Gå til innhold

Bilen har stoppet...

Ewalle
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde et lignende problem med min e28 535i. Hadde samme symptomene som du har listet opp. Etter MYE om og men så fant vi ut at det var hjernen som var sliten. Kanskje du skulle prøvd med enn annen hjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fikset problemet?

Ha opp døra og det bør være stille rundt deg. Skru på tenningen til det lyser i dæsjen (ikke start motoren) og lytt samtidig etter om du hører at bensinpumpa starter, den skal starte og gå i ca par sekunder for så og stoppe. Gjør den det er bensinpumpa i orden. Gjør den ikke det kan det være flere feil, men det kan vi komme tilbake til når du har testet ut dette og funnet ut om den starter eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fikset problemet?

Ha opp døra og det bør være stille rundt deg. Skru på tenningen til det lyser i dæsjen (ikke start motoren) og lytt samtidig etter om du hører at bensinpumpa starter, den skal starte og gå i ca par sekunder for så og stoppe. Gjør den det er bensinpumpa i orden. Gjør den ikke det kan det være flere feil, men det kan vi komme tilbake til når du har testet ut dette og funnet ut om den starter eller ikke.

Jepp, er klar over dette, men det ville ikke ha skjedd om releet var gåent heller... Men etter å ha byttet relee, så skjer det fortsatt ikke, så da er det ikke så mye å tvile på lenger.

Har uansett fått innvilget lån på bil, så bilen går på en bilauksjon så fort den går normalt, om jeg får tak i en bensinpumpe som ikke er altfor dyr...

Hva bør forresten en bensinpumpe til bilen ligge på?? Samt er det lik på alle e30?

Og sitter bensinpumpa i samme region som tankmåler, eller er det en større operasjon for å bytte pumpa? Altså ut med tank, og ikke bare baksete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest nærliggende å tro det at bensinpumpa som er gåen da ja. For du har jo selvfølgelig sjekket sikringen til pumpa? Bensinpumpa ligger vel ganske så greit til under bilen, rett foran bakhjulet omtrent. Har du prøvelampe kan du jo bare måle om det kommer strøm til pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest nærliggende å tro det at bensinpumpa som er gåen da ja. For du har jo selvfølgelig sjekket sikringen til pumpa?

Jepp, sikringen er hel....

Bensinpumpa ligger vel ganske så greit til under bilen, rett foran bakhjulet omtrent.

Jeg klarer ikke å forstå det utfra det diagrammet jeg ser på, og klarer heller ikke å noe, men har ikke lys der bilen står nå, så det er litt vanskelig, men det stemmer sikkert det du sier...

Har du prøvelampe kan du jo bare måle om det kommer strøm til pumpa.

Dessverre ikke tilgjengelig her jeg er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bensinpumpen antar jeg som skal sitte på bilen min, men klarer ikke helt å se hvor den skal være?

16141181075.jpg

Selvom noen sier at den skal være under tanken, så klarer jeg ikke helt å forstå det ettersom jeg ikke kan se den på noen som helst måte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter i tanken!!Den pumpa du har på bilde der skal ihvertfall sitte i tanken. se bak kanelen på venstre side foran bakhjulet. ser du ikke noe som ligner på en pumpe der så ligger den i tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal sitte i tanken, men det var om ttilgjenligheten var fra baksete slik sm m30e30 skriver eller foran venstre bakhjul som Dolk og propan skriver...

Men der er det ikke noe, så da sitter den vel bak sete da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...