elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 jeg har focal kf 130 frontsett nå. jeg har en mistanke om at de har altfor lite volum. skal kjøpe meg baksett og vurderer å sette kf 130 bak, samt kjøpe et nytt frontsett som krever mindre volum. høyttalerne drives av en kicker 4-kanalers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 høres merkeli ut! Fungerer ikkje kf settet bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 jo kf er bra det. men jeg må justere bassen bra ned når jeg spiller høyt. har delefrekvensen på 50 hz, noe som ikke burde være et problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 jo kf er bra det. men jeg må justere bassen bra ned når jeg spiller høyt. har delefrekvensen på 50 hz, noe som ikke burde være et problem du har sotte forsterkeren på hi pass? Og det kan jo hende forsterkeren din er dårlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 forsterkeren er bra den. 2 mnd gammel kicker 350.4. Jeg har prøvd crossoveren til forsterkeren, og synes den deler for høyt. blir bare diskant på en måte. nå kjører jeg hpf til pioneer spilleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 forsterkeren er bra den. 2 mnd gammel kicker 350.4. Jeg har prøvd crossoveren til forsterkeren, og synes den deler for høyt. blir bare diskant på en måte. nå kjører jeg hpf til pioneer spilleren var ikkje helt med på ka du mente her! men hp skal vere justerbar på forsterkeren din. og delefilteret dit skal jo ta seg av resten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 ja. forsterkeren har en justerbar hp. når jeg stiller den på 50hz så er lyden så og si kun diskant. men når jeg bruker spillerens hp så høres det bedre ut. problemet er når jeg spiller høyt så må jeg stille bassen ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 ja. forsterkeren har en justerbar hp. når jeg stiller den på 50hz så er lyden så og si kun diskant. men når jeg bruker spillerens hp så høres det bedre ut. problemet er når jeg spiller høyt så må jeg stille bassen ned ok spiller du veldig høyt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 spiller 90% av max på spillern. subben henger bra med da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 saken er den at kf settet spiller meget bra ved litt over middels voulm. bare lurer på om den har for liten kasse-volum, og om det vil hjelpe med en v2 eller noe som ikke trenger fullts så mye volum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 ja da er det jo ikkje rart du må skru ned bassen! hehe 3\4 er vel grensa, der det er naturlig med forvrengning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 jaja. får ta av meg hørselverna heretter.. takk for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 focal 130 v2 polyglas meiner eg skal passe rett inn! dette er også gode ellementer Det er ikke helt riktig. Skal du ha diskanten, inn i samme holderen som den orginalen, må dremmelen frem og litt lim Dette vet jeg ettersom jeg satte inn et focal sett for et par uker siden i min egen bil. Til trådstarter, dette er et meget godt sett. Verdt hver eneste krone. Spiller utrolig høyt, og KLART. (jeg trakk 15 meter kabel da jeg satte inn imitt frontsett, så kjøp MYE kabel, med god kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 stemmer det med diskanten, litt dumt det men bass\melomtone ellementet passer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvegard Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 diskanten passet inn uten noen slags modifisering. jeg tok av dørsidene og limte \ silikonerte de fast. sitter som bare det, og ser originalt ut, skimter bare det grå gjennom det originale gitteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå