Arimanni Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Det har eg lurt litt på. Har høyrt at 12 % forsvinner på grunn av automatkassa, 3-4 hk på grunn av vifta osb. Er det nokon som veit sånn ca kor mange hester som kjem ut på bakhjula? Bilen har ikkje aircondision (eit eller anna). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 - 15% i drivverk med manuel gir.. Noe mere med automat. Da kan du bare ta de hkene som den er oppgitt til også trekke av minst 15%.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Ulydige hester som er ute og beiter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 En E39 520ia ble i vår målt til 124 (tror jeg) her i Rogaland. Den skal jo i teorien ha minst 150 ut fra motor, siden akkurat denne også var chippet. I følge chipleverandør skulle oppgraderingen gjøre motoren god for ca 160-165HK, men mye tyder på at den ikke helt leverte det, kan man si...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 jeg vil tro d ikke er lankt fra 20% effekt tap i drivlinjen... fy fy men der er framhjulstrekker bedre gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 9, 2005 Forfatter Share Skrevet August 9, 2005 Ok.. Så alt i alt, er da ikkje meir enn ca 80 hk som kjem ut på bakhjula? Jaja.. Er nok nokre ponniar som er ute og beitar litt bensin då ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Det vil sei at bilen din har ca 100hk på bakhjula Arimanni... Korleis fekk du 80??? Kjeme du til helga eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 jeg vil tro d ikke er lankt fra 20% effekt tap i drivlinjen... fy fy men der er framhjulstrekker bedre gitt.... FWD har såvidt jeg har forstått som regel mer tap enn RWD. Det er vanlig å regne med 15-16% på RWD og godt og vel et par % mer for FWD.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 jeg vil tro d ikke er lankt fra 20% effekt tap i drivlinjen... fy fy men der er framhjulstrekker bedre gitt.... FWD har såvidt jeg har forstått som regel mer tap enn RWD. Det er vanlig å regne med 15-16% på RWD og godt og vel et par % mer for FWD.. dette er bare info jeg fikk da jeg benket m3´n og 325´n på naf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 dette er bare info jeg fikk da jeg benket m3´n og 325´n på naf. Vel.. det kommer jo litt an på. De aller fleste rullene jeg har sett regner 15% på BMW, og litt mer på de fleste FWD. F.eks Audi/VW (VAG generelt), Subaru, m.fl. har jo detta vinkeldrevet sitt som gir enda større drivverkstap enn normalt for FWD. Midtmontert motor og RWD gir minst tap.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 skal ikke krangle jeg. for jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 jeg vil tro d ikke er lankt fra 20% effekt tap i drivlinjen... fy fy men der er framhjulstrekker bedre gitt.... FWD har såvidt jeg har forstått som regel mer tap enn RWD. Det er vanlig å regne med 15-16% på RWD og godt og vel et par % mer for FWD.. dette er bare info jeg fikk da jeg benket m3´n og 325´n på naf. Har de bremsebenk på Naf i Molde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå