Gå til innhold

Godkjenning av senking.


Morten318
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt nå å godkjenne senkinga og felger i vognkortet.

Ringte da vegesenet og spurte hva jeg måtte gjøre og har fått snart gjort alt det, men han nevnte noe om å stille på noe bremse greier eller noe..

Noen som vet hva dette er og om jeg må stille det på min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du trenger for å godkjenne dette er: Tüv papirene på senkingen, at de stemmer overens med fjærene. Du for helt sikkert godkjent felgene uten papir så lenge de er under 5%grensen.

Sjekk TEKNISK til høyre her, og dekkdim.

:)

Har faktisk papirer på felga å så da kan de ikke si noenting.. :D Men takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev idag forresten, fra posten. Ufortollet sending ankommet. :) men, aner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det eller hvor lang tid det tar.

Nice.. Men om den er ufortollet så må du betale toll da? Skulle fått de som sendte de til å skrive på "gift".

Men uansett så sender du meg på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blir sendt fredag. 170kr i toll. For de sjekker dette gjennom kredittkortet fikk jeg vite av banken. Fikk brev forrige uke at tolldirektoratet går igjennom alle transaksjoner som blir utført via norske banker til utenlandske. :)

Ah ok.. blir bra å få på lyktene til din bil å.. Hvor mye blei frakta på lyktene til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt nå å godkjenne senkinga og felger i vognkortet.

Ringte da vegesenet og spurte hva jeg måtte gjøre og har fått snart gjort alt det, men han nevnte noe om å stille på noe bremse greier eller noe..

Noen som vet hva dette er og om jeg må stille det på min?

Du må ha papirer på gjennomført (og "godkjent") 4-hjulskontroll/hjulstillingskontroll fra et verksted (koster 1000-1500,-), samt TÜV-papirer på fjører og evt. dempere om de ikke er originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt nå å godkjenne senkinga og felger i vognkortet.

Ringte da vegesenet og spurte hva jeg måtte gjøre og har fått snart gjort alt det, men han nevnte noe om å stille på noe bremse greier eller noe..

Noen som vet hva dette er og om jeg må stille det på min?

Du må ha papirer på gjennomført (og "godkjent") 4-hjulskontroll/hjulstillingskontroll fra et verksted (koster 1000-1500,-), samt TÜV-papirer på fjører og evt. dempere om de ikke er originale.

Har apex fjører og dempere.. 4 hjulskontroll skal jeg ta til tirsdag etter å ha byttet en bærekule.. digg med kompis som mekker bil.. får bare et par stygge blikk når jeg kjører inn på citroeng verkstedet. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blir sendt fredag. 170kr i toll. For de sjekker dette gjennom kredittkortet fikk jeg vite av banken. Fikk brev forrige uke at tolldirektoratet går igjennom alle transaksjoner som blir utført via norske banker til utenlandske. :)

Ah ok.. blir bra å få på lyktene til din bil å.. Hvor mye blei frakta på lyktene til meg?

Aner ikke, men frakta blir ik rare greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå i TÜV-godkjenninga hva som trengs å gjøres.

Det jeg vet som kan være greit å få verkstedet til å skrive at de har gjort er:

-4-hjulskontroll (somregel med samme specs som original-understellet)

-Justering/kontroll av bremseregulering/lastventil

-Kontroll/justering av frontlys (og evt lastregulator foran/bak hvis xenon)

-kontroll av klaring mot skjermer/hjulbuer/hjulhus/fjærbein/stag ved alle rattutslag og under belastning

-Kontroll av bakkeklaring for evt hengerfeste (har du avtagbart feste, ta det av før visning hos biltilsynet og legg det godt skjult slik at du kan dra det frem hvis han MÅ sjekke det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå i TÜV-godkjenninga hva som trengs å gjøres.

-Justering/kontroll av bremseregulering/lastventil

Hvordan gjør jeg dette og må jeg gjøre det på min? Han jeg preka med på biltilsynet i går sa noe om den men var ikke alle biler som måtte stille på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå i TÜV-godkjenninga hva som trengs å gjøres.

-Justering/kontroll av bremseregulering/lastventil

Hvordan gjør jeg dette og må jeg gjøre det på min? Han jeg preka med på biltilsynet i går sa noe om den men var ikke alle biler som måtte stille på den..

Det er ikke alle biler som har en slik ventil. Jeg vet at E30 ikke har det, og at Mitsubishi Pajero Gen 1 har det. Det enkleste er å følge bremserøret fra masterpumpa foran, og følge dette hele veien bakover for å se om det er en slags "kran" koblet til bremserøret og understellet (ved økt last bak vil "krana" sørge for at en ventil åper slik at det kommer mer bremsekraft bak). Har du ikke noen slik ventil, trenger du ikke gjøre noe, men hvis du først er på verkstedet koster det sikkert ikke noe særlig mer å få tatt en kontroll av bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg ser her: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CA31&mospid=47436&hg=34&fg=05

og her: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CA91&mospid=47437&hg=34&fg=15

så har ikke E36 318 noen lastventil på bremsene. Men ta en nøye titt under bilen, så ser du det fort.

Skal ha bilen min på bukk til tirsdag om en uke så får se da.. Tar den ikke på verksted.. En kompis av meg gjør det på jobben hans.. Takk skal du ha .. da vet jeg hva jeg må gjøre til tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...