GSS Skrevet August 6, 2005 Skrevet August 6, 2005 Til henrikE30: Lenge siden det er hørt noe om 550prosjektet ditt, både her og på bmwccn.
Espen M33 Skrevet August 10, 2005 Skrevet August 10, 2005 Takk HenrikE30+ for tilbakemeldingen. Flere bilder vil komme, selvsagt... BTW... litt OT: Når jeg ser din bilpark oppramset i din avartar, så tenker jeg automatisk på en trivelig fyr fra Ålesund som jeg hadde en del samtaler med for en god stund tilbake... Skulle ikke tilfeldigvis være deg vel? (du fikk en Alpina-radiator av meg mot en 745 turbo...) Burde vel gjerne vært på PM dette, men nå er det nå skrevet - og jeg er på vei i bryllupp.... Snakkes! Det er nok meg ja Jaja, våre veier krysses nok en gang... Send meg gjerne en PM om du vil det. GSS! Nei, det går nok veldig tregt i med E28en for tiden, det er nemlig E30en som får all oppmerksomheten nå for tide. Etter motorraset på ACR er det eneste som står i hodet på meg å få den klar til neste vår. Har begynt på et veldig ambisiøst prosjekt hva angår den bilen. Det kommer oppdatering etterhvert, men akkurat nå vil jeg ikke kringkaste så mye... E28en er dessverre utsatt på ubestemt tid, men så sa jeg jo også at dette ville ta laaang tid.... Hmmmm, veldig ambisiøst... Vil det si enda mer ambisiøst enn V12 i E28 mon tro?? Ja, du skal gjerne få lov til å svare ja eller nei nå Henrik
HenrikE30+ Skrevet August 11, 2005 Skrevet August 11, 2005 Ja, jeg vil si at det er enda mer ambisiøst enn en V12er i E28. E30en vil nå bli bestykket med en V-format motor - type laaaangt bak Dessuten vil hele bakstillingen bli forsterket både her og der (oljekjøler på diff bla.) samt fuelcell i rommet lengst bak... 4-kanals ABS er på vei inn og mye gjøres for å bla. forbedre kjøling til bremser. Nå for tiden driver jeg å lager maler til alle de nye festebrakettene som må til rundt omkring på bilen... Masse, masse annet kommer også i kjølvannet av dette... Ambisiøst? Ganske
Espen M33 Skrevet August 11, 2005 Skrevet August 11, 2005 Ja, jeg vil si at det er enda mer ambisiøst enn en V12er i E28.E30en vil nå bli bestykket med en V-format motor - type laaaangt bak Dessuten vil hele bakstillingen bli forsterket både her og der (oljekjøler på diff bla.) samt fuelcell i rommet lengst bak... 4-kanals ABS er på vei inn og mye gjøres for å bla. forbedre kjøling til bremser. Nå for tiden driver jeg å lager maler til alle de nye festebrakettene som må til rundt omkring på bilen... Masse, masse annet kommer også i kjølvannet av dette... Ambisiøst? Ganske Da ble det ingen S38 skjønner jeg.. Hmmm, laaaangt bak ja.. Noe sier meg at du har bestemt deg for å prøve å gjøre noe med alle disse ekle E30 M3ène som kjørte fra deg i alle svinger nå Og ja, det hørest forholdsvis ambisiøst ut det der ja.. Blir morsomt å se det ferdige resultatet når snøen trekker seg tilbake i 2006 da. Regner med du har tenkt å ha den klar til den tid. Btw: oljekjøler til diff. Alpina sin?
HenrikE30+ Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Nei, det blir ikke Alpina sin oljekjøler. Jeg har en del idèer til å lage den "ultimate E30-diff"... Så det blir nok satt sammen av komponenter fra forskjellige merker. Ettersom katta er ute av sekken kan jeg jo alltids komme med et par "teasere" her da Det må jo prøves en gang dette òg
Espen M33 Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Hehe, det var det jeg trodde ja. Ikke uten grunn at 550 prosjektet var utsatt på ubestemt tid !! Blir sikkert en kul lyd med supertrap og V12 Forøvrig: den viskeren din. Er det bonrath sin eller "hæm mekk" som vi sier heromkring? Det spørsmålet har jeg skulle stilt deg lenge altså...
HenrikE30+ Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Hehe, det var det jeg trodde ja. Ikke uten grunn at 550 prosjektet var utsatt på ubestemt tid !! Blir sikkert en kul lyd med supertrap og V12 Forøvrig: den viskeren din. Er det bonrath sin eller "hæm mekk" som vi sier heromkring? Det spørsmålet har jeg skulle stilt deg lenge altså... Jeg vet ikke hvilket fabrikat det er på viskeren, men det ble kjøpt som et kit fra Koed i Danmark og var absolutt ikke noe hæm mekk:) Den var ikke kostbar (husker ikke summen)
Frode H. Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Skilte denne tråden ut i fra http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=86546#86546 HenrikE30+, hvis du vil ha en annen overskrift så sender du meg bare en PM.
Pedi Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Stiligt dette Henrik, men du som kjører så mye på bane - blir den ikke litt fremtung da?? Husker vi diskuterte dette endel tidligere...
mAZE Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Fy pokker, der var det mye motor.. Må da bli vanvittig lett i ræva?
ThomasB Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Dette lover VELDIG bra.., er det orginal Alpina front på denne???
HenrikE30+ Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 UPS! Her ble det en del mer oppstyr enn jeg hadde tenkt meg... Skulle egentlig ikke flagge så mye om dette akkurat nå. Men, men... Beklager til Pedi at jeg breiet meg så mye Fremtung er jeg ikke redd for at den blir, det blir nok en del patenter som sørger for god vektfordeling, dessuten er motoren, som dere ser, ganske langt bak (den er egentlig lenger bak en det disse bildene viser ettersom de er tatt for en god stund siden). Motoren er heller ikke så VELDIG tung med tanke på at dette er gjort i alu hele veien gjennom. Men, klart, det ER mye motor Det jeg er mer bekymret for er karakteristikken på motoren. Det jeg ikke var så happy for med M30en var at det var mye bunndrag og lite toppdrag. Det kan være at dette blir mer av det samme. Men, jeg liker å forske/prøve ut nye ting og om det ikke funker så bygger jeg meg en ny E30 som er helt optimal utfra det jeg har lært og fortsatt vil lære fremover. Jeg vil nok fortsatt påstå at S50B30/B32 er den mest optimale motoren for en E30. Men V12 kan nok sikkert bli gøy det òg Dessuten er det jo ingen som hindrer meg i å gjøre en del endringer på motoren så den passer meg bedre: Lettere svinghjul sammen med treplaters lettvektsclutch, porting, andre kammer, greinrør, el. vannpumpe er noen av tingene jeg har planlagt med det første (men først skal motoren testes). Chipsett har jeg allerede liggende og dette skal visstnok frigjøre endel fra den nokså strupte motoren. En annen, veldig interessant post på modifisering av motoren er å tilpasse innsuget fra feks. en S38 slik at jeg får individuelle gasspjeld på begge sylinderbanker. Dette da i kombinasjon med et stort plenum i midten Uansett utfall, så tror jeg dette kan bli veldig bra og det er vel unødvendig å si at jeg gleder meg som en unge til første prøvetur?
Pedi Skrevet August 12, 2005 Skrevet August 12, 2005 Synes å huske at kammene til V12en var riiiimelig dyre... Men alt som er gøy til bil er jo dyrt. Så dette får vi jo bare leve med. Så jeg sier bare en ting: Stå på Henrik! Håper det går fortere med ditt prosjekt enn mitt... Selv om jeg har en drøm om å være klar til diverse BMW-treff til neste år....
bjirn Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 Må si det er noe unorsk over denne E30en... Noe gjennomført, originalt noe... Jeg syns den blir tøffere og tøffere for hver dag jeg ser den... Stå på hvertfall, den bilen der blir mer og mer drømme-e30en min nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå