S3TR Skrevet April 19, 2006 Forfatter Skrevet April 19, 2006 Nå skal vi få tak i originalbildene og litt arbeidslyst så er tråden straks oppe og går igjen! Prosjektet har ligget på is nå siden Januar og det er absolutt på tide med et skippertak! Det ser ut til å bli mindre overtid fremover så det skal faktisk være mulig å få gjordt litt Vi skal ferdigstille grenrør, downpipe, trykkrør, olje/vann til turbo og ordne diverse oppgraderinger av understellet. Planen er å få dette unna i løpet av Mai. Så får vi se hva annet vi rekker.. Nye deler er kjøpt inn: Mirakelpotte som gir minst 112 hk ekstra! Filter for catchtanken som skal bygges Og noe småtjafs i tillegg..Kan forresten anbefale en konge webshop
///MoePower Skrevet April 19, 2006 Skrevet April 19, 2006 Mirakelpotte som gir 112 hk ekstra????! Hørtes ikke så logisk ut! Kan noen her vennligst forklare meg hvorfor den liksom skal gjøre at motoren yter så mye mer?
TOREBMW Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 det er bare god gammeldags bullshitt da..på en maskin med turbo så kan en slike potte ikke hjelpe en eneste hk. hvis jeg tar feil her så slutter jeg og bygge motorer
S3TR Skrevet April 20, 2006 Forfatter Skrevet April 20, 2006 Hehe..Good old BS Ironien var vel kanskje ikke tydelig nok.. Potta er grei nok den, men som Tore sier, den hjelper nok ikke mye. Hadde ikke vært vanskelig å bygge motorer om mirakelpotter eksisterte. HarryPotter
S3TR Skrevet April 20, 2006 Forfatter Skrevet April 20, 2006 Special price for you my friend, FiftyDollah! Har en som gir 243 hk ekstra, den får du for to femti og en brunost..Med magisk intercooler snakker vi 800 hk
ehrnst Skrevet April 20, 2006 Skrevet April 20, 2006 det var dumt å bygge om til turbo da, når jeg kunne fått 300hk av potta for 400,- makan.... må gjøre bedre reaserch
S3TR Skrevet April 22, 2006 Forfatter Skrevet April 22, 2006 Da har vi hatt noen timer i garasjen, litt ble jo gjordt Rør og bend er i industristandard 316L rustfritt Flenser for downpipe og wastegate er punktet fast. Etter litt banning og tenking ble downpipe og wastegate røra seende slik ut. Wastegate røret skal inn på siste bendet i downpipen, vi kom ikke lenger siden vi mangler en flekskobling. Røra på plass i bilen. I tillegg har vi montert oljetilførsel og begynt på vanntilførsel. Filterflytter er montert, ellers ser dere litt av grenrørsadapteret og downpipen. Når alle rør etc. er ferdig tilpasset skal motoren ut for maskinering og overhaling. I mellomtiden skal vi bygge om til manuell girkasse og sveise ferdig alle rør osv. Det kan faktisk hende vi blir ferdige før 2007
Aroid Skrevet April 23, 2006 Skrevet April 23, 2006 jævlig bra prosjekt. Ingen tvil om det her blir bra
ehrnst Skrevet April 23, 2006 Skrevet April 23, 2006 fått gjort litt nå ser jeg. plutselig var dere lenger enn meg. kan tydelig se hvem som har snøring;)
S3TR Skrevet April 25, 2006 Forfatter Skrevet April 25, 2006 Takker for motivasjon gutter @ ehrnst: Om vi er kommet lenger kan jo diskuteres, men det blei en tur i garasjen i kveld også Bør ikke du endre signaturen din? Et lite oversiktsbilde på garasjen. S3T kan skimtes fryktelig opptatt med "TopSecret" deler. Legg merke til downpipen i forkant, veeldig hemmelig prosjekt på gang.. Her er emne og mal til varmeskjold, greit å holde på med småtterier når en venter på deler. Varmeskjoldet prøvemontert, noen små justeringer må til. Vi satser på å gjøre ferdig wastegate røret i morgen og begynne på montering av diverse foringer i understellet.
ehrnst Skrevet April 26, 2006 Skrevet April 26, 2006 Hehe, jo. bør vel kanskje endre signaturen litt ja... tiltak;) Varmeskjoldet så bra ut. Hva brukte dere, og hvordan er det festet?
S3TR Skrevet April 26, 2006 Forfatter Skrevet April 26, 2006 Vi tok et rustfritt rør i passende diameter og kappet en bit på 75mm. Så laget vi utkapp til eksosflens osv. Skjoldet festa vi med braketter laget i 25mm rustfritt flattjern som er skrudd i eksosflensen. Kan skaffe bilder på det i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå