eriklepe Skrevet Juli 28, 2005 Skrevet Juli 28, 2005 Fri fra jobb idag og kjedet meg litt, så fant ut jeg skulle skifte mikrofilter på cabben og dieselen. Siden det snart er sommer . På cabben var det dårlig trykk i vifteapperatet, og det kommer garantert av tett mikrofilter. Fant ut at jeg kunne ta noen bilder da jeg var kommet så langt: -her har jeg løsnet skruer og tatt ut de to luftekanalene, er litt trangt å få dem ut. Hvor skruene gjemmer seg er merket av på bilde På min cabbe var det enda en skrue som jeg ikke visste om, den har jeg ikke på min sedan. Jeg gjetter e36 med to stk airbag har denne skruen. Den gjemmer seg bak lampen i hanskerom: Når Hanskerom,"sparkepanel"og luftekanal er lirket ut ser det omtrent slik ut: da kan du forsøke å finne veien hit: Denne vriknappen skrur du bare 90grader en vei. Du står da med hele greien i hånden. Inni greiene der vil du se mikrofilteret. Det bare drar du ut til du møter denne hindringen: Kabelbunten er hektet fast der pilen peker. løft kabelbunten litt opp så detter den av. Da drar du filteret rett ut. ikke vær redd for å ødelegge det er boss uansett. Her ser du forskjellen på nytt og gammelt filter:3 Får å få nytt filter satt inn må du muligens "knekke" det i tre. du finner det ut og det er sikkert meningen. Montering skjer i omvendt rekkefølge, det kan være litt kluss å få tilbake sparkepanelet, men sett det som bildet viser så har du et bra utgangspunkt. I min sedan med enkel airbag ser åstedet slik ut: Guffen i viften er natt og dag med gammelt og nytt filter!
TorErling Skrevet Juli 28, 2005 Skrevet Juli 28, 2005 Jeg har likegjerne bare fjernet hele filteret, og det fungerer utmerket. Bra guide
eriklepe Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Skrevet Juli 28, 2005 Det har jeg gjort også på sedanen, satt i nytt idag! Det funker fint, men det blir ganske så støvete i bilen, det vises også på gammelt filter:)
bimmerdude Skrevet Juli 28, 2005 Skrevet Juli 28, 2005 Bra DIY guide! Men er dette med eller uten Aircondition? Hørt at mikrofilteret sitte på forskjellige plasser med og uten AC! Stemmer dette?
Espenlis Skrevet Juli 28, 2005 Skrevet Juli 28, 2005 Flott!! Vi trenger flere DIY innlegg her folkens. Så for all del, alt dere foretar dere, legg det ut her, gjerne med bilder!! Slik som bensinfylling, og dekkskifte kan sikkert slippes å se her, men, alt mottaes med takk. hehe
hwar325 Skrevet Juli 29, 2005 Skrevet Juli 29, 2005 Flott DIY (Hva står det for forresten?). Hvor mye koster det microfiltret? Jeg skulle så absolutt ha skiftet det på min bil!!
M6 Bjørn Skrevet Juli 29, 2005 Skrevet Juli 29, 2005 Vi har jo en gjør det selv guide,se link på venstre side.DIY=Do it yourself
Kjetil Sømme Skrevet Juli 29, 2005 Skrevet Juli 29, 2005 Ah! Lenge siden jeg var inne der, mente å huske at det IKKE var en del av forumet. Jeg skylder på at det er fredag i dag jeg!
M6 Bjørn Skrevet Juli 30, 2005 Skrevet Juli 30, 2005 Her er også en god DIY link: http://www.bimmerdiy.com/
Frode H. Skrevet Juli 30, 2005 Skrevet Juli 30, 2005 Vi får få Gunnar til å legge denne til under "Gjør det selv" Bra dokumentert Howto forresten!
eriklepe Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 Flott DIY (Hva står det for forresten?). Hvor mye koster det microfiltret? Jeg skulle så absolutt ha skiftet det på min bil!! 231,- hos GS. 15% rabatt om du er bmwccn medlem....
bimmerdude Skrevet Juli 31, 2005 Skrevet Juli 31, 2005 På biler uten AC sitter pollenfilteret i motorrommet. Sitter rett på utsiden av vifta på begge sider. Og for de uten AC er filteret endel dyrere. 506 kr hos GS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå