Kjetil Sømme Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 M10 motoren er en forkortet utgave av M30 (eller omvendt). S14 motoren (fra E30 M3) er i hovedsak en M10 blokk med 16V topp (og litt annet snacks). M20 girkasser tror jeg ikke går rett på. Sett girkassa på et stykke papir og tegn rundt. Sjekk ved å sette en annen girkasse mot papiret. Gir deg en god pekepinn. Husk bare å sjekke evt vinkling av kassa. Denne skal stå rett i bilen pga oljenivå o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Takker for gode tips! Er 318 kassa så dårlig altså? Hva ligger M3 kasser på i pris? Har veldig lyst på..sånn med første gir ned til venstre å greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Dogleg-kasser er dyre! Tror det er lettere å få tak i en kasse fra 535/735 som er billig og solid. Men du kan jo ringe til OS bildeler, Heggem på hønefoss etc og høre. 318 kassa er ikke dårlig, den er bare ikke laget for så mye dreiemoment som du skal gi den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Får se hva jeg finner på når kassa tar kvelden. Vil dyre si, 10.000,-? 20.000,-? Er de vanskelige å få tak i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Ja, de er blitt mer sjeldne. Tror de ligger over 10K for gode kasser som ikke trenger overhaling (mange har blitt hardt kjørt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Blir litt kostbart det da. Passer 745 kasse rett over? Edit: 735 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Ja, jeg mener at det er bolt-on mot motoren. Du må sikkert bruke en annen mellomaksling da. Og annet gir-stag. Har du hørt med Ole Martin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Hvem er Ole Martin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Ole Martin Haraldstad, leder av BMWCCN Vestfold. Sjekk på BMWCCN.no og send ham en mail. Jeg tror @bmwccn.no mailen er nede, søk etter navnet hans på forumet og send ham en mail. Han har hatt en 02 turbo som har fått sterk dose med lading, og har røket en og annen girkasse, diff mm. Hør med ham for erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Det skal jeg gjøre. Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 Bare hyggelig! Si fra når du har kommet litt videre, slik at andre kan dra nytte av dine feil/testinger. Post gjerne i denne tråden, eller legg inn en link til en evt ny tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 11, 2005 Forfatter Share Skrevet August 11, 2005 Den er grei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå