sn|per Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Har nå tenkt til å kjøpe meg 318i igjen. Dette er en 92 modell 318i som har gått 152000. Problemet er at den tikker litt på tomgang. Hører ikke noe når man kjører. Hva er den vanligste årsaken til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 en ventilløfter som "henger" kanskje..? prøv med et oljeskift på den.. valvoline maxlife 10w40 eller mobil1 5w50 hjelper på tikking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg ville ha forsøkt QMI motorrens (Torshov har det) jeg. Gjorde det på min e30 316 når jeg kjøpte den i fjor, og all tikking ble borte, samtidig som den gikk meget penere og billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 Motorens kan gjøre det verre om det er mye dritt i systemet. Har du god råd så ta først olje og filterskift. Kan fort spare deg noen tusenlapper. Mobil1 fungerte med meg ihvertfall, og jeg var plaget med EKSTREM tikking. Alt kommer ann på olja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Motorens kan gjøre det verre om det er mye dritt i systemet. Har du god råd så ta først olje og filterskift. Kan fort spare deg noen tusenlapper. Mobil1 fungerte med meg ihvertfall, og jeg var plaget med EKSTREM tikking. Alt kommer ann på olja. Ja mobil1 olje funker som snus, min maler som en katt! Ikke at den har noe tegn til ventiltikking...Skal ta olje/filterskift om ett par tusen km, noen som vet hva dette koster ca...Hvil helst ikke få meg en stor overaskelse Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 et nytt filter koster ca 120-150kr. Mobil1 olje, 151,-pr liter. Garantert verdt det. Din skal vel ha ca 6l, så rundt 1000kr må du regne med. Fikk selv olja for 100,- liter via en kompis. Ville først prøve en billigolje på felleskjøpet, men fy f... for en tikkelyd. Og dette var halvsyntetisk. Rart at lyden forsvinner på helsyntetisk. menmne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 et nytt filter koster ca 120-150kr. Mobil1 olje, 151,-pr liter. Garantert verdt det. Din skal vel ha ca 6l, så rundt 1000kr må du regne med. Fikk selv olja for 100,- liter via en kompis. Ville først prøve en billigolje på felleskjøpet, men fy f... for en tikkelyd. Og dette var halvsyntetisk. Rart at lyden forsvinner på helsyntetisk. menmne. Hehe ja takk for svar Ja ventiltikking er noe herk! Så derfor skal jeg skifte olje hver 6-7000km og skifte oljefilter, så kan regne med et par ganger i året..Men skal man ha bmw så må dem vedlikeholdes, ikke alle som gjør det desverre Kan bli dyrt å skifte ventiler/løftere hvis man ikke er nøye med service. Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2005 Så Mobil1 5w50 er det beste alterantivet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Helt klart, prøv det før noe annen sjekking av ventiler, løftere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Bmw e36- Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Jeg var sterkt plaget av tikking fra min 318 e36. kjøpte quaiker(?) 10-40, det hjelpte litt, men tikkingen kom fort tilbake. Til slutt gikk jeg så lei dette. Og i dag var bilen på verksted og fikk skifta ventilløfterene, ble vell litt under 4000 for det. IKKE på BMW verksted da! kan sikkert bare gange med 2 da.. MEN endelig kvitt den stygge ulyden!! Nå er det bare viftereima eller en reim ivertfall som bråker.. det skriker ikke, og det finnes ikke slakk i noen av reimene.. Viftereima ble skifta for et halvt år siden.. Noen forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Det går på 4L olje på bilen din. ikke 6L som nevnt over her.. Min 318i tok 4 L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 søskenbarnet mitt har en 3251 e36 som har gått 260k. Han var plaget med tikking før. Men så begynte han å bruke en halv syntetisk 10-40-olje. Da ble han kvitt tikkingen. Så jeg får veldig mye motridende meldinger om jeg burde bruke hel eller halv syntetisk. Blir vel helst til at jeg fyller mobil1 men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Skiftet olje og filter for ca 2 uker siden, bruker mobil1 formula, god olje! Men viftereima bråker vel litt, hva koster det å skifte den? Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 ok fant ut hva vifterreim koster til bilen min: 248.75kr! Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå