Gå til innhold

Spacere til e36

Nandor
 Share

Anbefalte innlegg

Er det lovlig å sette på hjul-spacere?

Har en e36 316i med 225/50 på org 16" felg. Dekkene går mot på innsiden ved fullt rattutslag. Hadde en diskusjon med en kompis, der han mente at hvis jeg satte på spacere, så kunne jeg glemme å få bilen gjennom eu-kontroll - ikke lovlig....

Hvor skal jeg evt kjøpe spacere, og hvilken bredde!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på 235/35-19 jeg måtte ha spacere foran, det har ikke vært noe problem det hvertfall,jeg også ble fraråda og kjøre med spacere men det har ikke bydd på noe problemer,men du må spacere som passer til din bil ikke kjøp universale,hvis du gjør det så vil du angre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å bruke andre dekk på EU-kontrollen er egentlig problemet løst mener nå jeg, de ligger presset mot en flate og derfor kan jeg ikke se at de skal kunne deformeres på noen måte. De er jo blitt brukt i en mannsalder også. Det er så mye som ikke er lov som egentlig ikke betyr noen ting som helst. Hvorfor kan man ikke uten videre sette på bredere dekk bak enn foran? Det betyr jo ingenting om man går opp et par størrelser, blir jo bare bedre egenskaper med mer gummikontakt, dessuten kortere bremselengde, (Snakker nå om dekkbredder godkjent av bilfabrikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å bruke andre dekk på EU-kontrollen er egentlig problemet løst mener nå jeg, de ligger presset mot en flate og derfor kan jeg ikke se at de skal kunne deformeres på noen måte. De er jo blitt brukt i en mannsalder også. Det er så mye som ikke er lov som egentlig ikke betyr noen ting som helst. Hvorfor kan man ikke uten videre sette på bredere dekk bak enn foran? Det betyr jo ingenting om man går opp et par størrelser, blir jo bare bedre egenskaper med mer gummikontakt, dessuten kortere bremselengde, (Snakker nå om dekkbredder godkjent av bilfabrikken)

Du endrer karakteristikken til bilen når den får forskjellig dim foran og bak. Kan f.eks. bli skumlere å kjøre hardt i svinger med mer grep bak.

Egentlig er det nok ikke verre enn å bytte til stivere krengestag eller andre mods på bilen, men slikt er liksom ikke like synlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...