Teekay1983 Skrevet August 12, 2005 Share Skrevet August 12, 2005 Har nettopp skiftet det som står i temafeltet og startet deretter opp bilen.Men eg hørte straks at den ikkje gjekk som den skulle, og det som er enda verre er at den inni mellom lagre enn stygg lyd og så hopper/skjelver hele motoren i et lite sekund. Hva har jeg gjordt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Feil rekkefølge på pluggledningene, enten på pluggene eller på fordelerlokket..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Har ikkje bytta plugg ledninger men tok selvsagt pluggene fra fordeleren da eg bytta den, så feilen kan ligge der. Er det ikkje skaldelig for motoren om pluggene ikkje tenner i riktig rekkefølge?, eller med andre ord: Er det bare å prøve seg fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Det brukert å stå på fordelerlokke hvilket nr det er... samme med pluggledningene.... hvis ikke det gjør det kan jeg prøve å hjelpe deg... har et løst fordelerlokk liggendes her å slenge som det står på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Okey da treng eg seriøst hjelp. Det står ikkje nummer på hverken den gamle eller nye fordeleren. Tala på kabelane skal eg altids klare å tyde, men eg må vite kvar eg skal kople dei. Så hvis du kunne sjekke fordelerlokket ditt Csiturbo hadde det vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Her er noe som kansje kan hjelpe deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Denne posten er no redigert siden den inneholdt store feil. Takk, Csiturbo men det fungerer ikkje helt for min del. Bildet ditt er av en annen fordeler enn min. Eg har denne: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05 Tennings rekkefølgen er 153624. Går ut fra at en må STARTE på riktig plass på fordeleren med kabel nummer 1 og det er det eg må vite. Så dersom noen som har ein E28 525/528 med det fordeler lokket som er i linken, kunne finne ut hvor kabelen fra sylinder nummer 1 er plassert på fordeler lokket så hadde jeg blitt veldig glad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Ahhh... tenkte ikke over det engang... Kan se om jeg greier å finne ut noe om den typen også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 ta ut plugg 1, sett i en skrutrekker el lignende i plugghullet, og dra motoren rundt til du kjenner stempelet er på topp. da vil rotoren i fordeleren peke på den som er nr 1...deretter er det bare å smekke dem på i tenningsrekkefølge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 på en to-takyer vil det fungere, men ikkje på 4-takter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 da får du vel forklare hvorfor det ikke skulle fungere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 På en 4 takter er stempelet opp i topp 2 ganger. arbeidsslag(Når den tenner), og utblåsingsslag(eksosen blir presset ut). Vil tro, uten å ha sjekket, at det blr fori for unøyaktig å finne det ut på fordeleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 dette er så enkelt som og sette motoren i 0 posisjon, se da hvor rotoren står og begynn og stable ledningene der etter. tenningsrekkefølga står på toppdekslet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 Vel, har prata med 2 mekanikere i dag på telefon som begge var behjelpelige. Og en av de sa det som grewling og tomasb snakket om. Men det han sa var at jeg skulle putte en papir bit inn i tennplugg 1 hullet og dra rundt motoren til papiret blir blåst ut, da ha du funnet utblåsningslaget, så kan en putte inn et skrujern for å finne ut når tid stempelet er på topp og deretter montere pluggledning nummer 1 på fordelerlokket der rotoren peiker. Den andre mekanikeren sa berre at eg sa berre at jeg skulle prøve det jeg allereide har gjordt og montere kablene i rekkefølge 153624 og forflytte kablene en plass til bilen starter. Han sa også at jeg skulle sjå om jeg kunne finne et strek på sjølve fordeleren som signaliserte kvar ledning nummer 1 skal stå på lokket. Går rotoren med eller mot klokka? (Hvordan "drar" en rundt motoren?) EDIT: Tror jeg fant ut hvordan en drar rundt motoren. Er det ikkje den skruen som er mellom motor og radiatorvifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet August 16, 2005 Forfatter Share Skrevet August 16, 2005 Er det ingen som vet hvor det "hakket/sporet" på fordeleren som viser hvor ledningplugg 1 skal stå, befinner seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå