Gå til innhold

Skjønner meg ikke på motoren min (325i, M50)


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Brodern hadde en 525 88mod som har kjørte med nødprogram.

Bilen fungerte bra men en gang iblant kunne den blånekte å starte.

>Stoppa bare plutselig>

Måtte ta av plusspolen på batteriet å så sette den på igjen...

Da kunne den fungere i par mnd å kanskje mer før det skjedde

igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vell brent en ventil tenke ej.. ta en komptest,, da får du hvertfall bekrefta/utelukka en del ting.. toppakninga kan også ha tatt kvelden, køyr minst mulig for å begrense skaden,! lmm tar ikkje skade ta en bomgiring.. ventila gjør derimot det, stempel likeså. har du klart å få ventilflyt kan en god del av ventilane dine fått seg en smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Har bestilt time på verksted til komp. test, men den er ikke før 15. august. Kunne fått førstkommende mandag, men da er jeg i Frankrike (ikke med bilen ;))

Lar bare verkstedet gjøre det, de vet det nok bedre enn meg. Men, denne komp. testen viser antall BAR på hver sylinder? Altså bare om det er noe galt, ikke HVA som er galt? Får se hva den sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema skal visst ha billige lamdasonder.

Har ikke kjøpt selv, så jeg vet ikke om dem passer selv om andre sier dem gjør det....

Hvar det den tegningen som ble illustrert på forige side? Har altid lurt på hva det er, og hvor den er. Siden den også pleier og bli noe pess på bmw'er.

Og yter ikke bilen dårligere i nødmous?

For og resette systemet står det 30 min uten strøm, holder det da og koble fra plussen polen på batteri i 30 min ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema skal visst ha billige lamdasonder.

Har ikke kjøpt selv, så jeg vet ikke om dem passer selv om andre sier dem gjør det....

Hvar det den tegningen som ble illustrert på forige side? Har altid lurt på hva det er, og hvor den er. Siden den også pleier og bli noe pess på bmw'er.

Og yter ikke bilen dårligere i nødmous?

For og resette systemet står det 30 min uten strøm, holder det da og koble fra plussen polen på batteri i 30 min ?

Den ene delen er i hvert fall luftmengdemåleren (del A). Hvis du ser på bildet av motorrommet mitt, så er den midt mellom motoren og venstre støtdempertårn (det som er øverst på bildet). Altså der K&N-filteret mitt er skrudd på.

Ved å koble fra batteriet i 30 minutter, vil den bli resatt, ja. Er det ikke minuspolen man skal koble av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...