S3T Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 På tide med en liten oppdatering. Nå er motoren demontert og nye lager, stempelringer og diverse deler er under bestilling. Ellers så har vi leigt inn billig arbeidskraft fra Polen til å sveise DP og grenrør adapter. Grenrør adapter: DP: DP og rør til WG: Rør til WG: Grenrør adapteren er laget i svart stål, mens DP er i rustfritt bortsett fra flenser og flex-rør. Flensen og flex-røret ser ganske så rustet ut, det er pga at sveisene ble vasket med syre. Ingenting alvorlig Grenrør og adapter skal lakkes, så pakket inn i eksosbandasje. Det var alt for denne gang. Over and out.
TSL Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 skjer det noe her eller? lenge siden det har vært noe oppdateringer
S3T Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Nei det skjer desverre lite Men jeg fikk nettopp PM om at stempla mine var ferdig dreia og blir sendt i dag Så når de kommer skal stempler og råder vekt justeres. Så hadde jeg meg en liten økt i garasjen i dag å fikk tatt ut veiva. Denne skal sendes inn til RS Motor for balansering. Så har jeg fått tak i en coilpakke. Nye speil ska også monteres. Disse ble kjøpt i halvfylla på Våler for en god stund siden. Har også kjøpt en litt nyere "Turbo-bimmer". En 320Cd.
raynik Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 hvordan går det med E30 turboen??? savner oppdateringer
staxx Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 hvor får man tak i sånt oljefilter adapter ? er det innganger til org oljekjøler å den ?
ThomasB Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Hei, hvordan går det her da? noen fremgang? har så jævlig lyst å starte s3t proskjekt selv..
S3T Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Litt fremgang er det, men ingenting verdt å nevne enda Men jeg er faktisk på vei ut i garasjen nå.
ThomasB Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Det høres bra ut, IKKE gi opp... Er alt for få av disse i god stand..
S3T Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 Det er lenge siden det har vært en update her nå Det som har skjedd er at bilen endelig har komt på hjula igjen, meen den må nok opp på bukker igjen etter hvert siden det var bare for å bytte garasje. Å sette en en bil på hjul kan høres enkelt nok, men når man er veldig stresset kan det fort gå gale. Jeg hadde lovd å kjøre noen kompiser til Ålesund å vi måtte rekke fergen som gikk 22:30, så jeg hadde da litt over en time til rådighet før vi måtte dra, og det er jo forholdsvis god tid til å skru på 4 felger og slepe den en kilometer, men livet har jo alltids et par overraskelser på lur. Jeg og S3TR tok hver sin felg og skrudde på bakfelgene, ok so far so good. Tok felgene som skulle vær fremme og satte de på, men der var det noe som ikke stemte. Dekket tok inni coiloveren. Da demret det at vi måtte ha spacere fremme pga coiloversene, heldigvis hadde S3TR 2 sett med Biltema spacere, men nå møtte vi på enda et problem, hjulboltene var for korte.. Vi kastet oss inn i bilen til S3TR for å dra hjem til meg for å hente lengre bolter. Etter endel romstrering fant jeg boltene og jeg tenkte at nå var resten plankekjøring.... Det var nødvendig med dobble spacere på hver side for å få felgen langt nok ut og de Biltema spacerene er virkelig noe dritt, men det gikk forholdsvis greitt. Og endelig var hjula på.. Da var det bare å jekke den opp å ta vekk bukkene.. Coiloversene var stillt på nesten det laveste, så dette kompliserte selvfølgelig nedjekkingen da bilen ble veeldig lav men med litt bruk av vold så gikk det greitt.. Det var et deilig syn å se bilen stå på sine egne hjul igjen. Så da var vel alt klart for å slepe bilen?? Jeg satte meg inni bilen og trillet den første bakken ned til hovedveien for å teste om handbrekket fungerte som det skulle. Alt virket greitt så vi knytte fast slepetauet og begynte å slepe.. Å bare etter 100-150 meter begynner jeg å høre rare lyder, sekunder etter på kjenner jeg ristingen i rattet. FAEN hjulboltene tenkte jeg og vinket febrilsk til S3TR som slepte. Heldigvis såg han meg å slakket av, men under oppbremsingen kjendte jeg at dette kom til å gå til helvette, og et par meter før full stopp var venstre fremhjul helt løst og bilen falt ned. Når jeg gikk ut av bilen tenkte jeg at nå var det bare å bestille ny bremseskive, men til alt hell gikk det så bra så det kunne når et hjul løsner. Felgen var fortsatt i hjulhuset og festebraketten for bremsekalipperen hadde tatt støyten. Det eneste som vart skadet var en hjulbolt og en lakkskade på festebraketten. Vi jekket opp bilen og satte på felgen igjen og tightet boltene godt! Heldigvis gikk resten av turen uten flere problemer Jeg kom meg hjem å fikk dusjet og byttet klær, og vi rakk faktisk fergen. Resten av den kvelden gikk med på å criuse rundt i en 270hk Subaru Impreza. Det er en fin inspirasjon Så sånn går det når man ikke har med seg hode når man skrur
S3T Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 Det er også bestillt inn noen nye deler: -Skjermbreddere -Forsterket stabstag feste bak -Skvalpeplate til bunnpannen -Megasquirt I V3,57PCB med 3 coildrivere for coilpacken -Bankesensor til Megasquirten plus at det blir sendt en bestilling til KOED de nærmeste dagene. Så nå må jeg bare komme meg hjem fra sjø for å skru
bmwrasaren Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Hehehe! Ja det er en fordel å stramme boltene Men når ting skal gå fort så er det lett å glemme ting. Hehe
S3T Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Da har jeg komt meg hjem etter 5 uker på sjøen, å når jeg kom meg hjem lå der et par pakker å ventet på meg. 2002 Turbo bredding: Forsterket stabstag fester bak: Skvulpeplate: Bankesensor: Megasquirt I PCB V3,57 med 4bars mapsensor: Eksospotte og endestuss: Å nå fremover blir det nok gjort endel på bilen, så nå kommer oppdateringene litt oftere forhåpentligvis Har forresten begynt å skrape vekk asfaltmattene, å det er en drittjobb det
S3T Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 En liten update. Jeg er nå ferdig med å skrape asfalt matter, det gikk ganske greitt når jeg fant frem luftmeiselen min. Mattene var så pass sprø at jeg ikke trengte å fryse ned mattene. Bensintanken er også fjernet, denne skal byttest ut med en fuelcell Er det forresten noen som vet hvordan det blir med godkjenning av fuelcell? Jeg har også kjøpt meg en Hartge H35 front Bilder kommer i morgen.
Jokke Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 hei! fuelcell får du ikkje godkjent desverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå