hel2810 Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Hei! Er det mye pes å skifte disse selv. Er det evt. noe spesialverktøy jeg må ha før jeg begynner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 21, 2005 Forfatter Share Skrevet August 21, 2005 Hmmm, virker ikke som om det opphengskuler bak på E39. Fikk beskjed om at disse måtte skiftes da jeg var på service hos EMM Sport i Trondheim. http://www.bilinform.no/index.php?optio ... ew&id=2799 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Mener du foringer bak så trenger du spesialverktøy til å presse dem ut,de sitter som bare helv.Heter vel Kuleledd bakhjulsoppheng og de finnes på e39,lønner seg å gjøre på verksted hvis du ikke er oppfinnsom.Begynner bilen å bli ustabil over fartsdumper så er de som regel slitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Merker ingenting på bilen, ble egentlig ganske overasket over at de påstår de er utslitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Stol ikke på alt verkstedet sier,du skal merke det godt på bilen at de er slitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Stol ikke på alt verkstedet sier,du skal merke det godt på bilen at de er slitte. ikke stole på verkstedet? hvem skal du stole på da? somregel leverer du kun fra deg bilen til et verkste du stoler på, å regner me at de kan BMW... foringene bak på E39, når det er litt slakk i disse eller at de starter å bli morkne i gummien trenger du ikke å kjenne det på bilen. Du kjenner slakk når bilen er løftet opp å hjulene henger fritt, dette er også en grunn til dekkslitasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Håper jeg kan stole på EMM-Sport. Hvis ikke begynner det å bli vanskelig å ha BMW i Trondheim. Ingen planer om å dra på Strandveien ihvertfall. Skal heise opp bilen og kjenne etter slakker, må begge hjula være i luften for at jeg skal kunne kjenne en eventuel slakke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 må ha bilen oppe fra bakken, beste er å få den på en løftebukk. Du trenger ikke og kjenne slakk vis du tar hjule fra side til side eller opp/ned. må kansje bruke noe å bryte/presse foringene fram/tilbake. er litt vanskelig og forklare. håpe du forstår hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Jepp, takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 30, 2005 Forfatter Share Skrevet August 30, 2005 må ha bilen oppe fra bakken, beste er å få den på en løftebukk. Du trenger ikke og kjenne slakk vis du tar hjule fra side til side eller opp/ned. må kansje bruke noe å bryte/presse foringene fram/tilbake. er litt vanskelig og forklare. håpe du forstår hva jeg mener... Vet du om jeg må ha firehjulskontroll etter at disse er skiftet? Labert med kroner for tida Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 synes det er best å ta 4-hjuls kontroll etter å ha skiftet deler i understell, kjedeligt å oppdage at sommerhjulene er utslitt på innsiden. kan bli dyrt det også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå