Pedi Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 En annen, veldig interessant post på modifisering av motoren er å tilpasse innsuget fra feks. en S38 slik at jeg får individuelle gasspjeld på begge sylinderbanker. Dette da i kombinasjon med et stort plenum i midten Sorry for å "overposte" tråden din, men leste gjennom denne en gang til og stusser litt på sitatet over. Skal du ha datasprut? For du skriver at du skal ha et stort plenum i midten. Men husk nå at V12en har 2 separate tenning/innsprut-systemer. Hvis du har felles plenum, så ser ikke jeg hvordan du skal koble inn 2 luftmassemålere - som i tillegg jobber uavhengig ??? Regner selvsagt med at du vet dette, men jeg såg bare ikke helt lys i tunnelen din der...
Gunnar Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 Holy.. skikkelig rå bilder! Det der er drømmeforvandlingen min, på femmeren. Håper det kan realiseres en gang i fremtiden.
HenrikE30+ Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 En annen, veldig interessant post på modifisering av motoren er å tilpasse innsuget fra feks. en S38 slik at jeg får individuelle gasspjeld på begge sylinderbanker. Dette da i kombinasjon med et stort plenum i midten Sorry for å "overposte" tråden din, men leste gjennom denne en gang til og stusser litt på sitatet over. Skal du ha datasprut? For du skriver at du skal ha et stort plenum i midten. Men husk nå at V12en har 2 separate tenning/innsprut-systemer. Hvis du har felles plenum, så ser ikke jeg hvordan du skal koble inn 2 luftmassemålere - som i tillegg jobber uavhengig ??? Regner selvsagt med at du vet dette, men jeg såg bare ikke helt lys i tunnelen din der... Mange måter å løse dette på... Den enkleste måten er å ha et plenum som da er delt på midten slik at man fortsetter å ha to LMM, spjeld osv. En annen måte er jo selvfølgelig å kjøre datasprut (mest interessant). En tredje er å fortsette å ha bankene fullstendig hver for seg selv om man går for separate spjeld. ALT går! Det umulige tar bare litt lenger tid
Espen M33 Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 Ahhh, Henrik. Hadde jeg bare hatt ti prosent av ditt pågangsmot....
Kjell Rune Skrevet August 14, 2005 Skrevet August 14, 2005 er vel greit med litt pågangsmot ja. men så har jo fyren en rimelig grei e46 og bruke til vanlig og da og en fantastisk garasje og holde på i.... hadde man bare hadt ett slikt sted hadde vel hjelpt en del vil jeg tro.
HenrikE30+ Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Må si det er noe unorsk over denne E30en... Noe gjennomført, originalt noe... Jeg syns den blir tøffere og tøffere for hver dag jeg ser den... Stå på hvertfall, den bilen der blir mer og mer drømme-e30en min nå... Takker forøvrig for mange gode lykkeønskninger! Og bjirn! Det at det er noe unorsk over bilen tar jeg som et stort kompliment Kjekt å høre at du liker den
Dan Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Ahhh, Henrik. Hadde jeg bare hatt ti prosent av ditt pågangsmot.... Hadde jeg bare hatt ti prosent av kunnskapene
GSS Skrevet August 15, 2005 Forfatter Skrevet August 15, 2005 Ahhh, Henrik. Hadde jeg bare hatt ti prosent av ditt pågangsmot.... Hadde jeg bare hatt ti prosent av kunnskapene Kunnskapene får man lettest av å prøve. De som begynner med å si at "dette klarer jeg ikke", klarer det ikke. De som sier "dette skal jeg få til", de klarer det. Jeg tror ofte det er problemet. Å tørre å prøve. Jeg tipper det er få av de som retaurerer/tuner/trimmer/styler etc som har mek utdanning. Ingen av dem ble heller født med kunnskapen. En kamerat av meg kunne ingenting om bil før han for få år siden begynte å plukke fra hverandre hele bilen sin for så å sette den sammen igjen (rask oppussing ) Jeg tror det er mange her ute som klarer mer enn de tror selv. Det er i bunn og i grunn ikke så avansert.
HenrikE30+ Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Ahhh, Henrik. Hadde jeg bare hatt ti prosent av ditt pågangsmot.... Hadde jeg bare hatt ti prosent av kunnskapene Kunnskapene får man lettest av å prøve. De som begynner med å si at "dette klarer jeg ikke", klarer det ikke. De som sier "dette skal jeg få til", de klarer det. Jeg tror ofte det er problemet. Å tørre å prøve. Jeg tipper det er få av de som retaurerer/tuner/trimmer/styler etc som har mek utdanning. Ingen av dem ble heller født med kunnskapen. En kamerat av meg kunne ingenting om bil før han for få år siden begynte å plukke fra hverandre hele bilen sin for så å sette den sammen igjen (rask oppussing ) Jeg tror det er mange her ute som klarer mer enn de tror selv. Det er i bunn og i grunn ikke så avansert. Kunne ikke sagt dette bedre selv! Det er bare ved å prøve, evt. feile, man lærer... Jeg, feks., visste så vidt forskjellen på en fast nøkkel og en skralle for fire og et halvt år siden når jeg begynte med E30en. I dag kan jeg myyyyye mer, men det er MYYYYYYYYYYYE mer jeg IKKE kan. Heldigvis har vi en fin ting som kalles Internet og jeg er sjeleglad for at jeg har venner og bekjente som jeg kan lene meg til om jeg står fast. Tenk det, jeg skulle også bare ha en lett restaurering på E30en da jeg begynte - ny lakk og et nytt interiør stod på lista den gangen...
Dan Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Ja, men det er forskjell på å bytte frontlykter og bytte motor Kan ingen av delene, men det første skal jeg jammen få til Dessuten er det vel ingen som begynner å skru på en relativ ny og fin bil? De fleste prøver på et gammelt vrak der det ikke spiller noen rolle om de klarer det eller ei. Jeg har heller ingen garasje å skru i. Er også mer interessert i å kjøre enn å skru bil. Har en kompis som bygger amcar, og han skrur mer enn han kjører. Er tredje året nå som han liksom skulle få ferdig bilen, men neida....sånt gidder ikke jeg. Er bilen mer i garasjen enn på veien er liksom vitsen borte. Men bevares...skjønner godt sjarmen og tilfredstillelsen med de som får det til. Og sånne har som regel flere biler også, det har ikke jeg. Ikke har jeg tålmodighet heller. Kjøper heller ny bil med større motor enn å sette en ny i den gamle. Smak og behag osv
HenrikE30+ Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Joda! Enig i det... Alle har vi forskjellige interesser og prioriteringer Jeg har dette med bil som en helt EKSTREM lidenskap og, jeg er nesten flau for å si det, men bil er nesten det eneste jeg har som aktivitet utenom jobb. Jeg tenker bil stort sett hele tiden, hodet er fylt opp av alle mulige nyttig OG unyttige opplysninger om biler. Jeg får nesten ikke sove om nettene ettersom jeg ligger å tenker sporvalg, hjuloppsett, hjulvinkler, sjaltetidspunkt osv osv osv. Etter en lang dag på jobben er det som balsam for sjelen å låse opp verkstedet, gå inn i en lett oljetrukket atmosfære og glemme verden rundt meg. Jeg er en person som er VELDIG utåmodig og klarer nesten aldri å sitte stille (det er helt utenkelig for meg å tilbringe mer enn 20min på en kafèstol bla.), men om jeg befinner meg på verkstedet eller sitter bak rattet på en bil er jeg verdens mest avslappede person. Jeg har nå tatt dette på alvor og håper på at jeg begynner på utdannelsen min til neste høst (2006). Da blir det bil på heltid Er det rart jeg er singel...?
Kjell Rune Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 jeg har aldri godt noe som ligner på mekk eller noe slik og har vel bygd en del biler. regner med d startet på samme måte med henrik som med meg. jeg bare fant ett skrujern og demonterte alle leikebilene jeg fikk og når jeg fikk meg bil skrudde jeg bare uten vitende og lærte meg mye og nå kan jeg en del. men vil fremdeles lære også da.
Gunnar Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Kunnskapene får man lettest av å prøve. De som begynner med å si at "dette klarer jeg ikke", klarer det ikke. De som sier "dette skal jeg få til", de klarer det. Jeg tror ofte det er problemet. Å tørre å prøve. Jeg tipper det er få av de som retaurerer/tuner/trimmer/styler etc som har mek utdanning. Ingen av dem ble heller født med kunnskapen.En kamerat av meg kunne ingenting om bil før han for få år siden begynte å plukke fra hverandre hele bilen sin for så å sette den sammen igjen (rask oppussing ) Jeg tror det er mange her ute som klarer mer enn de tror selv. Det er i bunn og i grunn ikke så avansert. Kunne ikke sagt dette bedre selv! Det er bare ved å prøve, evt. feile, man lærer... Jeg, feks., visste så vidt forskjellen på en fast nøkkel og en skralle for fire og et halvt år siden når jeg begynte med E30en. I dag kan jeg myyyyye mer, men det er MYYYYYYYYYYYE mer jeg IKKE kan. Heldigvis har vi en fin ting som kalles Internet og jeg er sjeleglad for at jeg har venner og bekjente som jeg kan lene meg til om jeg står fast. Tenk det, jeg skulle også bare ha en lett restaurering på E30en da jeg begynte - ny lakk og et nytt interiør stod på lista den gangen... Må si jeg er enig med dere! Jeg er langt fra kommet så langt som dere, men er mer såvidt forbi "oppdagelsesfasen". I utgangspunktet er jeg velsignet med en far som får til alt han tar i, uansett hva det er, så han har alltid ordnet alt som gjelder bil og andre ting for meg. Nå er det derimot verre siden jeg bor 50 mil hjemmefra, så nå har jeg måttet ordne ting selv. Det har gjort at jeg har funnet ut at bare man setter i gang så får man til det meste. Ting går ikke alltid på skinner, men man kommer da alltids i mål. Det eneste kjipe er når det er ting som drar ut, og går ut over kjørbarheten på kjerra...
Bimmerlars Skrevet August 15, 2005 Skrevet August 15, 2005 Er enig med det folk skriver her! Selv er jeg bare 16 år, men di siste åra har jeg lest og lest og spurt og spurt om bil, lært MASSE! Nå driver jeg å bygger meg bil som forhåpentligvis skal bli ferdig til jeg får lappen. Er noen voksne bla. som sier sånn at den aldri blir ferdig osv. Men jeg SKAL få det til uansett. Vil man det nok, så klarer man det. En bil er ikke sååå komplisert. Jeg har demontert alt av interiør, tatt ut motor og girkasse. Rett og slett ribba hele bilen. Og jeg vet faktisk hvordan jeg skal få det sammen igjen! Hehe. Ikke vær redd for å begynne å skru, blir det altfor store problemer, finnes det alltid fagfolk som kan ordne det for deg. Du får det til om du virkelig vil! Men til topic, har du noen fler bilder du vil vise folket eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå