lupez Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Hei! Holder på med en 318 i som fusker som f... når du passerer 3000 omdreininger,virker som eksosen er tett! noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Hva slags årsmodell? Har du lest av feilkoder? Noen lys i displayet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lupez Skrevet Juli 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2005 er en 1998 model.. ikke fått noen feil meldinger nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Jeg ville fått lest av feilkoder først. Kan være luftmengdemåler, vakum-lekkasje, kam, kam-sensor, lamda-sonder etc. Sjekk hva lamda-verdiene ligger på. Evt kan du sjekke etter vakum-lekkasjer ved å spraye startgass på slanger osv på innsuget mens motoren går. Men pass på for det er svært eksplosivt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 det er nesten helt garantert luftmengdemåleren. Hadde helt samme problem jeg og...bmw i tr.heim viste ikke hva det var, så de bytta ut hele eksossystemet, men problemet var der fortsatt...så jeg fant det ut selv ved å trekke ut ledningen på luftmengdemåleren. Da kjører den på backup systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lupez Skrevet Juli 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2005 Da var problemet løst! tok ned hele eksos anlegget å kappet i stykker katalysator`n,reiv ut innmaten å sveisa ihop! Går som den skal igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aklophus Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Har samme problemene på en e46 318i 98 modell.......fikk beskjed om att jeg burde bytte lambda.....ble ikke noe bedre av det......hvis jeg napper ut luftmassemåleren går den som ei *kule*, men da går den ikke på tomgang. Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 samme bil og samme problem her. Garantert luftmengdemåler. problemet kom tilbake etter at forhandleren tuklet med eksosanlegget osv. , og da fant vi ut at det måtte være luftmengdemåler. Fikk denne billigere siden forhandleren diagnoserte feil i begynnelsen. Luftmengdemåler kand du få ny med 2 års garanti. Hvis du napper ut luftmengdemåleren og bilen går som en kule, så er det luftmengdemåler, for det var dette eg og gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aklophus Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 samme bil og samme problem her. Garantert luftmengdemåler. problemet kom tilbake etter at forhandleren tuklet med eksosanlegget osv. , og da fant vi ut at det måtte være luftmengdemåler. Fikk denne billigere siden forhandleren diagnoserte feil i begynnelsen. Luftmengdemåler kand du få ny med 2 års garanti. Hvis du napper ut luftmengdemåleren og bilen går som en kule, så er det luftmengdemåler, for det var dette eg og gjorde. Men gikk din på tomgang da du nappet den ut? Har en kompis med en 316 som hadde samme problemer. Den gikk strålende på tomgang oxo når man nappet ut luftmassemåleren. Slutte og tro på forhandler diagnosering hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Fredrik Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Hadde det samme problemet på samme bil. E 46 318 i 98 modell...... fjusket som bare f... Men leverte bilen inn på Stavanger bil elektriske. Tok ikke mange timene før feilen ble funnet. Luftmengdemåleren ble skiftet, og bilen går som en klokke. Hilsen kjempefornøyd kunde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aklophus Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Har nå fått byttet luftmassemåleren oxo......men da var det fortsatt problemer med tomgangen.....så har måttet justere opp gassen så tomgangen ligger på nesten 1100rpm da går det bra.....eller kan det være att den nye måleren heller ikke er helt frisk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Påsan Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Heizann.. Har en e46 1,8l (Touring) som også sliter med fusking og en masse eksosrøyk!! når jeg tar ut LMM kontakten går den bedre, men den skal eu-godkjennes til onsdag og da holder vel ikke backup-programmet? Hva kan dette være? Har byttet til ny LMM og problemet er fortsatt der... noen som kan tenke seg hva det da kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå