Gå til innhold

tikking i 318

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Motorens kan gjøre det verre om det er mye dritt i systemet. Har du god råd så ta først olje og filterskift. Kan fort spare deg noen tusenlapper. :) Mobil1 fungerte med meg ihvertfall, og jeg var plaget med EKSTREM tikking. Alt kommer ann på olja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorens kan gjøre det verre om det er mye dritt i systemet. Har du god råd så ta først olje og filterskift. Kan fort spare deg noen tusenlapper. :) Mobil1 fungerte med meg ihvertfall, og jeg var plaget med EKSTREM tikking. Alt kommer ann på olja.

Ja mobil1 olje funker som snus, min maler som en katt! Ikke at den har noe tegn til ventiltikking...Skal ta olje/filterskift om ett par tusen km, noen som vet hva dette koster ca...Hvil helst ikke få meg en stor overaskelse :)

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et nytt filter koster ca 120-150kr. Mobil1 olje, 151,-pr liter. Garantert verdt det.

Din skal vel ha ca 6l, så rundt 1000kr må du regne med. Fikk selv olja for 100,- liter via en kompis. Ville først prøve en billigolje på felleskjøpet, men fy f... for en tikkelyd. Og dette var halvsyntetisk. Rart at lyden forsvinner på helsyntetisk. menmne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et nytt filter koster ca 120-150kr. Mobil1 olje, 151,-pr liter. Garantert verdt det.

Din skal vel ha ca 6l, så rundt 1000kr må du regne med. Fikk selv olja for 100,- liter via en kompis. Ville først prøve en billigolje på felleskjøpet, men fy f... for en tikkelyd. Og dette var halvsyntetisk. Rart at lyden forsvinner på helsyntetisk. menmne. :D

Hehe ja takk for svar :wink: Ja ventiltikking er noe herk! Så derfor skal jeg skifte olje hver 6-7000km og skifte oljefilter, så kan regne med et par ganger i året..Men skal man ha bmw så må dem vedlikeholdes, ikke alle som gjør det desverre :cry: Kan bli dyrt å skifte ventiler/løftere hvis man ikke er nøye med service.

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg var sterkt plaget av tikking fra min 318 e36. kjøpte quaiker(?) 10-40, det hjelpte litt, men tikkingen kom fort tilbake. Til slutt gikk jeg så lei dette. Og i dag var bilen på verksted og fikk skifta ventilløfterene, ble vell litt under 4000 for det. IKKE på BMW verksted da! kan sikkert bare gange med 2 da.. MEN endelig kvitt den stygge ulyden!! :D:D Nå er det bare viftereima eller en reim ivertfall som bråker.. det skriker ikke, og det finnes ikke slakk i noen av reimene.. Viftereima ble skifta for et halvt år siden.. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søskenbarnet mitt har en 3251 e36 som har gått 260k. Han var plaget med tikking før. Men så begynte han å bruke en halv syntetisk 10-40-olje. Da ble han kvitt tikkingen. Så jeg får veldig mye motridende meldinger om jeg burde bruke hel eller halv syntetisk. Blir vel helst til at jeg fyller mobil1 men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...