Gå til innhold

Skjelvinger i E36


WilliamsF1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har fått skikkelig ubehagelige skjelvinger over humper og ujevnheter, hadde bilen inne i dag og de sjekket alt av foringer, men alle så bra ut. De mente det var dekkene ettersom det var høydekast i ene bakdekket og at kordene var kommet frem, men hadde dekket vært problemet skulle jeg vel kjent skjevingene hele tiden og ikke bare over ujevnheter. en ring på toppen av ene dempere hadde falt av, men dempere fungerte tilsynelatende som de skulle.

F.eks når jeg kommer ned en bru vrikker den på rumpa over bru skjøytene, for meg virker det som at det er slakk et eller annet sted som lar et eller flere hjul flytte seg litt sidelengs, men mekarnikerne kunne ikke finne slakk noe sted..

Andre som har hatt dette problemet?

E36 328 cab , med 225/40-18

Skal i første omgang byttet dekkene nå på onsdag, men jeg tviler på at det fikser problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforingene.

Når de er utslitte,"danser" den nesten på rompa..!

Takk for tipset, skal si det til de mekanikerne nå på onsdag.

Om jeg finner ut jeg skal bytte demperne bak, burde jeg da gå for M-tech eller røde koni?

Hører de gule er forferdelig stive selv på den mykeste innstillingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforingene.

Når de er utslitte,"danser" den nesten på rompa..!

Takk for tipset, skal si det til de mekanikerne nå på onsdag.

Om jeg finner ut jeg skal bytte demperne bak, burde jeg da gå for M-tech eller røde koni?

Hører de gule er forferdelig stive selv på den mykeste innstillingen

Jeg har gule koni på min '91 520i 24v, å dem står på det mykeste å er ganske stive, men etter at jeg skifta dekk til noen WanLi - 'billigdekk' blei alt mye mykere (225/45 17). Personlig liker jeg at demperne er ganske stive, bortsett fra over humper osv. Tror ikke du behøver å bekymre deg for at dem blir _for_ stive på det mykeste :wink:

Vurdere faktisk å stramme mine et hakk :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merksnodig, de byttet bare bakdekkene og 95% av skjelvingen forsvant, fatter ikke at det kunne være dekket ettersom jeg kun merket det over ugjevnheter og ikke på flat fin vei.

Men han fant slakk i bærekule of en foring på bærestag forran på begge sider, kan det gi litt skjelving? Men for meg kjennes det ut som det lille som er igjen av skjelvingene kommer bakfra. Dekkene var fine på balanseringen nå 5gram på ene og 15 G på andre dekket var alt han trengte sette på av lodd.

Videre anbefalte han meg å heller gå for røde enn gule koni om jeg fant ut jeg skulle ha koni istedet for M-tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan, det meste av skjelvinger ble borte med nye bakdekk, men den sporer fortsatt voldsomt fra 130 og oppover og der kommer ristinger i slik hastighet også (selv på helt nylagt asfalt, testet den i dag på under 1 uke gammel asfalt.,

Det sporet ikke i det hele tatt i fjor sommer selv i 225. men de tusseladdene nede på verkstedet finner jo ikke slakk i noen sted, utenom bærekule og en foring på bærestag forran, gir dette sporing? for meg kjennes det ut som hele problemet ligger bak, jeg har null risting i rattet, men kjenner det i seteryggene og merker det på bak"ruta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er der uansett om jeg ikke bremser, kan også trykke inn kløtsjen og bare la den rulle fritt og det er der..

Den var helt identisk når jeg kjøpte den for 3 år siden fordi 4 foringer var gåen bak. byttet de og den ble helt flott. Men Mekarnikkerne sier alt av foringer er helt flott bak.

Hverken jeg eller mekanikerne fatter hva som er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...