Gå til innhold

Vurderer bytte av motor i min 328 Komp (e36)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men du må jo ha 400 først. Du øker effekten med 1/3 når du har 300 fra før av :wink:

Ok da.. Hehe, du får få som du vil da.. :) Vi får ta det opp igjen når jeg har fått i motoren om det blir noe av. Men, må først få vite om det er noe problemer som kan dukke opp eller om det stortsett er plug&play. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plug and pray...

Ledningsnetter fra M3 motoren passer over med tilsluttningskontakta fra ledningsnettet på bilen.

Vet ikke hvor grundig du skal gjøre det men det er småting som må tilpasses om du tar dette fra M3, som f.eks kjølevæske tank som må festes der det er gjort plass til batteriet(du har kanskje batt bak,fordel) på samme område skal bensinluftefilteret(?) sitte også ++ Men dette er bare enkle små ting som er lett å få til.

Skal du bruke 3,2 l må du gjøre noe med tenningslåsen også mener jeg..må ha fra bilen du tar motoren fra...pga startsperre.

Sikkert enkelt å koble ut den,det er det hvertfall på de med den lille "saken" som stikkes ned i den blinkende sperra på litt eldre imp e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plug and pray...

Ledningsnetter fra M3 motoren passer over med tilsluttningskontakta fra ledningsnettet på bilen.

Vet ikke hvor grundig du skal gjøre det men det er småting som må tilpasses om du tar dette fra M3, som f.eks kjølevæske tank som må festes der det er gjort plass til batteriet(du har kanskje batt bak,fordel) på samme område skal bensinluftefilteret(?) sitte også ++ Men dette er bare enkle små ting som er lett å få til.

Skal du bruke 3,2 l må du gjøre noe med tenningslåsen også mener jeg..må ha fra bilen du tar motoren fra...pga startsperre.

Sikkert enkelt å koble ut den,det er det hvertfall på de med den lille "saken" som stikkes ned i den blinkende sperra på litt eldre imp e36.

Bilen min er jo original 316 da (godkjent ombygd til 328), så vet ikke om de har byttet alt av ledningsnett på den, og ikke minst hvordan det er gjort. Så batteriet mitt sitter foran. Den jeg har for hånden er en 3,0L, så da slipper jeg ihvertfall det tenningslås problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Om det er 3,0 l er det uansett ikke noe problem.. det er bare å bygge om.

Ok takker. Da får jeg se hva det blir til. Var å prøve tilpasset noe rør og silikonslanger i går, så kan hende jeg bare går for IC.. Men, får se hvordan det går med det først. Så blir det evt motor bytte om vi ikke får plass til IC allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS performance i Skien, søk på internett så finner du sikkert et tlfnr.

Det er han som driver det ja.. Da er det greit. Er jo SS Performance klistremerker på bilen, så regnet med det var noe i den gata. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal tru om det er mulig å putte den 2.8 motoren du har nå i en E34..... :-k

Passer smukk rett i den...

Husk bare å ettermontere innsug fra en 325, slik at effekten økes med 10% ca, for (billig) optimal ytelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare å ettermontere innsug fra en 325, slik at effekten økes med 10% ca, for (billig) optimal ytelse...

er det mye jobb å bytte innsuget eller? Vurderer å bytte når jeg evt setter inn IC'n.. Hvis det ikke blir motorbytte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ett lite vinterprosjekt. Vurderer å kanskje sette inn en m3 motor i min 328 kompressor og flytte over kompressoren på den. Har en m3 motor for hånd med komplett ledningsnett.. Vil dette være mye arbeid å bytte over, er det stor forskjell på 3,0L m3'n og min 328 (98mod). Og hvor mye skal jeg ta igjen for min motor? Den har sittet i en z3, modell 98, gått ca 80000.

Og er det noen interesserte i å kjøpe den? :)

Dette er veldig i vurderingsfasen så om det blir noe av vites ikke.

Kan hende det bare blir en IC på den motoren jeg har.

Hva må du betale for den M3 motoren? jeg vurderer det samme, en med 320 M-tech er typp på min 328 motor hvis jeg finner meg en M3 motor. Hvor mye må man ut med i avgifter for å bytte fra en 328 motor til M3 motor? og hva med forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mye jobb å bytte innsuget eller? Vurderer å bytte når jeg evt setter inn IC'n.. Hvis det ikke blir motorbytte. :)

Jeg kan ikke en dritt med mekking, men fikk byttet throttlebodyen og manifolden på 5 timer, du bør få deg både en oppfrest throttlebody og en modifisert 325 manifold, jeg kjøpte kittet fra england og fy som han går på turtall, øker kjappere og kjappere helt opp til 6.5k rpm,mens den (fikk puste besvær over 5.5k før) de fleste i england har økt sperren til 7.0-8.1k etter den oppgraderingen, spytter som fan fra 4k rpm og oppover nå. skal visstnok gi 218-222hk med dette kitet og 240hk om jeg får fatt i M3 kammer fra en amerikansk S50, de europeiske M3 kammene kan ikke brukes på 328, men am spec M3 kammene passer perfect.

Ha også fått en liten tøddel ettertenning når jeg bremser på girene som er akkurat passe, gir en liten ekstra opplevelse lydmessig. og de sinnsyke pustelydene fra racing luftfilteret, katjyyyy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ett lite vinterprosjekt. Vurderer å kanskje sette inn en m3 motor i min 328 kompressor og flytte over kompressoren på den. Har en m3 motor for hånd med komplett ledningsnett.. Vil dette være mye arbeid å bytte over, er det stor forskjell på 3,0L m3'n og min 328 (98mod). Og hvor mye skal jeg ta igjen for min motor? Den har sittet i en z3, modell 98, gått ca 80000.

Og er det noen interesserte i å kjøpe den? :)

Dette er veldig i vurderingsfasen så om det blir noe av vites ikke.

Kan hende det bare blir en IC på den motoren jeg har.

Hva må du betale for den M3 motoren? jeg vurderer det samme, en med 320 M-tech er typp på min 328 motor hvis jeg finner meg en M3 motor. Hvor mye må man ut med i avgifter for å bytte fra en 328 motor til M3 motor? og hva med forsikringen?

Jeg vet om en motor til 35000 med ledningsnett.. Men får den for 30000. Er vel litt arbeid å få det godkjent. Ikke sikkert man får det heller. Så dette er en fordel å sjekke ut først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...