Gå til innhold

godkjenning med større motor?


325demon
 Share

Anbefalte innlegg

skal putte en 2,7 liter med 220hk i en 320 e30. burde jeg godkjenne med 2literen før jeg bytter motor, eller bryr de seg ikke siden motorene ser helt like ut?

Hvis det skulle smelle er du iallefall på meget tynn is hvis det ikke er godkjent ombygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kamerat med en e30 327, den er da dekomprimert og klar for turbo, men han har ikke over 200 hk.

Ser det heller vanskelig å få 47 hk ekstra på 0,2 liter uten å trimme og modifisere litt. Bare lurer på hva som er gjort med motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En B27 med 220 HK må være nokså modifisert. Alpina sin B27 utviklet 209 HK og det er med massert topp og litt kvassere kam ala Alpina. På www.e30.de har de dynotestet en ombyggd ETA motor og med beste kombinasjonen fikk de 211 HK. Men jeg sier ikke 220 HK er umulig :)

Angående godkjennig av større motor og bremser, skjer det noe og myndigheter/forsikringsselskap finner noe de ikke liker = big trouble! Tenk om du feks. kolliderer og liv går tapt eller noen får varige men. Hvem skal betale? Nå er det ikke alle som ser forskjel på en B20 og en B27, men det er en risk å ta. At der er flere ikke godkjente biler med for mye effekt på veiene trenger ikke bety det er fornuftig..Husk at understellet og bremsene dine ikke er godkjent for B25 motoren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo hende toppen er porta og høvla også? men den gikk nesten like bra som en 325 med turbo på 0,48bar.

må rett og slett kjøre veldig forsiktig, for å kjøre en original 320 synes jeg er litt kjedelig. det går alt for dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En original 320 går nok dårlig sammenliknet med en "327" ja :) Men uansett så vil jeg anbefale større bremser. Du kan sikkert får bilen godkjent ombyggd til 325. Den største forskjellen da er skivebremser bak og 51mm fjærbein foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha god kontakt med høgare makte viss du skal ha 220 køyrbare hk utav en 2,5/2,7. høyrest nok enkelt ut,, men 2,5 literen til bmw er en allerede godt piska motor! å få ut 50hk til, å samtidig få den til å gå på vanli turtall er ikkje godt, sjøl med turbo hadde nok en bremsebenktest satt en del folk på reservebenken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isteden for å sitte å diskutere det opp og ned hvorfor ikke heller ringe til biltilsynet? De skyter deg ikke!

Spør biltilsynet hva som bør gjøres og legg frem saken din seriøst. Forklar nøye hva du vil gjøre.

Hvis du kan legge frem dokumentasjon til biltilsynet om at det du skal gjøre er blitt gjort før og du gjør de samme modifikasjonene så her det NULL problem å få det godkjent.

220hk i en E30 er jo småtteri iforhold til andre E30er som er godkjent her i landet.

Spørr heller noen som kan svare det 100% sikkert om hva som må gjøres. Her får du 1000 svar av folk som tror de vet hva som må gjøres. Bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt enig med øyvind her! men legge ut luftslott byr opp til slike diskusjoner!! ber vell om det.. å det er slettes ikkje mange e 30 som har vognkort med 220 hk!! et fåtall m3 ! ok sikkert fleire,, men her har akkurat blitt solgt en m3 med turbo å masse klister til 280k! uten godkjenning! folk må til å lande snart... sikkert bra bil men.......... jævli surt å må til bygge standardbil igjenn for å få platene på plass igjen.. i tilegg til att bilen er uglesett til den er vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...