Gå til innhold

Rust o.l?

francez
 Share

Anbefalte innlegg

Vel.. det spørs jo hvordan man tar vare på bilen...

Her er vi inne på noe. Dette er jo alfa og omega. En 86 modell E30 kan være rustfri den, bare eier(ne) har vært flinke med vedlikehold. Tviler på at det kommer noe mer rust på min nå, siden den står inne i varm garasje når den ikke er i bruk, og vaskes+ underspyles minimum en gang i uken når den er eller har vært i bruk. Jeg skjønner jo at ikke alle har mulighet til å være så snill mot bilen sin, men en runde i vaskemaskin med underspyling i ny og ne vil nok hjelpe mye! Ja, og litt polering i ny og ne er heller ikke helt borte da selvfølgelig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære M3cabriolet : Når folk forteller hvor bilene deres ruster , og mange sier samme ting, så kan ikke du si at det er uvanlig fordi du er billakkerer og dermed har greie på det. Det er vel ingen tvil om at du ikke er så erfaren som du selv tror/drømmer om. Man får vel mest lærdom om rust om man tar til seg de erfaringene BMW eierene her på forumet forteller om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig gunstig med varm garasje? jeg mener bestemt at en bil som er våt ruster raskere i en varm garasje enn en kald!

vasker du den under hver uke så er den jo konstant fuktig, og ved å sette den i varm garasje forsterkes jo dette..

Jeg er enig med Kjell Z3, billakereren her kan umulig være erfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm garasje er FY-FY for en bil som har fått salt på seg. Man fremskynder bare rusten da. Men dersom man bare kjører om sommeren og bilen står lagret hele vinteren er det jo fint med varme for å holde fuktighet borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke salting overalt, her oppe i nord har jeg såogsi aldri sett salt på veiene :) Her brukes det heller pigger i dekkene ^^. Fikk en dårlig beskjed idag jeg; Bremseslangene som han skulle skifte til idag (jeg skulle hente bilen i morgen) var for korte, så nye var bestilt og var ventet ferdig påmontert på mandagen... Jeg er så forbanna pissed nå! :( Hadde gleda meg til å knote meg over til piteå på lørdagen, men ikke faen... får vel ta det til neste helg da... HMPF! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig gunstig med varm garasje? jeg mener bestemt at en bil som er våt ruster raskere i en varm garasje enn en kald!

vasker du den under hver uke så er den jo konstant fuktig, og ved å sette den i varm garasje forsterkes jo dette..

Jeg er enig med Kjell Z3, billakereren her kan umulig være erfaren.

Nå er det en slags "fellesgarasje" bilen min står i om vinteren da. Temperaturen er variabel, men stort sett rundt 18 grader. Jeg vasker/underspyler den før jeg setter den inn, og den tørker raskt. Så at den hele tiden er våt stemmer ikke! Salt ser den heller ikke da, siden den ikke er ute om vinteren, så det problemet tenker jeg ikke på.

Nå kommer jeg meg desverre ikke til våler på bmw treffet i år, det blir acr isteden, men du skulle ha fått sett undersiden på bilen min. Den er rimelig strøken og fullstendig rustfri. Vi får ta det neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 87. mod e-30 hadde et svært rusthull på venstre side litt før hjulbuen(fiksa nu), begge hjulbuene bak så ikke ut pga. rust(fiksa nå), det var en del rust på kanalene, men bare overflaterust(fiksa nu). Nå har jeg et lite rustmerke rett ved takluka, noe irriterende rust ved skiltet bak, og ved skiltlysene(noe helvette å pusse under der...) åså har jeg rust på begge dørene.(forbanna søppeldører, rust over alt, nede, oppe, på siden....faen mindre stress å bare bytte til noen nye dører uten rust...)

Men understellet på bilen har ikke spor av rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... Bil ruster kan vi da konkludere med.

ja ja.. setter igang nå til helgen med min. Bytter bagsjeluke,sprakler opp 2 dører og 2 hjulbuer. Det er det jeg får råd med i år (skal ha i ny motor og det koster rundt 22 000kr)

Til sommeren skal jeg bytte begge fører dørene og pansret. (rust i falser og gjennom den ene døren)

Forusett at jeg i dete hele tatt orker og ha bilen så lenge. Jeg er lei for at det hele tiden er ett eller annet som trengs og fixes. Bmw har lav kvalitett sånn sett. Lengste jeg har gått uten at et eller annet tuller er 1 mnd. Sånn var det med forige bmw jeg hadde også. Er nok bortskjemt da jeg har hatt 2 toyoater i mellom. Den ene hadde jeg 3 år, bytte olje en gang i året og det var det. Den første et år, den også uten tull.

Her i østfold er det leeenge siden jeg har sett en 3 serie fra 80-93 uten noe synelig rust. Bar åpne en dør. eller bagasje lokk så ser man bobler eller brun gammel fin rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.. setter igang nå til helgen med min. Bytter bagsjeluke,sprakler opp 2 dører og 2 hjulbuer. Det er det jeg får råd med i år (skal ha i ny motor og det koster rundt 22 000kr)

Til sommeren skal jeg bytte begge fører dørene og pansret. (rust i falser og gjennom den ene døren)

Forusett at jeg i dete hele tatt orker og ha bilen så lenge. Jeg er lei for at det hele tiden er ett eller annet som trengs og fixes. Bmw har lav kvalitett sånn sett. Lengste jeg har gått uten at et eller annet tuller er 1 mnd. Sånn var det med forige bmw jeg hadde også. Er nok bortskjemt da jeg har hatt 2 toyoater i mellom. Den ene hadde jeg 3 år, bytte olje en gang i året og det var det. Den første et år, den også uten tull.

Yes. Og så er de jo så morsomme å kjøre også de toyotaene som det ikke er noe tull med....

Jeg har hatt 4 stk E30, og de har ikke vært spesielt plaget med mye tull. Vedlikehold er nok stikkordet her også.

Her i østfold er det leeenge siden jeg har sett en 3 serie fra 80-93 uten noe synelig rust. Bar åpne en dør. eller bagasje lokk så ser man bobler eller brun gammel fin rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Og så er de jo så morsomme å kjøre også de toyotaene som det ikke er noe tull med....

Jeg har hatt 4 stk E30, og de har ikke vært spesielt plaget med mye tull. Vedlikehold er nok stikkordet her også.

Vel ... Skal man kjøre eller skru :?:

Siste toyota jeg hadde. 95 mod Carine e 1,6 (116 hk), kjørte fra 318 rimelig godt !

Og den hadde fakktisk bedre vei grep ;)

Jeg er synes bmw er gode biler og kjøre og jeg rett og slett digger fasongen og interiøret . Jeg liker lyden av 6 cyl og føler at det er en bil jeg bryr meg mer om en Toyotaene jeg hadde. De gikk uansett, og var "gubbe bil"

>Tro meg: Jeg passet på bilen, men på bmw ryker det jo noe støtt og stadig ! Selv på de nye ! Foringer, motor, elektronikk. Gennerelt alt mulig egntlig. Bære kuler, enne ledd osv.. Og rust. nye e46 ruster den også. Selv om de som har eid den , har stelt med den. Se på salgsanonser på finn.no på 5 serie(95 -2002) og 3 serie e46. Mer en 50% har hatt "storservice" der bilen er kostettet på 10 000 - 30 000 kr i deler og driverk. Det er tull. Ikke det at resten av tyskerene er noe bedre , samme greia der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...