Gå til innhold

Bimmerlars: BMW E30 EVO racingbil


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan fikk du ut taktrekket egentlig? måtte du av med alle lister rundtom?

Må skru av solskjermer og de små lysa over dørene, og de håndtaka i taket som man kan holde seg fast i. Lista på innsiden av bakruta må løftes på for å få det ut. Sladrespeilet må også av. Taktrekket er festa med stenger som er tredd inn i kantene rundt taket. Litt rart forklart men du skjønner når du begynner med det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult projekt.. men må si du er litt beskjeden når det gjelder effektøkningen. jeg har selv turbokonvertert en m10. og kjører trygt 1bar med orginale stempler, orginal toppakning, saab 9000turbo dyser og bensintrykksregulator, og 12 grader fortenning. ingenting fjusk eller noe. tipper i overkant av 200hk uten å overdrive det minste..

lykke til uansett, kommer til å følge med på denne

Så det holder fint med orginal komp(ikke tykkere toppakning eller noe?) og 1 bar.. Selv om jeg skal begynne med 1 bar, kan det hende jeg sjangser på å skru opp trykket litt mer etterhvert. Smeller det så er det jo bare å bygge den opp igjen :lol:

Dette er sjangespill, akkurat som den første motoren min, kjører du pent så holder det, men du nærmer deg grensa med 9,5:1 i komp.

Blokka mi er forøvring ferdig, og kompen endte på 7,2:1, regner med at i underkant av 2 bar vil fungere greit, sålenge den får nok bensin og ikke har tenningsbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er vel på tide med en update nå!

Bakstillinga har blitt sandblåst og grunna. Skal lakkere den med sølvfarga Hammerite tenkte jeg.

P1000858.jpg

P1000859.jpg

Pakka fra Danmark har kommet også :)

P1000862.jpg

Kjøpte topplokksbolter der også, men de er montert!

P1000857.jpg

Er på jakt etter sponsorer, som kan sponse med penger eller deler til bilen min! Til gjengjeld kjører jeg med reklame på bilen. Bilen vil være til stede på mange biltreff, bla. Gatebil-treffene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :)

Den bakre traversen på 318 er den lik som traversen bak på 325? Mener de var det ifølge ETK?

For å få sponsorer må man trolig markere seg litt. En fordel med turbo da, kontra orginal M10B18. Hvordan ble det med turboplanene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversene bak er like ja :)

Turboplanene går som smurt de! Mangler bare slanger olje til og retur til turboen, slanger for å holde røra fra turbo til IC og IC til innsug sammen, montering av tilleggsdyser og kobling av elektronikk så skal den starte med min nyoverhalte T3! Men før det skal den i lakkboksen og få farge!

Bare så dritt at det er så kaldt, får ikke lakkert understellet. Skal prøve å ordne et sted jeg kan få gjort det da men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bilder av tilleggsdysemontering skal jeg ordne :wink:

Har fått ordna sted å lakkere understell nå :D En liten lakkboks som jeg ikke trenger å betale noe for å låne. Joho :)

skal du ha noe form for rustbeskyttelse under lakken??

lakken vil vel ikke holde stort ved steinsprut osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du slipa toppen ??

Ser du bor på østlandet...tror jeg blir helt nødt til å få sitte på en liten runde når den er klar.

Det kan vi nok få ordna :wink:

Jeg har ikke slipt toppen, det var ikke noe galt med den når jeg tok den av. Snakk med en som heter Tor Gunnar Karterud. Han slipte toppen til brutter'n ihvertfall :) Eller så kan jo Oslo Sylinder Service gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...