WilliamsF1 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Hei, har fått skikkelig ubehagelige skjelvinger over humper og ujevnheter, hadde bilen inne i dag og de sjekket alt av foringer, men alle så bra ut. De mente det var dekkene ettersom det var høydekast i ene bakdekket og at kordene var kommet frem, men hadde dekket vært problemet skulle jeg vel kjent skjevingene hele tiden og ikke bare over ujevnheter. en ring på toppen av ene dempere hadde falt av, men dempere fungerte tilsynelatende som de skulle. F.eks når jeg kommer ned en bru vrikker den på rumpa over bru skjøytene, for meg virker det som at det er slakk et eller annet sted som lar et eller flere hjul flytte seg litt sidelengs, men mekarnikerne kunne ikke finne slakk noe sted.. Andre som har hatt dette problemet? E36 328 cab , med 225/40-18 Skal i første omgang byttet dekkene nå på onsdag, men jeg tviler på at det fikser problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Traversforingene. Når de er utslitte,"danser" den nesten på rompa..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 Traversforingene.Når de er utslitte,"danser" den nesten på rompa..! Takk for tipset, skal si det til de mekanikerne nå på onsdag. Om jeg finner ut jeg skal bytte demperne bak, burde jeg da gå for M-tech eller røde koni? Hører de gule er forferdelig stive selv på den mykeste innstillingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Traversforingene.Når de er utslitte,"danser" den nesten på rompa..! Takk for tipset, skal si det til de mekanikerne nå på onsdag. Om jeg finner ut jeg skal bytte demperne bak, burde jeg da gå for M-tech eller røde koni? Hører de gule er forferdelig stive selv på den mykeste innstillingen Jeg har gule koni på min '91 520i 24v, å dem står på det mykeste å er ganske stive, men etter at jeg skifta dekk til noen WanLi - 'billigdekk' blei alt mye mykere (225/45 17). Personlig liker jeg at demperne er ganske stive, bortsett fra over humper osv. Tror ikke du behøver å bekymre deg for at dem blir _for_ stive på det mykeste Vurdere faktisk å stramme mine et hakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Forfatter Share Skrevet August 17, 2005 Merksnodig, de byttet bare bakdekkene og 95% av skjelvingen forsvant, fatter ikke at det kunne være dekket ettersom jeg kun merket det over ugjevnheter og ikke på flat fin vei. Men han fant slakk i bærekule of en foring på bærestag forran på begge sider, kan det gi litt skjelving? Men for meg kjennes det ut som det lille som er igjen av skjelvingene kommer bakfra. Dekkene var fine på balanseringen nå 5gram på ene og 15 G på andre dekket var alt han trengte sette på av lodd. Videre anbefalte han meg å heller gå for røde enn gule koni om jeg fant ut jeg skulle ha koni istedet for M-tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Fan, det meste av skjelvinger ble borte med nye bakdekk, men den sporer fortsatt voldsomt fra 130 og oppover og der kommer ristinger i slik hastighet også (selv på helt nylagt asfalt, testet den i dag på under 1 uke gammel asfalt., Det sporet ikke i det hele tatt i fjor sommer selv i 225. men de tusseladdene nede på verkstedet finner jo ikke slakk i noen sted, utenom bærekule og en foring på bærestag forran, gir dette sporing? for meg kjennes det ut som hele problemet ligger bak, jeg har null risting i rattet, men kjenner det i seteryggene og merker det på bak"ruta" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Vet ikke om det framkaller sporing,men litt vibrasjon blir det nok.. kansje mest når du bremser?? Dåli dekk foran framkaller sporing å.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Nei dekkene fremme er helt fine, byttet de i fjor høst, Michelin pilot sport, holder 3 sesonger, det gjorde iallefall de bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Kast i bremsskiver bak kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Nei det er der uansett om jeg ikke bremser, kan også trykke inn kløtsjen og bare la den rulle fritt og det er der.. Den var helt identisk når jeg kjøpte den for 3 år siden fordi 4 foringer var gåen bak. byttet de og den ble helt flott. Men Mekarnikkerne sier alt av foringer er helt flott bak. Hverken jeg eller mekanikerne fatter hva som er problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Noe må det jo være...Mystisk bil Kast i Felgene da? Høres mest ut som det er noen foringer som er gåen.. Kommer ikke på flere ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Kan også være hardyskiva, var i hvertfall det på vår, gir sjelving i hele bilen, kan ha mistet en bit eller noe slikt på skiva, utrolig lite som sakl til.. men lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 hvor ligger hardyskiva? og hva pokker er det egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Sjekket loddene på felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 bake ja, byttet dekkene på mandag og ble overasket over at jeg bare trengte 5g på ene felgen og 15 på andre, har ganske nylig (slutten av mai) fått alle 4 tilbake fra full overhaling og retting, 4500 bols kostet det meg, men de skal være fin fine nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå