Gå til innhold

Skjønner meg ikke på motoren min (325i, M50)


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Som noen av dere har fått med dere, så klarte jeg å bomme på det ene giret for ca. en uke siden. Etter det var den veldig rar på turtallet på tomgang. Hoppet litt opp og ned. Var ille med en gang den starta opp, men det ble etter hvert ble gradvis bedre. Når jeg så fikk kjørt noen mil, ble den bedre. Ja, da tikka den bare litt (konstant), mens turtallet på tomgang var sånn det pleier. MEN, når jeg i dag fylte på litt olje, så ble den dårlig igjen. Altså, den synker litt på turtallet på tomgang. Hvorfor det? Skal vel tåle å få 2 dl olje (var forøvrig litt under middels på pinnen når jeg fylte på).

Har enda ikke somlet meg til å ta en kompresjonstest, men gjør kanskje det på mandag. Da får jeg vel svar om hele greia må overhales? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: hvorfor kaller du den vinga du har for GTR vinge? Det er jo en ClassII vinge (M3 GT)

EDIT: klokka er mye og jeg surrer med hodet mitt tror jeg..fant iaf bilder av GTR med lik vinge som din, men mangler den delen i midten.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: hvorfor kaller du den vinga du har for GTR vinge? Det er jo en ClassII vinge (M3 GT)

Tja, si det. Har vel ikke tenkt så langt. Sikkert fordi jeg trodde det var den de brukte på M3 GTR, men du sier M3 GT (ikke det at jeg vet forskjellen). Men, slutt å ødelegge topicen min ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg enda mer gal!! Kjørte i byen, og plutselig daua jeg bare (hørt på musikk ;)). Kjørte i ca 15 km/t vil jeg tippe. Når jeg da starter den, så daua den med en gang. Måtte inn med speeden samtidig som jeg starta for å i det hele tatt få gang på den. Når jeg så stoppa, så sank turtallet helt i bånn og daua nesten da òg.

*vondt i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres faktisk mest ut som at en vacumslange som er løs/av/lekasje.

Enda det kanskje ikke kan virke så logisk, sjekk alt det "opplagte" først.

Finn ut om den trekker falskluft noe sted.

For å snu på spørsmålet litt: hva har du sjekka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu på spørsmålet litt: hva har du sjekka?

Har ikke sjekket noe, siden jeg ikke vet hva jeg skal sjekke. Har VELDIG lite peiling på motorer, så blir vel til at jeg leverer den inn til verksted. LMM = luftmengemåler? Hvordan sjekker jeg om det er den som er gal?

Hvor sitter denne måleren? Og, hvilke slanger bør jeg sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan den ser ut? jeg trengte bare å trekke ut ledningen som er på den...merka med en gang at den gikk mye bedre.. har skjedd meg 3 ganger eller noe sånt...tror hjernen i bilen som fucker opp godsaken min (lmm)

Trekke ut ledningen, og sette den inn igjen?

DSC00293.jpg

Hvor ligger denne måleren? Pek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir egentlig LMM ødelagt?

Testet med å ta den ut, og da virker den fint.

859.gif

Er det del A jeg trenger?

13627527518 Luftmassemåler M50 2.5l bosch (6-POL) 4,322.37,- !!!!

Må jeg virkelig ut med SÅ mye? :( Hvis jeg skal kjøpe denne brukt, hva må jeg da se etter? Den må vel være til en M50 2,5l motor regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...