Gå til innhold

Bimmerlars: BMW E30 EVO racingbil


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tiden med en oppdatering nå! Går tregt men.. er så kaldt.

Her kommer noen bilder!

Motoren begynner å bli bra!

P1000647.jpg

P1000648.jpg

P1000649.jpg

Overflaterusta på røret til varmeapparatet skal selvfølgelig fjernes! Peiliepinnerøret trenger også en shining!

P1000650.jpg

Driver å rustsveiser. Må få meg gassflaske.. Tråd med gass i blir bare fugledritt

P1000651.jpg

Ble ikke fornøyd med lakkeringa av topplokksdekselet første gang, så gjorde det på nytt. Ble fornøyd nå!

P1000655.jpg

Taktrekket er fjerna

P1000656.jpg

Bilen venter på sandblåst og lakkert 325 bakstilling

P1000652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta brutters! Kaldt?!

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær! Kle på deg og ta med godt pågangsmot så går det så det suser!

Tenk på resultatet og la det overgå tanken om at det er kaldt...

Lykke til!!

Takk for det :D Får kle meg godt ja, kan ikke la den stå å støve i hele vinter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
begynner å komme langt nå eller? har skjedd noe med denne bil'n på noen måneder også! :D

er det lenge til den skal fyres opp?

Ja, har da det :D Går litt trengt nå om da'n men.. kaldt, trangt og dårlig lys.. Må få kjøpt meg noen skikkelige lamper!

Har skjedd litt i det siste. Fått meg nyoverhalt T3. Wastegate til den ligger på postkontoret og venter på meg. Intern da men..

Henta bakstillinga mi i går, sandblåst og grunna! Skal pulverlakkeres.

Kanskje jeg prøver å starte den før motorrommet blir lakkert. Får se! Mangler bare toppakning så kan jeg skru den sammen og starte opp egentlig! Fått meg gass til sveiseapparatet også. Gass i tråden blir bare sprut og fuglemøkk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kult projekt.. men må si du er litt beskjeden når det gjelder effektøkningen. jeg har selv turbokonvertert en m10. og kjører trygt 1bar med orginale stempler, orginal toppakning, saab 9000turbo dyser og bensintrykksregulator, og 12 grader fortenning. ingenting fjusk eller noe. tipper i overkant av 200hk uten å overdrive det minste..

lykke til uansett, kommer til å følge med på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult projekt.. men må si du er litt beskjeden når det gjelder effektøkningen. jeg har selv turbokonvertert en m10. og kjører trygt 1bar med orginale stempler, orginal toppakning, saab 9000turbo dyser og bensintrykksregulator, og 12 grader fortenning. ingenting fjusk eller noe. tipper i overkant av 200hk uten å overdrive det minste..

lykke til uansett, kommer til å følge med på denne

Så det holder fint med orginal komp(ikke tykkere toppakning eller noe?) og 1 bar.. Selv om jeg skal begynne med 1 bar, kan det hende jeg sjangser på å skru opp trykket litt mer etterhvert. Smeller det så er det jo bare å bygge den opp igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...