HenrikE30+ Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Jeg har ingen spennende bilder (hvor mye spenning kan det være i å se masse ekstra ledninger...?), men tenkte bare at jeg skulle fortelle at nå er ledningsnettet ferdig koblet og motoren er klar til å startes. Har jobbet på spreng de siste dagene med å få på plass, bokstavelig talt, kilometervis med kabel. MYE av dette skal selvfølgelig klippes, men filosofien min har vært at jeg ikke skal klippe NOE før oppstart. Nå i helgen regner jeg med at jeg skal ta første oppstart av E30 med V12er i . Det blir bare en kjapp testing av motoren ettersom jeg ikke har fått bla. ny radiator. Etter dette blir motor/kasse tatt ut igjen (den har gått inn og ut ca. 10-12 ganger nå...), men nå blir det en stund til den skal inn igjen (den skal "pusses" litt på i mellomtida ). De store tingene som gjenstår etter det er å legge opp et vettigt system på elektronikken, bestemme meg for hvilken løsning jeg skal gå for med tanke på varmeapparat (og legge opp slanger for dette), legge opp alle hydraulikkslanger, legge opp helt nytt rør/slangesystem for bremser samt bensintilførsel, bygge ut buret, forsterke bakstillingen, lakke innvendig og i motorrom. Og så, forhåpentligvis til 1. mai, er det bare å vri om nøkkelen, sette den i 1. gir, gi litt gass, kjenne sitringen i kroppen og legge ut på landeveien
Espen|3k Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Sounds like a plan Rått prosjekt, stå på
eliot Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 har du hatt kontakt med E-30 big her på forumet ? han har jo en e-30 godkjent med 850 csi motor.
HenrikE30+ Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Har hatt litt kontakt med ham ja, men nå er jeg så godt i gang at jeg har det meste klart uansett De største utfordringene er så og si overvunnet, så nå er det bare masse arbeid igjen...
Runar-CSi Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Glerder meg til du kommer med flere bilder Henrik....
HenrikE30+ Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Det skal nok bli filmer ja... MASSE I mellomtiden har jo Gunnar lagt ut en liten filmsnutt jeg laget i forbindelse med nytt eksosanlegg på den gamle motoren (3.5L). http://www.bimmers.no/files/335i_SuperTrapp_Eksos.avi
Espen M33 Skrevet November 16, 2005 Skrevet November 16, 2005 Klar til 1 mai ja Henrik.. Blir det ny match på autoslalomen da?
HenrikE30+ Skrevet November 23, 2005 Skrevet November 23, 2005 Det blir det nok, men har nok ikke så veldig store forhåpninger til den autoslalomen... Vi får se! Det blir vel KUN 2. gir som blir brukt hos meg tenker jeg
Espen M33 Skrevet November 23, 2005 Skrevet November 23, 2005 Hehe, om den blir like trang som i år så er vel kanskje E30`n din fortsatt ikke en soleklar vinner... Men hvilke girkasse skal du ha? Det vil vel være genialt å ha et skikkelig laaaaaangt førstegir på denne doningen din!!
Espen|3k Skrevet November 24, 2005 Skrevet November 24, 2005 Men hvilke girkasse skal du ha? Det vil vel være genialt å ha et skikkelig laaaaaangt førstegir på denne doningen din!! På side 7 (forrige side) i denne tråden står dette; Jeg fikk tak i en org. kasse fra BMW. Den kassen er spesialtilpasset V12eren og finnes ikke på noen annen bil. Utfra det jeg har lest meg til på nettet er den råsterk:Skrev dette på BMWCCN-forumet for en stund siden... Sakset fra et forum ute i det store Internet... (Ang. den manuelle girkassen som sitter i 850i/Ci/CSI) Third time took it to Gravesend Transmissions in Kent, who I stood over while they carefully disassembled everything and measured everything and told me the gearbox was perfect, and not the cause of the noise. In fact they said it was the most overengineered gearbox they had ever seen on any car. They commented that they had played with gearboxes on 1000hp cars that weren't anywhere near as solidly built as mine. Dette lover jo virkelig bra!!!
E-30 big Skrevet Desember 16, 2005 Skrevet Desember 16, 2005 Hehe, om den blir like trang som i år så er vel kanskje E30`n din fortsatt ikke en soleklar vinner... Men hvilke girkasse skal du ha? Det vil vel være genialt å ha et skikkelig laaaaaangt førstegir på denne doningen din!! Blir bra dette,blir gøy å se... ser du nevner gearkassa.. det som er synd er jo nettopp 1 gearet i disse kassene.. 4.25 på første blir det ikke no action av... har 2.65 i slutt utv. på min å den går fortsatt ikke men toppen 60km/h i første Lykke til,håper det snart blir bil av den igjen.. Jeg hadde ikke hatt hjerte til å skjere i filler den flotte bilen får ett slik prosjekt men nå er hedigvis ikke alle som meg Håper det komer mere bilder snart
Dalseth-Racing Skrevet Desember 16, 2005 Skrevet Desember 16, 2005 Halla henrik! stefan her, jeg som va med å leie lokale i byen for en tid siden.. lurte på du har gammlemotoren din enda? 3,5l stemmer d? har litt lyst å få litt mere power i min 325i cab... dabbe84@hotmail.com (send noen ord om du har lr vet om noe da) -stefan-
thomkleven Skrevet Februar 8, 2006 Skrevet Februar 8, 2006 Noe nytt snart?? Eller mer info på annen tråd?.. Et vanvittig herlig prosjekt! Utrolig at folk får det til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå