ØyvindB Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Jeg har syntes min touring har vært litt slappsete i kjøreegenskapene. men igår endret det seg! Nye traversforinger (de gamle var 11 år og 160'km) disse under foringene http://www.racingking.ca/Canada/Scripts/prodView.asp?idproduct=693 og ikke minst 19mm M5 krengestag bak.. det krengestaget endret hele karakteren til bilen! fra å være en kjedelig understyrende familiebil som la seg over ytre fremhjul som en middels audi, har den blitt en kjekk kjøremaskin som kan gjøres overstyr med gasspådrag og slipper kontrolert med bakparten ved stort gasspådrag. foreløpig har den litt lett for å spinne på innerhjulet, men det skal det forhåpentligvis snart bli ordning på! M5 stag anbefales sterkt. Staget kostet 400kr i danmark (såvidt brukt). sammen med montering av foringer, og justering av nivåregulering betalte jeg rett over 2000 for verkstedjobben. det kan nevnes at originalstaget var 14mm, noe som virker latterlig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Høres bra ut. Gleder meg til å få på nye foringer (travers og bærearm) på min til neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Vurderer M3 stag bak på min bil. Tror BMW har valgt bevisst å ha underdimensjonerte stag bak for at bilene skal oppføre seg litt gubbete og kjedelig. Stivere stag bak er nok en bra oppgradering for å få litt mer sporty egenskaper. Jeg har selv sett hvor myk bilen er i bakende i forhold til foran ved oppjekking av bilen. Stabstaget som er bak nå er nesten bare til pynt. Løfter man opp på ene siden så følger ikke den andre siden med opp. Det som er litt synd er at festene til stabstaget på E36 er alt for dårlig så det bør sveises på forsterkninger før oppgradring. Ikke sjelden de bøyer seg eller rives tvert av. Noe som kan være veldig farlig hvis det skjer i en sving. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå