Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det med skilt og sånt på denne bilen Henrik?

Og jeg må bare si det en gang til, dette ser helt perverst ut! Jeg ble totalt målløs når jeg såg bildene... :!:

• Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg jobber med saken ang. skilt. Men, det er ikke akkurat lett, det blir nok en tur til Tyskland får å si det slik. For årets sesong så ser det nok ut til at det blir en "broadway"...

Hyggelig at du liker bildene. 6eren din er, som jeg har gitt uttrykk for før, ikke akkurat noe å kimse av den heller :D

Jeg håper du stiller opp på mandag her i Ålesund.

Skrevet
Bilen blir vanvittig bra! :)

Kommer du med bilen på treffet Mandag, andre grombiler som skal?

Eeehhh... Nei... :lol:

Bilen er jo ca. 3 uker fra å bli ferdig, så det skjer nok ikke. En kamerat forslo at jeg skulle sette den på en henger og ta den med på treffet, men der går jaggu meg grensen :lol: Det får da være måte på hvor PR-kåt man skal være :wink:

På mandag kjører jeg en lyseblå E46 stasjonsvogn tenker jeg. Eller evt. en E46 coupè. Vi får se...

Skrevet
Har fått gjort en del i det siste og nå er jeg i full gang med monteringen :D

Jeg begynner i alle fall å bli veldig fornøyd med hvordan det tar form. Kanskje litt glorete lakken på motoren, men skitt au...

Understellet og eksosen ble veldig bra synes jeg og det er svært oversiktlig nå så ALT er nytt eller overhalt. Ikke èn bolt, skive eller mutter er brukt opp igjen og det eneste som ikke er enten nytt eller overhalt er motor, kasse og diff. Synes også det ble litt hårete med 320mm skiver og 4-pot kalippere på bakhjulene:)

Kom gjerne med kommentarer!

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/259.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/260.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/261.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/262.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/263.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/264.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/265.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/267.jpg

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/268.jpg

Å du syyyyyke tid!!! :shock:

STRØØØØØKENT!! :applause:

Skrevet

Dette ser meget bra ut, samtidig som du klarer å holde vektfordelingen bra i bilen, selv med en såstor motor. Hva blir foholdet fram/bak sånn ca?

Skrevet
Dette ser meget bra ut, samtidig som du klarer å holde vektfordelingen bra i bilen, selv med en såstor motor. Hva blir foholdet fram/bak sånn ca?

Jeg kan ikke si noe 100% sikkert før jeg får den på en vekt.

Men et foreløpig estimat er: "Ikke nødvendigvis så gale..." :D

I forhold til før så har bilen blitt lettet over 20kg i fronten (hvis man ser bort fra den nye drivpakken) grunnet overgang til lettvektsdeler (bla. panser og MYE lettere kalippere), i tillegg er buret litt tyngre bak enn før, ABS pumpen ligger rett bak der passasjersetet en gang stod (ned på gulvet). Jeg har også sørget for å legge alt av det elektriske så langt som mulig bak og på høyre siden for å kompensere for meg som sjåfør. Girkassen er VELDIG mye tyngre enn den gamle (nesten doble vekten), men denne er plassert slik at den først "begynner" ca. 8cm bak framhjulene.

Hva angår motoren så er den egentlig ikke så veldig mye tyngre enn den gamle. Hvis man sammenligner en S38 med min M70 så er det snakk om bare en 10-12kg mer, og jeg vet om flere E30er med S38 som går meget godt rundt en bane. Men disse har til gjengjeld motoren lenger fram enn det jeg har :wink:

Alt i alt har jeg mer plass foran motoren en det en org. 325i med M20 har...

Hvis jeg lander på 45/55% fordeling er jeg fornøyd. Alt som er bedre er en ren bonus. Om jeg havner dårliger ut blir jeg litt skuffet, men nå når bilen er såpass stillbar i alle vinkler og ledd så kan jeg "jukse" mye til. Her snakker vi NESTEN om å manipulere G-kreftene. Bla. kan jeg stille framhjulene ca. 3cm lenger frem enn en org. E30. Med andre ord: Jeg kan forlenge/forkorte akselavstand med ca. 6cm.

Skal tro om det kan forvirre fotoboksene rundt omkring i landet? :D

Skrevet

Hvis jeg lander på 45/55% fordeling er jeg fornøyd. Alt som er bedre er en ren bonus. Om jeg havner dårliger ut blir jeg litt skuffet, men nå når bilen er såpass stillbar i alle vinkler og ledd så kan jeg "jukse" mye til. Her snakker vi NESTEN om å manipulere G-kreftene. Bla. kan jeg stille framhjulene ca. 3cm lenger frem enn en org. E30. Med andre ord: Jeg kan forlenge/forkorte akselavstand med ca. 6cm.

Skal tro om det kan forvirre fotoboksene rundt omkring i landet? :D

Hvordan fungerer dette? Har du stillbar forstilling?

• 5 weeks later...
Skrevet

Ja Henrik, nå er jeg spent!

Kom med litt "gossip" etter første skikkelige prøvetur på bane. Barndomssykdommer? Noe feil? Eller er alt bare helt hanky panky som det skal være?

Skrevet

Dæven det var strøkent bygge!. Super nice med lakkert topp på motoren.

Var litt bedre plass i din enn jeg er vant til å se med v12 i E-30 ja.

Håper å få sett den i levende live engang. Lykke til videre!

Skrevet
Ja Henrik, nå er jeg spent!

Kom med litt "gossip" etter første skikkelige prøvetur på bane. Barndomssykdommer? Noe feil? Eller er alt bare helt hanky panky som det skal være?

ALT funket som det skulle :D

Det var jo litt av en helg, mye som gikk galt (bla. vannpumpen på bilen som trakk hengeren jeg hadde 350en på), men E30en var en soleklar arbeidshest som ikke ga meg bekymringer.

Ikke bare fungerte det, men det fungerte over all forventning, og ikke bare over forventingene men også over det jeg hadde våget å håpe på. Bilen var helt rå på banen, men samtidig snill som et lam. Det er tydelig at alt arbeidet med å få drivpakken bak har betalt seg. I tillegg er understellet helt vanvittig heftig. Alt i alt bidro dette til heftige kjøreegenskaper.

For å gi et eksempel:

Før første heat på lørdagen fortalte jeg en liten forsamling at de ikke kunne forvente seg stort av meg på banen den dagen, bilen hadde nylig rullet ut fra garasjen, jeg hadde ikke fått mer enn 20 mil totalt i førersetet på forhånd - ja rett og slett kjente jeg ikke bilen...

Når jeg kom inn igjen i depotet stod bla. Frederick M. med et mistenksomt blikk og lurte på hvorfor jeg IKKE hadde tatt det rolig. Det hadde jeg vel gjort! Ingen trodde meg. Men jeg bedyret min uskyld og fortalte at jeg ikke en gang hadde fulgt idealsporet, og langt mindre hadde noen optimale bremsepunkt. Hvorfor i alle dager kjørte du på lave 1.09-runder da spurte de.

Bilen er ENKEL å kjøre. Det er lett å kjøre den fort på bane og den "hjelper" deg til å bli en bedre sjåfør. Balanse og grep er fantastisk og med den motoren er man alltid på "toppen av næringskjeden". Litt morsomt å spise E46 M3 til frokost, M Roadster til dessert og avslutte med E36 M3 som mellommåltid 8)

Uansett hvilket gir jeg befinner meg i er det skubb utover det vanlige. En som hadde sett meg fra depotet under påkjøringen til banen sa at det var morsomt å se på: "1. til igangsetting, 2. til å varme opp dekkene og 3. til å akselerere".

Jeg synes ikke det var spesielt kjekt å stille opp med en bil som var så uferdig og nesten shabby, men på den annen side så var det veldig greit å finne ut at konseptet fungerer så bra.

Nå er det på tide med en hel del justeringer og modifiseringer her og der. Eksosanlegg skal omarbeides en del, og jeg tror jeg går for datasprut og individuelle gasspjeld. Kjøling er også et tema, jeg MÅ ha flere luftehull i panseret. Nye coilover skal monteres bak og diff fra Quaife må på.

Alt i alt smilte jeg fra øre til øre hele helgen :D

Kanskje jeg skal shine den skikkelig opp nå og søke om å bli månedens bil her på Bimmers?

DSC_1040.jpg

DSC_0967.jpg

Skrevet

Helt suverent Henrik. Dette fortjente du etter alt arbeidet du har lagt ned i den!

Månedens bil synes jeg høres ut som et godt forslag! ;) Har jo kun hatt én E30 som månedens bil før..

Skrevet
Helt suverent Henrik. Dette fortjente du etter alt arbeidet du har lagt ned i den!

Månedens bil synes jeg høres ut som et godt forslag! ;) Har jo kun hatt én E30 som månedens bil før..

Takk for det Gunnar! Jeg følte liksom at jeg fortjente det jeg òg...

Må også modifisere panseret litt, det begynner nemlig å vibrere kraftig ved passering av 180km/t pga. luftutslippet jeg har på midten :roll:

Trenger bare å feste den med èn pinne til i fremkant håper jeg.

Har også tatt et par aks. tester. Dette er ikke det man kan kalle vitenskapelig (kikke på speedometer, stoppeklokke i hånda), men det gir en viss idè om hvordan draget er.

0-100km/t går på 5,1sek.

0-150km/t gåt på 9,3sek.

På begge disse testene starter jeg i andre gir :D

80-120km/t i fjerde gir går unna på rundt 3sek. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...