Gå til innhold

Grunner til å ikke kjøpe en e34 525ix som har gått 255.000?


kyrre
 Share

Anbefalte innlegg

Noen må jo ha uflaks også. Min 318i har gått 250.000 uten at det er noe problem. men da har jo alt av pakninger, foringer, slanger osv blitt byttet

Og noen andre merker holder dette seg fint til og med opp til 300 000 +++ uten og bytte foringer og pakkninger overalt.. 200 000 er MYYYYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy kilometerstand betyr absolutt ikke slutten for en motor. Så lenge den blir vedlikeholdt godt så er det utrolig hvor langt en motor kan gå før alvorlige problemer oppstår. Så, hvis jeg skulle kjøpt en bil med høy kilometerstand ville jeg absolutt hatt med komplett servicehefte, det er ihvertfall sikkert!! Men motoren er jo selvfølgeligvis ikke der problemet til en firhjulstrekker ligger, blir fort MEGET dyrt å fikse noe i drivlinja hvis noe der skulle gått galt. Somregel en bil som er kjørt 255k i på norskeveier har nok et slitt understell(vi har ikke akkurat de beste veiene i europa), så ville ha sjekka at foringer/hjullager/drivledd og alt diverse i understellet er skifta eller at det ser ok ut.

EDIT: Husk at en girkasse som har rulla så mye bør ha hatt minst 1 overhaling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har fullt servicehefte fra merkeverksted (Furubakken og Stenshagen) så håper det er bra. Håper også på å få tatt en sjekk på bilen på Furubakken eller Alf Lie for å sikre meg også. De kan vel fort si noe om bilen er i ok stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har fullt servicehefte fra merkeverksted (Furubakken og Stenshagen) så håper det er bra. Håper også på å få tatt en sjekk på bilen på Furubakken eller Alf Lie for å sikre meg også. De kan vel fort si noe om bilen er i ok stand

Ja ok, det var bra. Ville nå tro at da er bilen i rimelig god stand da. Ja, du bør kunne komme deg under bilen og sjekke grundig etter rust her og der(bremserør osv). Er jo litt surt å kjøpe seg en bil og så på første service så må du punge ut flere tusen i rep. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot å gjøre litt med bilen, den skal jo stelles, men orker ikke tusenvis av kroner til et verksted som første erfaring med bilen.

Ja det er jo liksom det. Men hvis du vurderer bilen seriøst så burde det vel ikke være et problem å få låne bilen og stikke innom et verksted eller NAF så kan en mekaniker se grundig over bilen, koster sikkert en 500-1000kr men det kan vel sikkert selger være med på å dele. Da er du liksom litt mere sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærekulene er et punkt. Må skifte hele brua. + festene til stabstag til bærebrua. og manskjetter på alle drivaxler. På min er også alle BESIN rør skiftet grunnet rust,det var 6 rør + en flokk med slange stomper. 7000.- hos autozentrum på GEN. 6 timers arbeid. Hele bakstillinga måtte ned. Den er en 96 mod med autom. Har hatt den siden 99. 155000km.Dundra å gått oppover og nedover. Bruk ikke goodyear eagle f1 på den de sporer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...