Gå til innhold

Bimmerlars: BMW E30 EVO racingbil


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Najs prosjekt Bimmerlars! Liker planene dine! Er en kar her i byen som bygger turbo på M10 også, skikkelig bygg. Hvorfor fjerner du isolasjonen fra panseret? Lykke til med prosjektet, jeg følger med :D

Takker :D

Fjerner det egentlig bare for lydens skyld!

Må bråke litt, hehe :)

Lurer fælt på hvordan jeg skal sette motoren fast i motorbukken... Er bukken fra biltema. Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover godt å ikke få festa motoren til bukken og skal bygge bil...

Men løs opp de fire armene litt og skru de til med lange bolter der girkassa skal stå,du må sikkert ta av svinghjulet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover godt å ikke få festa motoren til bukken og skal bygge bil...

Men løs opp de fire armene litt og skru de til med lange bolter der girkassa skal stå,du må sikkert ta av svinghjulet først.

Det var sånn jeg trodde det var, måtte bare få klarhet i det.. Er jo unødvendig å ødelegge no, når jeg kan spørre om råd så slipper jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det på tide med en oppdatering igjen!

Her har dere noen bilder av motoren:

P1000484.jpg

P1000485.jpg

P1000486.jpg

P1000487.jpg

P1000497.jpg

Motordeler godt pakka bort og merka:

P1000488.jpg

Her er innmaten i toppen:

P1000489.jpg

Har tatt ut stempla, skal dreie de ned:

P1000490.jpg

Senkesette mitt er utslitt, men har nytt liggende. Noen som vet hvilket merke dette er:

P1000494.jpg

Har en oljekjøler liggende, til 325. Kan det være en ide å montere den for kaldere olje til turboen?

P1000496.jpg

Disse panserlåsene skal på forran på panseret. Er litt vanskelig å få sentrert det, siden det skjer i fronten, men det går nok!

P1000491.jpg

Så til slutt et stemningsbilde fra verkstedet :)

P1000493.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerlars: god ide med oljekjøleren til turboen. det skal stå et nr på senkesettet. da vet du hvilket merke det er :) hold oss oppdatert ed bilder!!

Skal sjekke ut det i morgen! Håper det ikke er jamex :P

Hvis jeg lar oljeslangen som går til turboen ta en omvei gjennom oljekjøleren, må vel det være en fordel?

Bilder skal dere selvfølgelig få masse av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig dra å få sandblåst og zinka understellet jeg har liggende også motorblokka i dag.. Men ble ikke tid til det. Håper på å få gjort det en av di nærmeste dagene! Bilder blir det seff.

Lurer fælt på hvilken farge som passer kjærra..

Hva synes dere om rød bil, rød blokk, svarte stoler, grå/svart panser?, kanskje pulverlakke felger i en litt grå/svart farge for å matche panseret? Tror dere det blir mongo eller kult? :P

Kanskje noen som kunne laga no i photoshop? Hadde satt pris på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerlars: god ide med oljekjøleren til turboen. det skal stå et nr på senkesettet. da vet du hvilket merke det er :) hold oss oppdatert ed bilder!!

Skal sjekke ut det i morgen! Håper det ikke er jamex :P

Hvis jeg lar oljeslangen som går til turboen ta en omvei gjennom oljekjøleren, må vel det være en fordel?

Bilder skal dere selvfølgelig få masse av :)

slik du forklarer hører bra ut.da er oljen som kommer inn til turboen. om det ikke blir for mye motstand den veien da. du må nesten høre med noen som har gjort lignende før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gjøre det, så jeg ikke driter meg ut! hehe :D

Hva synes dere om fargeopplegget jeg kom med?

Jeg personlig er ikke noe fan av fargeforskjeller på panser / resten av bilen. Liker de helt clean jeg da, men sånn er det.

Om du ikke har sandblåst blokka di enda, så ville jeg i det lengste prøvd å unngå det. Jeg gjorde det på en 205 blokk jeg hadde før, jeg gjorde det med glass da, men det var et reint skjære helvete å få ut all glasset fra oljekanaler/vannkanaler etterpå, jeg fikk det vel aldri helt vekk, tok motet fra meg, endte med at jeg solgte hele spetakkelet til en kompis for 1000 spenn.

Visst du har tilgang på damp el.lignende i kombinasjon med salpetersyre så ville jeg heller gjort det. Eventuelt med whitespirit visst syre gjør deg nervøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gjøre det, så jeg ikke driter meg ut! hehe :D

Hva synes dere om fargeopplegget jeg kom med?

Jeg personlig er ikke noe fan av fargeforskjeller på panser / resten av bilen. Liker de helt clean jeg da, men sånn er det.

Om du ikke har sandblåst blokka di enda, så ville jeg i det lengste prøvd å unngå det. Jeg gjorde det på en 205 blokk jeg hadde før, jeg gjorde det med glass da, men det var et reint skjære helvete å få ut all glasset fra oljekanaler/vannkanaler etterpå, jeg fikk det vel aldri helt vekk, tok motet fra meg, endte med at jeg solgte hele spetakkelet til en kompis for 1000 spenn.

Visst du har tilgang på damp el.lignende i kombinasjon med salpetersyre så ville jeg heller gjort det. Eventuelt med whitespirit visst syre gjør deg nervøs :P

Takker for tipset, men jeg har laga til plate for å dekke over sylindra, og alt annet er tetta igjen! Skrudd i skruer der det er gjenger osv. Så det regner jeg med skal gå greit!

Noen som vet om det med oljekjøler til turboen vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...