Gå til innhold

16" felger som vinterfelger

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

ikke for å ødelegge noe salg for noen men kjøp piggdekk!

har brøytet og strødd om vinteren i snart 10år og vil ikke annbefale piggfritt!

går greit på snø men på holkeføre er det kun piggdekk som gjelder! :)

Jeg er ikke enig, men det er fordi jeg bor et sted hvor vi egentlig ikke har skikkelig vinter mer enn kanskje et par dager i året. Her er det så sjelden noe annet enn vann på veien at jeg foretrekker piggfrie. De sitter mye bedre på asfalt enn piggdekk gjør, og bråker mye mindre.

Men hvis jeg hadde bodd et sted som hadde skikkelig vinter hadde jeg nok ikke vært i tvil - da hadde jeg også kjørt på piggdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok piggdekk på meg i år også,prøvde litt med piggfritt i fjor,men funka dårlig oppover bakkemne på isføre,så jeg fikk skifta til piggdekk på bakhjula,og piggfritt fremme.men i år blir det piggdekk x 4 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 16" er helt kurrant til vinterdekk. Har det på min, med 205/55-16" Continental piggfritt. Litt brede på slaps, men bilen min veier jo litt også, så det går helt fint.

For priser kan du sjekke dekkonline.com. Legg på 2-3 hundrelapper for priser lokalt. Må nok regne rundt 4k for et sett med ok dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan si hva du vil om piggfrie dekk, men her ute i distriktet på vintertid kan det bli temmelig glatt! har det hvert snø/is på veien og så blir det mildt,og så fryser igjen,og så regn så ligger det faktisk is på veien!dette er ikke overdriving!veibanen består av 100% is,sånn du går på skøyter på,og da er piggdekk det eneste som hjelper både når du skal fremover,og når du skal stoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte min 325ia Cab med 235/45/17 piggfrie dekk her i Narvik i vinter. Her er det mye bakker og mye sne på vinteren.. Ingen problemer, annet enn at jeg ikke kom meg opp en bratt bakke pga slafs..

I år går jeg for 225/40/18 piggfritt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte faktisk en sesong på 225/40-18 piggfrie. Det gikk jo helt greit, helt til de fire dagene vi hadde litt minusgrader og slikt. Da måtte jeg legge om kjørestilen "litt", kan du si :lol:

Men alt i alt har vi som sagt ikke så mye vinter her i Stavanger. Allikevel føler jeg meg mye tryggere på 15" vinterhjul. Det sitter helt greit uten pigger. Tror ikke jeg skal ha 18" vinterhjul på E36 igjen, selv om det så en hel del bedre ut enn "bestemorhjulene". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...