Bimmerlars Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Hallo alle sammen! Får vel fortelle litt om hva jeg driver med i garagen da. For noen måneder siden var jeg i Gjøvik og henta meg en 86 modell, 318 E30. Bilen hadde rett over 200.000 på teller'n når jeg henta den, og ser ut til å være et ganske bra utgangspunkt å begynne å bygge på. Motor og gir er tatt ut: Bilen er ribba inni (unntatt dørtrekka da): Skal ha på 325 understell, må bare få sandblåst det: Her driver jeg å fjerner isolasjonen i panseret: Planene for bilen er følgende! M10 motoren skal turbokonverteres 325 understellet skal sandblåses og monteres med powerflex foringer Bilen skal sandblåses og rustsveises, så skal den lakkeres i en eller annen rød farge. Interiørt vil det bli bøttestoler, veltebur. 4-punkt seler, også selvfølgelig masse metere for alt mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Ser bra ut dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 4, 2005 Forfatter Share Skrevet August 4, 2005 Takker! Kommentarer mottas gjerne folkens! hehe Har dere noen tips eller no så er jeg takknemlig for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 du må legge ut bilder etter hvert som prosjektet skrider frem.... Ser ut til å bli spennende dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Høres ut som et spennende prosjekt. Fyll på med nye bilder underveis i arbeidet da, ville vært kjekt å fått med seg. Ønsker deg lykke til, er VELDIG nyttig å ha med seg ut i arbeidslivet dette(ser at du går Vk1 kjøretøy)! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 4, 2005 Forfatter Share Skrevet August 4, 2005 Takk for gode ord Kommer masse bilder! Gleder meg til å bygge motoren, skal bli morro! Selvfølgelig bilder underveis av motorbyggingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivlund Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Dette høres ut som skal bli veldig bra Hvor mange gamper regner du med at du får ut av bilen?? Lykke til med byggingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 4, 2005 Forfatter Share Skrevet August 4, 2005 Nja, vet ikke helt. Vil ikke skryte på meg no, så sier 200hk++ jeg Skal benke den når jeg er ferdig, for å få vite hva jeg har på hjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 200hk klarer du, men du må nok kjøpe deg en ny turbo for å klare det, den du får i posten snart( ) er sliten... men mange som selger brukte cosworthturboer når de oppgraderer cosworthen... lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 5, 2005 Forfatter Share Skrevet August 5, 2005 Takk for det Bør ikke bli for vanskelig å få tak i en annen turbo, tar det når økonomien tillater det, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Nå har jeg fått pakke! * * Her er manifolderen, ikke pen, men den gjør jobben sin til jeg finner ut at jeg vil bygge en annen! Turboen(veldig sliten, blir nok til at jeg bare kjøper en annen) Her er intercooler'n Haltech tilleggsspruten: Her er MicroDynamics tenningsforskyveren Oversikt over stæsj Så nå skal motoren monteres i bukken, demonteres og lakkes! Noen som kan forklare meg hvordan jeg fester M10'en til biltema motorbukk? Har ikke helt skjønt det enda *småflau* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 nice prosjekt, og bra med bilder! hvor mye gav du for tilleggsprutet og tenningsforskyveren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Takk takk Ga 4k for alt! 4500 for sprutet, og ca. 2300 for tenningsforskyver, er vel det det koster nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Du skulle ha ny turbo? Vet om en kompis som skal fikse turbo'n sin nå og selge den. Det er en Garret GT40.. Blir kanskje i største laget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 14, 2005 Forfatter Share Skrevet August 14, 2005 Tror kanskje den blir litt stor. Hadde tenkt å satse på en T3! Men takk for tilbudet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå