kyrre Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Er det spesielle svakheter på bil eller motor som gjør at jeg bør skygge unna? Bilen er fulgt opp på alle service og generelt godt vedlikeholdt. Rust er ikke et tema ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 255000 er jo ikke noe for en BMW, den er jo såvidt innkjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 er vel noen som kanskje ikke er enig med deg i det. De fleste som ikke har BMW tror jo at en BMW-motor er oppbrukt når den rudner 200.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Jeg fikk i hvertfall erfare det når 200.000km var rundet. Har gjort det på 2stk bmwèr men det vet du jo om. Michae Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Noen må jo ha uflaks også. Min 318i har gått 250.000 uten at det er noe problem. men da har jo alt av pakninger, foringer, slanger osv blitt byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Noen må jo ha uflaks også. Min 318i har gått 250.000 uten at det er noe problem. men da har jo alt av pakninger, foringer, slanger osv blitt byttet Og noen andre merker holder dette seg fint til og med opp til 300 000 +++ uten og bytte foringer og pakkninger overalt.. 200 000 er MYYYYE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 godt vedlikehold er en selvfølge synes jeg, og da bør ikke 200k være døden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Høy kilometerstand betyr absolutt ikke slutten for en motor. Så lenge den blir vedlikeholdt godt så er det utrolig hvor langt en motor kan gå før alvorlige problemer oppstår. Så, hvis jeg skulle kjøpt en bil med høy kilometerstand ville jeg absolutt hatt med komplett servicehefte, det er ihvertfall sikkert!! Men motoren er jo selvfølgeligvis ikke der problemet til en firhjulstrekker ligger, blir fort MEGET dyrt å fikse noe i drivlinja hvis noe der skulle gått galt. Somregel en bil som er kjørt 255k i på norskeveier har nok et slitt understell(vi har ikke akkurat de beste veiene i europa), så ville ha sjekka at foringer/hjullager/drivledd og alt diverse i understellet er skifta eller at det ser ok ut. EDIT: Husk at en girkasse som har rulla så mye bør ha hatt minst 1 overhaling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Bilen har fullt servicehefte fra merkeverksted (Furubakken og Stenshagen) så håper det er bra. Håper også på å få tatt en sjekk på bilen på Furubakken eller Alf Lie for å sikre meg også. De kan vel fort si noe om bilen er i ok stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Bilen har fullt servicehefte fra merkeverksted (Furubakken og Stenshagen) så håper det er bra. Håper også på å få tatt en sjekk på bilen på Furubakken eller Alf Lie for å sikre meg også. De kan vel fort si noe om bilen er i ok stand Ja ok, det var bra. Ville nå tro at da er bilen i rimelig god stand da. Ja, du bør kunne komme deg under bilen og sjekke grundig etter rust her og der(bremserør osv). Er jo litt surt å kjøpe seg en bil og så på første service så må du punge ut flere tusen i rep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Har ikke noe imot å gjøre litt med bilen, den skal jo stelles, men orker ikke tusenvis av kroner til et verksted som første erfaring med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Har ikke noe imot å gjøre litt med bilen, den skal jo stelles, men orker ikke tusenvis av kroner til et verksted som første erfaring med bilen. Ja det er jo liksom det. Men hvis du vurderer bilen seriøst så burde det vel ikke være et problem å få låne bilen og stikke innom et verksted eller NAF så kan en mekaniker se grundig over bilen, koster sikkert en 500-1000kr men det kan vel sikkert selger være med på å dele. Da er du liksom litt mere sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet August 10, 2005 Forfatter Share Skrevet August 10, 2005 Kjenner en som jobber på furubakken som kjører e34 selv, så håper han kan kikke på den. Ellers er vel Alf Lie mannen å spørre her i Oslo. Er billig forsikring å få noen tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 Er det ikke noen svakheter i firehjulstrekken på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 Bærekulene er et punkt. Må skifte hele brua. + festene til stabstag til bærebrua. og manskjetter på alle drivaxler. På min er også alle BESIN rør skiftet grunnet rust,det var 6 rør + en flokk med slange stomper. 7000.- hos autozentrum på GEN. 6 timers arbeid. Hele bakstillinga måtte ned. Den er en 96 mod med autom. Har hatt den siden 99. 155000km.Dundra å gått oppover og nedover. Bruk ikke goodyear eagle f1 på den de sporer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå