 500.- pr. dekk i tap, å det går det ikke an å drive butikk på. Husk at dere neppe importerer disse dekkene selv - de kommer nok fra Continental Dekk Norge AS, som sikkert har et rimelig kraftig pålegg i prisen på fabrikken, i tillegg til videre fraktkostnader til dere, og igjen pålegg hos dere.. Nettbutikkene driver sideimport, altså henter inn containerlass fra et eller annet utland. De slipper importørpålegg og i det hele tatt et ekstra ledd med de pålegg og ekstra fraktkostnader det måtte medføre. Så de selges neppe med tap. Dessuten handler de ofte fra lavkostland, uten at det nødvendigvis er negativt. Jeg sjekket forøvrig dette med hovedimportøren av Bridgestone her til lands, Gjerde & Byhring, og de kunne bekrefte at Interdekk drev sideimport (som forøvrig er 100% lovlig, men selvfølgelig meget dårlig likt av hovedimportørene.. ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå