Gjest Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Hei! Jeg har sett på en 90-modell 518i som jeg har tenkt å kjøpe, og det jeg lurer på er om dere har noen tips eller gode råd for en førstegangskjøper som meg? Er det noe spesielt jeg burde se etter på bilen? Vanlige svakheter? En 5-serie "how to buy" post hadde vært bra!
cc300 Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Hei, du finner helt sikkert litt tips rundt om, jeg bare tenkte jeg skulle komme med et lite generellt tips. Husk at 518 har en relativt liten 4-syl motor i forhold til størrelsen til bilen. Hvis prisen og bilen er skikkelig god så se bort fra dette innlegget, men hvis du fortsatt er litt usikker så hadde jeg prøvd å finne en 520 i samme prisklasse. Kanskje helst fra ca 91, hvor motoren i løpet av det året ble oppgradert til 150hk.
Custom Edition Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 enig der.. finn deg en 520 i det minste så du får litt motor og dra vogna med å Er store biler dette så med en 520 eller større får du god kjørekomfort også
Custom Edition Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 150hk-versjonen kom vel i 91.. er ikke helt inne på E34 men mener dette skal stemme.
marius paulsen Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 518i evt trim for å få litt mer futt i den? luftfilter-kit?Økonomisk trim! bare å glemme,blir ikke mere hk bare mere bråk! kjøp 520!
ØyvindB Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 jeg er igrunnen enig med paulsen; det er ingen vits å kjøpe en slik bil uten at du er fornøyd med den efekten som allerede er der. Det blir MYE MYE dyrere å gjøre den like sprek som en 520i.
Gunnar Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Dere må huske på at det er LANGT fra alle som bryr seg like mye om hvor bra bilen går som majoriteten på forumet her gjør. Vil tro en 518i fungerer greit nok til dagligdags til-fra jobben-kjøring. Har sett flere på BMWCCN-forumet som bruker E34 518i som pendlerbil pga. at de er såpass økonomiske, både å holde i gang, forsikre og kjøre. Men.. jeg valgte jo 520i selv da, og angrer ikke på det.. For meg er seksersjarmen verdt noen kroner..
bmwdude_1 Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Dere må huske på at det er LANGT fra alle som bryr seg like mye om hvor bra bilen går som majoriteten på forumet her gjør. Vil tro en 518i fungerer greit nok til dagligdags til-fra jobben-kjøring. Har sett flere på BMWCCN-forumet som bruker E34 518i som pendlerbil pga. at de er såpass økonomiske, både å holde i gang, forsikre og kjøre. Men.. jeg valgte jo 520i selv da, og angrer ikke på det.. For meg er seksersjarmen verdt noen kroner.. Tror ikke de går så mye billigere i 520i Var på ferie med min..0,66l/mil. Senere en gang fikk jeg 0,69l/mil. 518i er ikke noe jeg ville ha kjøpt!
marius paulsen Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Tror ikke de går så mye billigere i 520iVar på ferie med min..0,66l/mil. Senere en gang fikk jeg 0,69l/mil. 518i er ikke noe jeg ville ha kjøpt! forbruket du har regnet deg frem til dær er bare å glemme,da må du har regnet feil eller så må motoren bare ha gått på 3sylindre med e28 520i som jeg hadde før så kom jeg aldri under 0,9 på mila! med e34 520ia med m50 motoren kommer jeg nok aldri under litern på mila!
P.I.B Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Dere må huske på at det er LANGT fra alle som bryr seg like mye om hvor bra bilen går som majoriteten på forumet her gjør. Vil tro en 518i fungerer greit nok til dagligdags til-fra jobben-kjøring. Har sett flere på BMWCCN-forumet som bruker E34 518i som pendlerbil pga. at de er såpass økonomiske, både å holde i gang, forsikre og kjøre. Jepp. Nabogutt'n kjøpte seg en E34 518i dagen etter at han fylte 18 år. Billig å forsikre og sånn passe rimelig i drift. Har aldri hørt at han savner noe mere motor. Han kjører jo inn og ut av Trondheim hver dag i kø så han har nok neppe behov for større motor. Det høres ut på enkelte som om en 4'r BMW motor går som et "dass" men det går nok fint å holde fartsgrensen med en 518i og vil jeg tro...
bmwdude_1 Skrevet Juli 27, 2005 Skrevet Juli 27, 2005 Tror ikke de går så mye billigere i 520iVar på ferie med min..0,66l/mil. Senere en gang fikk jeg 0,69l/mil. 518i er ikke noe jeg ville ha kjøpt! forbruket du har regnet deg frem til dær er bare å glemme,da må du har regnet feil eller så må motoren bare ha gått på 3sylindre med e28 520i som jeg hadde før så kom jeg aldri under 0,9 på mila! med e34 520ia med m50 motoren kommer jeg nok aldri under litern på mila! 72 mil på 48 liter! å jeg kødder ikke.. Skulle sjekke hvor billig den var. Kjørte jamt med uten noen raskjøring. Det er fakta F.... Fylte å for å se for ett par dager siden Hadde 80liter,Kjørte 25 mil,fylte igjen 20 liter=0,8l/mil og jeg kjørte forbi et lass med tivolifolk å kjørte hardt!!... Tro det eller ei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå