-Cain- Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Noen som kan si meg om dette finnes? Jeg får ikke nærlysene til å fungere. Det er ikke strøm på ledningene, pærene er ok, sikringene også men jeg får ikke lys. Hvordan ser dette releet ut, evt? Bilen er en 325i 1991 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Er sikring på nærlysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Cain- Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 Det er vel kanskje standardsikringene du mener, i sikringsboksen? De fungerer. Eller er det egne sikringer på ledningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Til meg er det vanlige sikringer,som står i sikringsboksen. Men det er 520 24v men rekner med det er det samme som på din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Cain- Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 Men det var fremdeles dødt. Litt flaut om jeg må sette den inn pga dette. Nei får bare saumfare ledningene helt fra sikringene og inn til lysene, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Sjekk fra a til å... Pærene,ledningene på pærere,jording(-) Kan jo ta av alle releer å se for sikkerthets skyld.er ikke sikker... Håper du får lys nå som mørket inntar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Cain- Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 sjekket pærene, sikringene, disse er ok. Jordingen er nok grei siden langlysene fungerer. Nei, det må være et rele. Jeg skal se på det i morgen, er nødt til å ha det i orden nå. Takk for svar uansett ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 På e30 sitter det to lysrelèer til venstre for rattstammen, oppe bak motorrom-åpneren..mulig de og finnes på E-36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Cain- Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 Hei! Alle releene til e36 sitter oppe til venstre i motor-rommet, sammen med sikringene. Men er dårlig merket, og vanskelig å vite hvilket som er hvilket. Så jeg testet et og et, og fant til slutt ut hvilket rele som var gåent. Så nå er feilen funnet, og iferd med å bli rettet. Releene vil også bli merket, siden det ikke står oppført noe sted hva som er hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarb Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Hvilket relè var det? jeg har samme problem, eller dvs lysa funker når de selv har lyst..upraktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Cain- Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Hvilket relè var det?jeg har samme problem, eller dvs lysa funker når de selv har lyst..upraktisk! Hei. Det var et nærlysrele som ikke fungerte. Det er vanskelig å se hvilket rele som går til HVA, så man må bare prøve å feile. Releene har forskjellige fargekoder, dette jeg fant som går til nærlyset er grønt, og er et av releene i midt, nærmest torpedoveggen. Om du f.eks har nærlys på, slår over til park og så tilbake til nærlys igjen, og nærlysene er borte, kan du være sikker på at d er et rele som svikter. Prøv å feil så finner du det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå