Gunnar Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Gunnar, det er faktisk kevlar, fattern er hovedsjåfør i ett av norges største racingteam, og de hadde en del kevlar til overs som jeg har fått Hva bruker de Kevlar til? Jeg har aldri sett Kevlar som ser ut som på bildene dine. Meg bekjent brukes Kevlar til sportsutstyr som hansker og annet beskyttelsesutstyr, skuddsikre vester, som en erstatning for korden i dekk, etc., gjennomgående i myke applikasjoner. Karbonfiberfor+epoxy er derimot sprøtt og hardt, og brukes ofte til annet enn dekk og kjørehansker når det gjelder racing.. som f.eks. både karosseri (F1/Indycar) og andre detaljer. Brukes også i "vanlige" biler for tiden, som McLaren F1, Carrera GT, Corvette Z06, og ikke minst er så bruker BMW det til taket (og litt til) på M3 CSL og M6: Dette ligner jo også veldig på panelet ditt? Men hadde satt pris på mer info om Kevlarbruken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Kevlar kan vel være "stivt" også? BMW ble i hvertfall diskvalifisert i DTM, med M3 E30, pga at bakluka var laget i kevlar.. Noen racingstoler blir jo også laget i kevlar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Godt mulig, men når det ble brukt i slike ting, som kajakker, ski, etc., så trodde jeg det var bare kjernen som var Kevlar, for styrken og vektens skyld, og at det da var kledd med noe annet rundt, akkurat som når det brukes i dekk og lignende. Men må innrømme at jeg ikke har noe særlig peil på Kevlar, er bare interessert i å vite mer. Har ikke hatt noe særlig om det siden det er et syntetisk stoff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 http://www.olrud-mobil1.no/teamet.php hoved?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet August 5, 2005 Forfatter Share Skrevet August 5, 2005 Ja teck. Gunnar: I kantene er det hvertfall veldig mange tråder virker det som, mest for å ikke ta livet av hele plata under kutting den teipen sitter der. Men det virker og som det er ett tynt lag med plastikk på ene siden, kanskje derfor jeg får følelsen av sprøhet... ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Karbonfiber og kevlar er som vi alle vet armering i plast (epoxy, polyester, osv) Karbonfiber blir brukt hvor det trengs stivhet. Kevlar brukes der det trengs slitestyrke, da det er litt seigere enn karbonfiberen. Begge er også meget lett selvsagt. Hva som er lettest vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Uansett materiale synes jeg det ble skikkelig tøft det der Xsess Begynner å få mer og mer lyst på en E30 som andre bil når jeg ser mange av de lekre eksemplarene som finnes. Blir spennende å se litt annet enn 0 i boost måleren ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Det ble drit tøft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet August 21, 2005 Forfatter Share Skrevet August 21, 2005 Gleder meg til 1.2 bar selv jeg Har kjent på den plata jeg brukte, den er ganske myk ja... og lett Takker for gode tilbakemeldinger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå