Nandor Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Er det lovlig å sette på hjul-spacere? Har en e36 316i med 225/50 på org 16" felg. Dekkene går mot på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde en diskusjon med en kompis, der han mente at hvis jeg satte på spacere, så kunne jeg glemme å få bilen gjennom eu-kontroll - ikke lovlig.... Hvor skal jeg evt kjøpe spacere, og hvilken bredde! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Spacere er kun til utstilling og show. Dei er ikkje godkjent for gatebruk i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2005 Er det noen annen mulighet for å hindre at dekkene går mot på innsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 H&R leverer spacere som er TÜV godkjente.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2005 H&R leverer spacere som er TÜV godkjente.. Det vil si at det kan være en løsnig? Hvor får jeg kjøpt slike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Skal veldig mye til at de sløve eu-kontrollørerne ser at det er spacere på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 29, 2005 Share Skrevet Juli 29, 2005 Godt gjort at spacerer blir oppdaget på en bil ja men som Jonte nevnte så, finnes det TÜV godkjente spacere å få kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Jeg har akkurat samme problemet med 215/55-16 på org BMW felger. Tror ikke spacere er noen god løsning. Da tenker jeg mest på sikkerheten. Desuten så er spacere sinnsykt dyre. Mye bedre å kjøpe nye hjul eller bytte til smalere dekk foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halla Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 kjøpte 4stk 15mm spacere med styring på gs bildeler(e30) prisen blei 1400kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Jeg kjører på 235/35-19 jeg måtte ha spacere foran, det har ikke vært noe problem det hvertfall,jeg også ble fraråda og kjøre med spacere men det har ikke bydd på noe problemer,men du må spacere som passer til din bil ikke kjøp universale,hvis du gjør det så vil du angre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Har du mulighet til å bruke andre dekk på EU-kontrollen er egentlig problemet løst mener nå jeg, de ligger presset mot en flate og derfor kan jeg ikke se at de skal kunne deformeres på noen måte. De er jo blitt brukt i en mannsalder også. Det er så mye som ikke er lov som egentlig ikke betyr noen ting som helst. Hvorfor kan man ikke uten videre sette på bredere dekk bak enn foran? Det betyr jo ingenting om man går opp et par størrelser, blir jo bare bedre egenskaper med mer gummikontakt, dessuten kortere bremselengde, (Snakker nå om dekkbredder godkjent av bilfabrikken) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Har du mulighet til å bruke andre dekk på EU-kontrollen er egentlig problemet løst mener nå jeg, de ligger presset mot en flate og derfor kan jeg ikke se at de skal kunne deformeres på noen måte. De er jo blitt brukt i en mannsalder også. Det er så mye som ikke er lov som egentlig ikke betyr noen ting som helst. Hvorfor kan man ikke uten videre sette på bredere dekk bak enn foran? Det betyr jo ingenting om man går opp et par størrelser, blir jo bare bedre egenskaper med mer gummikontakt, dessuten kortere bremselengde, (Snakker nå om dekkbredder godkjent av bilfabrikken) Du endrer karakteristikken til bilen når den får forskjellig dim foran og bak. Kan f.eks. bli skumlere å kjøre hardt i svinger med mer grep bak. Egentlig er det nok ikke verre enn å bytte til stivere krengestag eller andre mods på bilen, men slikt er liksom ikke like synlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå