Kjell Z3 Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Skulle jeg kjøpt ny BMW i dag hadde jeg kjøpt med vanlige dekk/felger. Dekkene har dårlige egenskaper, henger ikke med tilsvarende biler i elgtesten. Dette er mislykket og jeg kan ikke forstå at de ikke blir kuttet ut. Dessuten er prisen hinsides all fornuft, punkterer man kan man fortsatt kjøre, men ulempen er at de ikke kan lappes så da er det bare å kjøpe nytt dekk. Hvorfor lage verdens beste familieracere og deretter putte på møkkadekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 .....knirk i dørane som kjem av vridning i kaross kan fixast med litt silicon på dørpakkning..... IKKE BRUK SILIKON. Dette er tabu for alle dørlister. Det er da det knirker. Spør enhver. Til slutt sveller dørpakningene, og man må rengjøre med silikonfjerner som BMW nå selger ganske mye av. I verste fall bytte pakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 Ikke bruke silikon? Menes de små flaskene med svamp i enden? Hva skal da brukes? Må jo smøre med noe for at pakningene ikke skal fryse fast om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet August 12, 2005 Share Skrevet August 12, 2005 Enig med venture2076 !!! har hatt 3 stk E-39 og den første var en 520, noen måneder etter jeg hadde smørt silikon i da knirka det helt for jævlig, snakket med BMW om det og de spurte meg om jeg hadde smørt silikon i og jeg sa som sant var at det hadde jeg og fikk beskjed om at det skulle man ikke!!! Etter det så har jeg ikke smurt noen av dørpakningene mine og aldri hatt knirkelyder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer1 Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 Kjøpte en 530i E60 for en måned siden. Fikk bilen sjekket førr kjøpet og det viste seg at et stag i forstillingen måtte byttes. Verkstedet sa at dette var en kjent sak og byttet til forsterket stag på begge sider (garanti) Når det gjelder knirkelyder så har jeg samme problem fra vinduene. Det er svært forstyrrende da bilen ellers er veldig rolig. Knirkingen forsvinner hvis vinduene åpnes noen millimeter, men da får man luftstøy istedet... Skal ha bilen inn på service imorgen så får vi se om problemet løses. En annen ting som jeg ikke liker er at bilen sporer veldig på slitt asfalt. Dekkene er 245/40 -18" og bilen har sportsunderstell. Framme har jeg Run Flat Tires, mens det er vanlige dekk bak (byttet fra RFT 275/35). Vil ikke kjøpe Run Flats igjen da de er veldig stive og ubehagelige å kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 .....knirk i dørane som kjem av vridning i kaross kan fixast med litt silicon på dørpakkning..... IKKE BRUK SILIKON. Dette er tabu for alle dørlister. Det er da det knirker. Spør enhver. Til slutt sveller dørpakningene, og man må rengjøre med silikonfjerner som BMW nå selger ganske mye av. I verste fall bytte pakning. F...! Derfor det plutselig har begynt å knirke. Brukte silicon i påsken pga at de frøs fast. Begynte å knirke tidlig i sommer, og øker bare på. Hva skal jeg smøre med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Bavaria vil skifte alle "knirkende" dørlister i min E60 på garantien. God sevice, så får jeg se om problemet løser seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer for life Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Har bruk silikon på E39 min, har ikke hørt et pip...merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Det er kun hvit vaselin som skal brukes på bmw lister ,kan kjøpes hos bmw eller apotek.Silicon er noe herk og skal kun brukes på dører som fryser igjen på vinteren,smør heller inn listene med en fin svamp og vaselin så holder listene seg bedre og knirkefrie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Når det gjelder knirkelyder så har jeg samme problem fra vinduene. Det er svært forstyrrende da bilen ellers er veldig rolig. Knirkingen forsvinner hvis vinduene åpnes noen millimeter, men da får man luftstøy istedet... Skal ha bilen inn på service imorgen så får vi se om problemet løses. Auda, det begynte slik på min E36 328, men nå nytter det ikke lenger og sleppe vinduene ned noen millimeter engang, knirker likevel, men må vel gå ann å få strammet noe for å bli kvitt fanskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer1 Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Skifting av vinduspakninger løste problemet med knirking. Kjempeservice fra Bavaria! Verksmester anbefalte at dør- og vindus-pakninger IKKE skulle smøres med noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erling Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Hmmm... Det virker ikke som at noen (BMW her og der inkludert) vet hva den jævla knirkingen egentlig kommer av. På min E46 320dt så var jeg plaget med dette, fikk beskjed av Autozentrum (Az.) at det var bare å bytte vinduslister. OK, fikk det gjort på Autozentrum Gardermoen siden jeg skulle på reise. Virket bra men det tok ikke mange timer før knirkingen var tilbake. Klaget på dette hos Az. på Økern, en mekaniker tok en titt og fant ut at de hadde byttet feil lister! Det er ikke gummilistene på dørene som er problemet, men den "metallskinna" over døråpningene som gummilista ligger i mot når døra er lukket. OK, fikk byttet disse også (Az. spanderte, tusen takk). Bra i noen dager, så: "knirk, knirk...". Har også fått info om å ikke bruke silikon, samt at det kan være silikon i bilshampoen man bruker (har brukt Autoglym Shampo), sånn at de anbefaler en runde med silikonfjerner. Det eneste som er helt knirkefritt er om man vasker listene og de fremdeles er fuktige. Straks det tørker så begynner konserten. Lurer på om det kan være forskjell på krommede og lakkerte lister (de som står på karosseriet altså). Min har svartlakkerte. Har ikke prøvd med vaselin ennå, noen spesiell type? syrefri, etc? Dette er en sak vi bør komme til bunns i, da det ser ut til å plage vettet av mange her. Erling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå