Gå til innhold

Bimmerlars: BMW E30 EVO racingbil


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Nei det vil ikke fungere. da vil det for det første ta veldig lang tid før du får oljetrykk til turboen ved første start opp,og du vil også få det hver gang da olje renner ut av turbo.Fra uttaket på blokka og opp til turbo skal det ikke være noe motstand. Monter kjøleren der den skal være,er eget adapter til den.Den vil ikke kjøle noe mindre av det,den skal tross alt kjøle ned hele motoren-det er det den er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for tipset, men jeg har laga til plate for å dekke over sylindra, og alt annet er tetta igjen! Skrudd i skruer der det er gjenger osv. Så det regner jeg med skal gå greit!

Noen som vet om det med oljekjøler til turboen vil funke?

Du må ikke glemme at også resten av motoren din vil trenge mer kjøling når du tar ut mer effekt av motoren.

Derfor ville jeg gjort som det er gjort på en E30 325 med oljekjøler, få tak i en adapterflens fra 325 som står ved oljefilteret, og rør har du vel kanskje på kjøleren din fra før?

Så setter du det sammen slik det er illustrert på dette bildet:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

Og nå som du har motoren oppe kan du jo lett borre et hull i bunnpanna og sette inn en nippel slik at du får et oljereturrør fra turboen.

Oljen inn kan du jo ta fra en y kobling et eller annet sted.

Ville vertfall gjort det på denne måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset, men jeg har laga til plate for å dekke over sylindra, og alt annet er tetta igjen! Skrudd i skruer der det er gjenger osv. Så det regner jeg med skal gå greit!

Noen som vet om det med oljekjøler til turboen vil funke?

Du må ikke glemme at også resten av motoren din vil trenge mer kjøling når du tar ut mer effekt av motoren.

Derfor ville jeg gjort som det er gjort på en E30 325 med oljekjøler, få tak i en adapterflens fra 325 som står ved oljefilteret, og rør har du vel kanskje på kjøleren din fra før?

Så setter du det sammen slik det er illustrert på dette bildet:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

Og nå som du har motoren oppe kan du jo lett borre et hull i bunnpanna og sette inn en nippel slik at du får et oljereturrør fra turboen.

Oljen inn kan du jo ta fra en y kobling et eller annet sted.

Ville vertfall gjort det på denne måten

Må nok gå til anskaffelse av en slik adapterflens da! Rør er det der ja!

Hva med å borre et hull for å gi turboen olje nederst i bunnpanna, også et lenger opp for returen(så det ikke blir motsand)? Noen som har noen smartere løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd en stund å få tak i en adapter til oljefilterinnfestinga, men det viser seg å være vanskelig til m10, har hørt rundt og det folk kan skaffe passer kun m20!

Si fra hvis du får tak i dette!

Jeg sendte også mail til PPF i Sverige og de mente at man kun trengte det ved løpskjøring, de har en 2002turbo med 500hk, uten oljekjøler! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det kommer så fort jeg får gjort no! Blitt gjort lite i det siste.. Vært sjuk, og nå driver jeg og pusser opp et rom hos dama!

Skulle egentlig såndblåse blokka, men blir så mye rot, prøver heller å pusse ned og se om det ikke blir bra nok! Så lakker jeg den, kommer selvfølgelig bilder av dette! Prøver å finne sveiseapparat også! Noen som vet om et forresten? brukt til en grei pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så fort jeg får gjort no! Blitt gjort lite i det siste.. Vært sjuk, og nå driver jeg og pusser opp et rom hos dama!

Skulle egentlig såndblåse blokka, men blir så mye rot, prøver heller å pusse ned og se om det ikke blir bra nok! Så lakker jeg den, kommer selvfølgelig bilder av dette! Prøver å finne sveiseapparat også! Noen som vet om et forresten? brukt til en grei pris

Det er en jævli jobb å pusse ned blokka, men går lett og greit å sandblåse den :wink: Kan jo stå ute, blokka i seg selv veier jo ikke mye og du kjøper bare en lengre slange til kompressoren! Bare bære blokka ut og sandblåse i vei :lol: Husk vernebriller, det glemte jeg.... :roll:

Brukt, bra sveiseapparat til grei pris finnes ikke, hehe... leita lenge selv, et sveiseapparat er verdt så mye mer enn det man får får det at ingen gidder å selge... Kan jo muligens kjøpe et demoapparat fra en butikk eller no da, hør litt rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[\quote]Det er en jævli jobb å pusse ned blokka, men går lett og greit å sandblåse den :wink: Kan jo stå ute, blokka i seg selv veier jo ikke mye og du kjøper bare en lengre slange til kompressoren! Bare bære blokka ut og sandblåse i vei :lol: Husk vernebriller, det glemte jeg.... :roll:

Brukt, bra sveiseapparat til grei pris finnes ikke, hehe... leita lenge selv, et sveiseapparat er verdt så mye mer enn det man får får det at ingen gidder å selge... Kan jo muligens kjøpe et demoapparat fra en butikk eller no da, hør litt rundt!

Finner litt på finn og sånn ser jeg, men får se hva det blir til!

Finner vel no til slutt regner jeg med!

Hehe, vernebriller er en fordel når man sandblåser ja :lol:

Prøver å pusse den først, er det helt forjævlig så sandblåser jeg!

Fikk stempla nå. Så bedre ut enn de jeg hadde med tanke på riper. Kjørte du 1,2kg på disse stempla? Satser på å legge meg på en 1kg, hvis det ikke smeller når jeg prøver meg fra 0,5 og oppover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 1kg, de stempla kommer fra den gamle motoren min, men der røyk gjengene i toppen pga litt tungt grenrør og lav eksos! Når eksosen slo nedi så fikk jo skruene som holder grenrøret en skikkelig smell og gjengene gikk, borra opp og gjenga til m10 men greide å treffe vannkanal i toppen! bygde heller ny motor! :wink:

Men stempla skal være bra de, men kjøp nye ringer osv.. Oslo Sylinderservice har dette til forholdsvis greie priser, jeg kjøpte alle pakninger osv derfra! Utenom topppakningen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "farlig" for resten av panseret om du fjerner isolasjonen? eller gjør det ingen ting.

Og åssen lakk bruker du når du lakkerer blokka? helt vanlig spraylakk fra bilxtra?

Hva skulle vært farlig med det?

Bengalakk holder i massevis hvis du gjør skikkelig grunnarbeid med å få blokka helt rein! Bruk bengalakk i lakksprøyte så blir det strøkent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg kjøpe meg en lakksprøyte når jeg er å handler honekitt da! Holder den fra biltema?(lakksprøyta)

Driver å pusser ned blokka nå, mye jobb men det går! Tror det blir bra :D

Sjekka ringer fra GS-bildeler, kosta 470,- tror jeg. Er det dyrt? Billigere hos Oslo sylinderservice?

Hva slags lakk bør jeg bruke på innsug, toppdeksel, og bunndelen på motoren osv.? Har lyst til på enten sølv eller no mørkt grått kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...